Ked uz si na tom urade robil, cakal by som ze mas aspon elementarnu znalost prislusnej legislativy. Ta jaane stanovuje za akych podmienok mozno taketo zmluvy uzatvarat (a predlzovat).
Ak tam je "by nemalo", tak v podmienkach slovenskej justície je to čístá lotéria. To si rovno verdikt môžeš losovať z klobúka a kvalita bude rovnaká, len bude mať viac času ten kto bude nepríjemne prekvapený to predýchať a nebude na to čakať 3-4 roky, až jeho blahorodie v talári rozhodne.
Mám pocit, že si tu zamieňa niekto to o čom je presvedčený, resp. čo chce/želá si to a čo je realita. Ja by som si tiež želal aby tie dodatky boli neplatné, resp. aby vôbec neexistovali v takej sračkovej podobe ako sú. Pre rozlepenie očí doporučujem (a to najmä stalkujúcim mínuskárom), aby skúsili čerpať info nielen z médií ale aj z úradu a SADky. Je pekné počúvať čo hlása BBSK, no užitočné je vypočuť si aj čo si myslí SAD Zvolen a SAD Lučenec.
Ďalej SADky majú sakramentsky dobrých právnikov a konexie na sudcov, minimálne SAD Zvolen teda. Odhliadnúc od známostí teda, neviem prečo by ten dodatok mal byť neplatný. Ďalej ak to napadne SADka na súde, tak sa o skutočnej neplatnosti dodatku ešte bude rozhodovať. Čiže jednak súd o platnosť dodatku, potom ešte môže byť súd o ušlý zisk. A keďže už asi 3 roky nevie súd v BB rozhodnúť či BBSK naozaj zamestnával na čierno a vyniesť v tejto veci rozsudok, tak myslíte, že v takejto veci bude súd v BB rýchlejší? Námet na premýšľanie ...
Ty stale hovoris o vypovedani, ale podla znamych informacii sa jedna o neplatnost, nie o vypoved. Domnievam sa, ze krajski politici sa obavaju, co by im hrozilo v pripade plnenia na zaklade neplatnej zmluvy. Vid napriklad dvoch nepravomocne odsudenych primatorov Prahy v kauze Opencard.
Tipujem, ze na zaklade tejto vyzvy uzavrie kraj zmluvy na 2 roky so sucasnymi dopravcami. Nove zmluvy vsak budu platne.
Bol by som rad, keby sa kraj zbavil CSAD ZV, ale to vidim v tejto chvili ako nerealne. Kto disponuje dostatocnym mnozstvom volnych autobusov? Dodacia doba noveho autobusu je aktualne 9 mesiacov. A hlavne, nikto nebude kupovat nove autobusy na 2 roky. Mozno si Arriva alebo niekto utrhne par liniek, ale skor o tom pochybujem.
V prvom rade je tvoja úvaha zdeformovaná averziou voči tvorcovi dodatku. Určite má jej tvorca v hlave viac ako ty, minimálne si vie skôr s oponentom ale škoda reči vysvetľovať hluchému a slepému ... ale to nemení nič na tom, že ten dodatok stojí za h .... Ja viem skritizovať aj toho, komu relatívne fandím a opačne viem uznať aj toho, kto mi lezie krkom. Luxus čo?
V prvom rade by bolo zaujímavé vôbec vidieť tú analýzu a kto je jej zhotoviteľom, či to nie je osoba, čo má zmluvu na poradenstvo v právnej oblasti pre BBSK na 58-59 tisíc eur za dva roky a sedí v budove úradu, hoci tam nemá čo oxidovať. Ale aspoň vidno ako si Lunter Jr. robí na úrade bordel podľa seba hoci opakujem, že nedostal mandát na šéfovanie úradu BBSK a už nejeden krajský poslanec povedal, že Lunterovci sa takto dopustili volebného podvodu.
No ak niekoho trápila finančná situácia kraja, tak sa mal ozvať hlavne v rokoch 2015 a 2016, nie teraz hulákať, keď je neskoro! Zaujímala niekoho na imhd.sk alebo z krajských poslancov téma dodatku, či zmluvy so SADkou? NIE! Takže hulákať ako opice s krížom po funuse môžete na lampárni akurát tak. Jedna vec je, že ten dodatok, čo Kotleba zbúchal s riaditeľom úradu Uhríkom stojí akurát tak za WC papier a účel na ktorý slúži. To však (bohužiaľ) nerobí dodatok neplatným a je zaujímavé, že i keď ho krajskí poslanci videli, tak námietky nevzniesli. Dodatok ako taký má 3,5 strany aj s úvodnou stranou kde sú ID a na konci podpisy a ak to niekto analyzoval 9 mesiacov, tak je to na zamyslenie, e prečo to dali vypovedať v šibeničnom termíne cca 3-4 mesiace pred vypršaním platnosti pôvodnej zmluvy podpísanej v roku 2009. Scenár môže byť aj ten, že kraj prehrá, bude musieť SADke doplatiť ušlý zisk, plus trovy konania a ktovie čo ešte, a to si potom SADka môže s niekým z vedenia kraja rozdeliť. Nebolo by to poprvé ...
