Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #11073:
Rozpočet mesta Žilina na rok 2006 je prebytkový 245 tis. Sk. Celkové príjmy sú vo výške 1 323 590 tis. Sk a výdavky v celkovej výške 1 323 345 tis. Sk. Prebytok hospodárenia bežného rozpočtu je vo výške 109 tis. Sk a kapitálového rozpočtu vo výške 136 tis. Sk....www.zilina.sk
Vyberám zo zákona 164/1996 o dráhach:

§ 17
(1) Vlastník dráhy je povinný zabezpečiť prevádzkovanie dráhy. V prípade, že vlastník celoštátnej dráhy nie je súčasne jej prevádzkovateľom, je povinný umožniť prevádzkovanie celoštátnej dráhy inej oprávnenej právnickej osobe.
(2) Ak vlastník dráhy nemôže zabezpečiť prevádzkovanie dráhy, je povinný ponúknuť dráhu na zabezpečenie jej prevádzkovania
b) obci alebo obciam, v ktorých územnom obvode sa dráha nachádza, ak ide o električkovú, trolejbusovú, špeciálnu alebo lanovú dráhu.
(3) Ak subjekty uvedené v odseku 2 odmietnu prevádzkovanie dráhy, vlastník je oprávnený ...; ak ide o električkovú, trolejbusovú, špeciálnu alebo lanovú dráhu, inej oprávnenej právnickej osobe alebo fyzickej osobe.

§ 20
Prevádzkovateľ celoštátnej alebo regionálnej dráhy je okrem povinností uvedených v § 18 a 19 povinný
a) umožniť dopravcovi, ktorý má platnú licenciu, ... - davam do pozornosti ze sa jedna o celostatnu a regionalnu drahu

§ 30 Zmluva o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe
(1) Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe (ďalej len "zmluva o prevádzkovaní dopravy") sa dopravca zaväzuje poskytnúť ... obci výkony, ktoré by z hľadiska svojich obchodných záujmov neposkytoval vôbec alebo neposkytoval v požadovanom rozsahu pre ich ekonomickú nevýhodnosť, a ... obec sa zaväzuje dopravcovi uhradiť za tieto výkony preukázateľnú stratu.
(3) Zmluvu o prevádzkovaní dopravy uzatvára s dopravcom
b) na električkovej, trolejbusovej alebo špeciálnej dráhe obec, ak ide o zabezpečenie základnej dopravnej obslužnosti územia obce.
(4) Zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy vzniká dopravcovi prevádzkový záväzok, prepravný záväzok a tarifný záväzok.
(8) Zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy vzniká štátu, samosprávnemu kraju alebo obci záväzok uhradiť dopravcovi preukázateľnú stratu (§ 30a), ktorá mu vznikla v dôsledku plnenia zmluvného záväzku.
(9) Zmluva o prevádzkovaní dopravy
b) na električkovej, trolejbusovej a špeciálnej dráhe sa uzatvára po schválení zákona o štátnom rozpočte na príslušný rok najmenej na obdobie jedného roka.
§ 30a Preukázateľná strata v osobnej doprave
(3) Ak zabezpečuje dopravca prepravné služby aj mimo záväzkov zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy alebo iné činnosti, je povinný viesť oddelenú evidenciu záväzkov zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy, ktorá sa nečlení na evidenciu podľa jednotlivých krajských úradov.

SPOLOČNÉ PODMIENKY NA PREVÁDZKOVANIE DRÁHY A DOPRAVY NA DRÁHE
Oprávnenie
§ 31
(3) Prevádzkovať vlečku, električkovú, trolejbusovú, lanovú alebo špeciálnu dráhu môže právnická osoba alebo fyzická osoba len na základe povolenia na prevádzkovanie dráhy.
(4) Prevádzkovať dopravu na vlečke, električkovej, trolejbusovej, lanovej alebo špeciálnej dráhe môže právnická osoba alebo fyzická osoba na základe licencie a uzavretej zmluvy o prevádzkovaní dopravy na dráhe, ak nie je prevádzkovateľ dráhy a dopravca jedna osoba.

§ 32
Povolenie na prevádzkovanie dráhy možno vydať a licenciu možno udeliť, ak
b) členovia štatutárneho orgánu, ak je žiadateľom právnická osoba, dosiahli vek 18 rokov, sú spôsobilí na právne úkony, bezúhonní a aspoň jeden člen štatutárneho orgánu je odborne spôsobilý; ...
c) žiadateľ preukáže finančnú spôsobilosť (§ 34a a 34b).

§ 36
(1) Povolenie na prevádzkovanie dráhy vydáva na základe žiadosti príslušný dráhový správny úrad.
(4) Povolenie na prevádzkovanie dráhy nemožno previesť na inú osobu; povolenie neprechádza na právneho nástupcu.

§ 38 Povolenie na prevádzkovanie dráhy zaniká
e) dňom zrušenia dráhy.

Licencia na prevádzkovanie dopravy na vlečke, električkovej, trolejbusovej, lanovej a špeciálnej dráhe
§ 41
(1) Licenciu udeľuje na základe žiadosti príslušný dráhový správny úrad.

§ 45 Licencia stráca platnosť
e) dňom zrušenia dráhy,

DEVIATA ČASŤ
ŠTÁTNA SPRÁVA A ŠTÁTNY DOZOR VO VECIACH DRÁH
Štátna správa
§ 63 Štátnu správu vo veciach dráh vykonávajú dráhové správne úrady, ktorými sú ministerstvo, Úrad pre reguláciu železničnej dopravy a samosprávne kraje.

§ 66
(1) Samosprávne kraje vykonávajú pôsobnosť podľa tohto zákona vo veciach električkových a trolejbusových dráh s výnimkou
(2) Príslušný na rozhodovanie podľa tohto zákona je samosprávny kraj, na ktorého území sa nachádza električková alebo trolejbusová dráha.
DOLEZITE!

LUK pozri si e-mail.
PIT prosim posli mi svoj kontakt na 1dano @ zoznam.sk (bez medzier)
Pripadne dalsi, co chcu aktivne napomoct dobrej veci, nielen kecat do vetra, poslite e-mail!!!!
Reply on: Danny #11080:
Na Tebou predloženom scenári nevidím nič zlého. Kto jazdí bez dotácií, má plné právo "vyberať si hrozienka". Ľudia sami rozhodnú, či s nimi budú cestovať alebo nie.
Reply on: Danny #11080:
A keby uz od januara BBDS nemala licenciu, kohoze to trapi?

Na Donovaloch postavili nacierno novu sedacku na Novu Holu-bez povolenia. Cena stavby bola cca 200 mil. Sk a mozna maximalna pokuta je vo vyske 5 mil. To su drobne. Cize s tym pocitali. Este nikdy v SR sud nenariadil odstranenie ciernej stavby!...

Trochu sice mimo, no mala analogia ?
Nechcem to zakriknut, no od januara moze nastat aj takato situacia:

BBDS bude prevadzkovat trolejbusy aj v januari nadalej. Zacne v nich aj trochu kurit. Ma to vsak 1 hacik! Bude si (ako to donedavna tvrdila o Horucej strele) VYBERAT HROZNIENKA Z KOLACA: bude vozit len za plne cestovne, bez akychkolvek zliav (okrem komercnych)

A ze je to nerealne? SAD ZV nebude mat predsa tolko autobusov aby to mohla vsetko zatiahnut... A inak by skolabovala MHD uplne (nebyt takejto ich ´tiezpomoci´). A bude aj vlk syty (mesto-nezrusene trolejbusy, neskolabovana MHD, docasne zachranena SAD ZV) aj ovca cela (BBDS)
Všetkým, ktorí sa nezúčastnili mimoriadneho zasadnutia MsZ 13.12.2005, doporučujem si prečítať zápisnicu zo zasadnutia, ktorá už je uverejnená na stránke mesta www.banskabystrica.sk
Po jej prečítaní si budete môcť urobiť dokonalý obraz, že poslanci v podstate vôbec vecne nerokovali o podmienkach prevádzkovania MHD a že nakoniec rozhodovali bez akéhokoľvek relevantného posúdenia a znalostí problémov MHD.
Neznalým pomerov v BB prajem pri čítaní "príjemný šok" ?
Reply on: mimi #11076:
takto z hlavy su medzi podmienkami technicka zakladna (vozidla, zazemie), odborna sposobilost a myslim ze aj spolahlivost.
mimi: pokiaľ uchádzač splní podmienky, tak licenciu MUSÍ dostať. A pre dopravcu, ktorý už funguje ich splniť nebude problém...
Kami a to je ziskanie licencie tak lahke? Ak ano tak to moze prevadzkovat napriklad aj tetka Mara z Ocovej ked poziada?
Reply on: Author #11070:
neviem ako daleko by sa dalo zajst v oblasti tarify, ale s licenciou VUC je mozne prevadzkovat cisto trolejbusovu dopravu v meste a linky do 2. pasma.
52 a 55 len po Kremnicku (v spicke pripadne az na AS)
51, 53, 54 a 56 po AS
Na autobusove linky by mohol priplacat VUC, mozno obce, TD by bola bez dotacie. Problem moze byt len prenajom majetku mesta - tie dve 15TrM si mozu nechat, ale bez trati doprava nebude.