Riešiť sa dá situácia tak, že kraj využije predkúpne právom na autobusy dopravcov a založí vlastného dopravcu. Okrem toho však musí získať šoférov, t.j. podpísať včas zmluvy, získať v rozpočte financie na odkúpenie autobusov, získať ďalší personál potrebný na prevádzku a údržbu, plus odstavné plochy pre autobusy. Lenže ako vôbec by kraj vymohol plnenie časti zmluvy, kde sa hovorí o predkúpnom práve, ak by dopravca tie autobusy nechcel predať a radšej by sa súdil o ušlý zisk?! Ak teda nebolo pochopené na prvý raz, čo som chcel povedať, tak ešte raz skúsim a síce, že šéf SAD Zvolen je psychopat, trpiaci paranojou z neustálej zrady a extrémnym egocentrizmom + syndrómo vládcu, a šéf SAD Lučenec niečo podobné. A je nado všetko jasné, že títo dvaja panáčikovia sa budú súdiť do nemoty ako sprostí (právnici štedro zaplatení z peňazí od kraja nepôjdu na nové SUV, zámoček, vilu či koníka ale na súdny spor) a bude im jedno, že ľudia sa nemajú ako odviesť. K tomu sa budú dorábať pred kamerami ako im záleží na poskytovaní kvalitných dopravných služieb a ako je kraj ten zlý. Prosím, mne je jedno ...
Na isté závery netreba byť právnik (najmä nie taký s titulom Mgr. za 2-3 roky ...) ale skôr poznať skutkový stav veci a psychiku aktérov, kam spadajú aj sudcovia, ktorí povedzme si, že nemajú problém prijať bakšiš.
Musíš si uvedomiť, že BBSK je verejná inštitúcia a nemôže len tak niekomu platiť na základe neplatnej zmluvy. Keby sa BBSK tváril, že všetko je v poriadku a proste ďalej tie výkony platil, stavia sa do možno ešte väčšieho finančného rizika keď by to niekto napadol (v princípe niekomu nelegálne posielajú verejné peniaze). Je to blbá situácia, lebo jedno aj druhé riešenie nesie isté riziká, ale žiaľ, to je stav v akom Kktleba zanechal úrad.
Kľúčové tu je (a to je otázka na právne zdatnejších ako som ja, alebo Dunčo), či sa v situácií, kedy legislatíva ukladá splnenie určitých podmienok pri objednávke len jednej strane predpokladá, že druhá strana si má sama zodpovedať za overenie či tá prvá strana tieto podmienky splnila, alebo môže namietať že ona predsa nič neporušila, za všetko môže obstarávateľ a teda požadovať náhradu nejakej škody (obzvlášť ak na základe predpokladu existencie zakázky realizovala nejake investície). Prišlo by mi zvláštne keby platil ten druhý variant, lebo by to vlastne umožnilo len tak posielať peniaze inému subjektu na základe úmyselne "pokazeného" obstarávania, ale náš právny systém nie je najrobustnejší na svete, takže to nemožno vylúčiť. Ja predpokladám, že BBSK disponuje nejakou právnou analýzou (opäť, pripravenou zdatnejšími ľuďmi ako ja a Dunčo) na základe ktorej sa rozhodli konať tak ako sa rozhodli.
Považujem však za krajne nepravdepodobný tvoj scenár, kde by súd rozhodol že zmluva platí. Objednávateľ môže takúto zmluvu uzatvárať (a predlžovať) len za podmienok stanovených príslušnou legislatívou a tie celkom očividne nesplnil. Ak by teda celá situácia skončila na súde, otázkou nie je ani tak či súd rozhodne o tom že zmluva je platná, alebo neplatná, ale skôr prípadná náhrada škody za nezákonné konanie BBSK (v tom čase reprezentovaného Vodcom).
Mňa viac zaujíma iná vec - BBSK využíva ustanovenie nariadenia, ktoré rieši núdzové zabezpečenie verejnej dopravy. Je košér použiť toto ustanovenie ak núdzový stav spôsobil samotný objednávateľ (t.j. včas neuzavrel platnú zmluvu)? Lebo to je potom zaujímava diera v legislatíve, v podstate stačí dostatočne dlho odkladať uzavretie zmluvy a potom pár dní vopred uzavrieť "núdzovú" zmluvu bez obstarávania.