Co by sa tym dosiahlo? Konkurencia a novy vietor. To predsa vsetci chcu, nie?
Reply on: mimi #11072:
mesto si ju moze udelit. 😛 Vozidla ma, odbornu sposobilost poskytne SAD ZV. Co s vodicmi, neviem.

Re #11073 LUK: a je v rozpocte zahrnuta rezerva na novoobjavene sekery (zmenky, exekucie, ...)?
Danny mesto nema licenciu na prevadzkovanie mhd, ak by sa ju rozhodlo prevadzkovat, tak by jednalo protizakonne. Cize s tymi 35 busmi si mozu vies co.
Nechcem byt sarkasticky, no navrhoval by som pridat este 1 anketu:

Myslite si, ze bude MHD premat na zaciatku januara?

Ja to vidim dost cierno (v nedelu 1.1. cez "a"-cko tam tych 35 busov naskrabu (mestske busy), no v pondelok 2.1. to bude žúžo! ?
A ozaj! Aj tych 35 busov je otaznych: vodici nie su mestski ale BBDSkovi ?
Papyr: Skladam absolutnu poklonu k clanku!
Moj nazor k udalostiam v BB, aj ked sa v nich prestavam orientovat..je, ze pokial by BBDS ako porazeny (ale s licenciou?) si chcel ziskat cestujucich i trzby..bez ohladu na zmluvu o vykonoch..(teda bez dotacie)
1)zaviest plne prestupnu tarifu,
2)predplatne casove listky
3)spustit celodenny jednotny interval (asi 15min.) u vsetkych 5 TB liniek: 1, 2/8, 3/9, 6, 7 s peknymi grafikonmi a prekladmi, vid LUK, solo vozy dat na 7ku, samozrejme vsetko s dobrou zmluvou s elektrarnami
4)do toho systemu zakomponovat a prevadzkovat klbakovu 22 s polovicnym intervalom v spicke a neverim, ze by nezarobili, aj ked dotovanu dopravu bude robit ZV
5) a keby nieco praskalo maju busy na vlozene spoje k Tbusom v case zaciatkov/koncenia skolakov..
Hadam sa niekto prebudi, najma pani radni mestski..
Reply on: Danny #11067:
Len by to mohlo mat fatalne nasledky.
Nie pre niektorych poslancov a Kralika-tym uz asi nic nemoze uskodit, ale pre substrat. Ten strati aj posledne zvysky akej-takej dovery v MHD a bude sa (tak ako my tu pritomni) vsemozne snazit jej vyhybat. Kedze ani nebol dopredu o zlyhani MHD informovany (co asi ako obycajne =informacne vakuum, nastane)
Danny: lenže keď sa v tomto nevyznáme my, tak čo potom substrát? Oni nebudú nadávať poslancom, ale dopravcovi... (a teraz je irelevantné, aký má podiel viny). A ver tomu, že okamžite pribehne istý poslanec (súčasne s primátorom) s tlačovým vyhlásením, že oni chceli občanom to najlepšie, ale SADka odmietala spolupracovať, ba dokonca si ich dovolila vydierať... ?

mimi: ale ono sa to naozaj stane... ?
Reply on: LUK #11061:
Ale, ved nech sa tak stane. Aspon sa objavi nahota v plnej krase! Mozno sa tak konecne zacne nieco aj diat!
A niektori horlivi poslanci a primator dostanu stavnatu odpoved od vdacneho substratu ?

P.S.: Do piatku (vyjednavanie) maju predsa este kopeeeeec casu. Co ty na to substrat? ?
Reply on: LUK #11061:
Presne to iste ma napadlo. Ked som si precital ten prispevok a jeho osoby a obsadenie az ma zamrazilo! Bohuzial, aktivna mensina obcanov, ktora dlhodobe (uz roky) upozornuje na fatalne chyby primatora a jeho suity v riadeni mesta, komunikacii s obcanmi a postupnej degradacii Banskej Bystrice, uz asi coskoro dostane za pravdu! A ked to idu par dni pred Novym rokom zachranovat poslanci na cele s Toman a Novanskym, tak ... radsej no comment. Bystrica, zobud sa uz konecne! ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.