V prvom rade, kde nabrali VÚCkari číslo 100?! Od niečoho sa museli odraziť alebo tak si povedali, že je to pekné okrúhle číslo, tak to tam strelíme. Ak má objednávateľ triezvy rozum, tak si ten počet autobusov uchádzača odvodzuje od nejakého plánu obsluhy kraja! Ale také niečo na Slovensku neexistuje, pretože plán obsluhy neudávajú kraje ako objednávatelia ale dopravcovia.
Ak sa SADky zatnú a nepristúpia na podmienky kraja, tak sa stane to, že od 1.1.2019 nebude mať kto jazdiť a územie kraja ostane bez obsluhy. SADky následne zažalujú kraj o ušlý zisk, šoférom budú vyplácať 75% mzdy dajme tomu a budú sedieť doma, keďže ani licencie na prevádzkovanie netrvajú večne a ich platnosť končí 31.12.2018. Ďalej ak ten súd expresne rýchlo vyhrajú SADky, tak od marca, či apríla budú SADky opäť jazdiť a ešte kraj bude musieť vyplatiť spätne 3 mesiace ušlého zisku, čiže VÚC vysolí peniaze za nič. 100 autobusov grátis nemá po ruke nikto, možno nemecká Arriva by vedela niečo pripraviť, ale to je tak všetko.
V novinach pisali, ze ta nova zmluva je neplatna, takze sa nic vypovedat nemusi.
Hadam na tom urade nie su uplni diletanti a maju na to legal opinion od solidnych pravnikov, pretoze to riziko je tam velke a nepochybujem, ze sucasne CSAD sa budu sudit, ak budu vidiet sancu.
Na druhej strane, sucastou tejto kratkodobej dohody moze byt aj to, ze sa CSAD zaviazu, ze sa sudit nebudu.
Re Kami #53929:
Nevlastni kraj nahodou nejake autobusy, ktore potom prenajimal dopravcom a ktore by teraz mohol vyuzit aj novy dopravca?
Je to iba vyzva na rokovanie. Na rokovanie s dopravcami, ktori disponuju aspon 100 autobusmi. To neznamena, ze tych 100 busov ma obsluzit cely BBSK. Iba prva selekcia, nech to rokovanie ma zmysel. Ak sa SADky zatnu a nebudu rokovat, tak nemusia jazdit vobec a odjazdi to SAD Lubietova. Ak budu rokovat normalne, tak si odjazdia tie 2 roky podla takych podmienok, ake si vyrokuju. Bodka.
K ostatnemu sa nebudem vyjadrovat, nie som pravnik.
Ale problém s tým, že cez nákupnú časť AS sa nedá prejsť je od jej začiatku, kedy sa autobuska zatvára súčasne s obchodmi a dá sa ísť iba po malom schodisku bokom ako je nástupište MHD. A to je tiež problém a dôkaz, že tento problém majú mnohí u prdele. Aby bol takýto prístup od AS k ŽST v krajskom meste ako kdesi do pajzlu v Medzilaborciach, tak to je vizitka myslenia tých čo dopravu riešia v BBSK a mestách na jeho území.
Stanica už rok slúži a po roku sa poslanci zázračne zobudili. Čo robili za celý ten rok? Či iba preto, že idú voľby, tak sa zrazu zaujímajú? Keby boli 2 roky do volieb, tak sa zaujímajú v októbri 2020? Krásne vidno aký majú prehľad o VHD, že ani to, čo majú pod nosom si nevedia prekontrolovať a mať o to záujem. Rovnakým systémom pracujú aj krajskí poslanci, ktorí nemajú šajnu o stave zastávok, staníc a ani trasách liniek.
Je to fuk na koľko rokov. Ak sa ješitní manomári z vedenia jednej aj druhej SADky zatnú, tak sa budú súdiť do nemoty. Kto tých pánov nepozná, tak teraz spozná, keď začne súd. Mimochodom celkom zaujímavá reminiscencia toho, keď Murgaš odpísal SADBB a jej obsluhy prihral SADke Zvolen v roku 2009. Takže by mohla SAD Zvolen prijať a prehltnúť svoju medicínu ?
Inak keď si napísal, že chcú súťažiť normálne, tak teraz to budú súťažiť nenormálne? ?
Okrem toho, kde vyhrabali podmienku, že uchádzač musí vlastniť 100 vozidiel? Ak na obsluhu kraja treba cca 500 vozidiel a prihlásia sa iba traja uchádzači a každý bude vlastniť po 100 vozidiel, tak čo s tým mankom? I keď som tvrdo proti SADkám kvôli ich správaniu a zlodejine, ale vypovedanie tých dodatkov je to isté ako si vykopať hrob. Chápem, že starý pán to nepremyslel, ale ak je toto výplod mladého Luntera, tak je to echt blamáž, že úrad riadi tieňovo niekto, kto na to nedostal mandát.