Súhlasím s tým že za tento stav MHD môže Mesto, a aj plne podporujem vznik nového mestského podniku len keby mesto chcelo s tým niečo robiť a môžem povedať že mesto sa o MHD dodnes nezaujíma tak ako by malo. Vysokopodlažné vozy už nemôžu v MHD jazdiť a bolo by super keby aspoň nevyužitý trolejbus 15TrM #1528 mohol jazdiť aspoň ráno na nejakých vyťažených spojov ale Mesto také vozy vraj nechce ale mohla by sa spraviť aspoň výnimka.
Tak ako musím súhlasiť s tým, že hlavná a veľká vina stojí po strane mesta, však oni to vždy dokazili - tak ako v roku 2005 a 2006, tak to isté robia aj teraz...
Súhlasím zas, najlepšie riešenie by bolo práve prevzatie celej MHD dopravným podnikom, ktorý by však bol naozaj mestský a nie len "bábkou" zvolenskej SADky ako je to od roku 2010 doteraz...
Ja si dovolím nesúhlasiť. Za stav v akom MHD je môže v plnom rozsahu mesto. Odmietam to, že za tým je SAD ZV. Dopravca má za úlohu odjazdiť to, čo si mesto objedná. To, že mesto dalo SADke možnosť klásť si podmienky a stavať sa do pozície, akoby to platili oni je len a len chyba mesta. Pre BB by bolo najlepším riešením vznik vlastného dopravného podniku. Nespomeniem si na veľa podobne veľkých miest ako BB, ktoré by si objednávalo dopravu externe. Napadá mi len Nitra, Trnava a Trenčín.
Naplno súhlasím a ešte dodám že v roku 2000 boli zrušené mesačníky
Ale stále to bola poriadna MHD až na nejaké menšie chyby.
Len škoda že po roku 2007 tú MHD radšej naplno neprevzal DPMBB, možno by to bolo dnes iné a súčasný stav MHD kvôli rozťahaným linkám a iným menším veciam sa mi naozaj nepáči.
Tak áno, asi najväčšia chyba akú urobili pred rokom 2005 bolo zavedenie nástupu 1. dverami a predaj lístkov len u vodiča. Tiež musím súhlasiť, že to linkové vedenie z r. 1994-1995 bolo jedno z najlepších, aké v BB kedy bolo. Zrušenie dlhých liniek a zavedenie krátkych nosných liniek do Sásovej bol výborný nápad. Proste za bystrickej SADky to bola ešte poriadna MHD a nie nepoužiteľný systém "made by SAD Bryndziari & Mesto BB"... Jednoducho najprv problémy s mestom na začiatku roka 2005 a neskôr príchod SAD ZV bol koniec zlatej éry MHD...
Máš pravdu a súhlasím, len dávam dôraz trocha na väčšií rozsah chýb v MHD BB. Pred viac ako 30 rokmi bol zavedený nástup 1. dverami (1.3.1994) čo znížilo efektivitu MHD a potom od 1.6.94 sa skončil predaj lístkov v trafikách a automatoch ale u mňa by to nemalo žiadny vliv na využívanie MHD. Potom od Septembra 1994 došlo k zlepšeniu MHD (najlepšie linkové vedenie v histórii MHD BB) aspoň v tom že bola otvorená trať na Tulskú a Moskovskú a neskôr aj na Internátnu, tým došlo k efektívnejšiemu využitiu trolejbusov a tak vznikli nosné krátke linky z Mičinskej do Sásovej s veľmi dobrými intervalmi a v trolejbusovej časti mesta Sásovské linky nahradili trolejbusy tiež v dobrom intervale a zase naopak Sásovské linky mohli mať krátke intervaly. A vlastne toto linkové vedenie by som chcel ja obnoviť s tým že by som chcel aby sa sieť dostávala.
Ale samozrejme radšej by som bol v súčasnosti za tú verziu MHD ktorú mal ešte SAD BBDS ku koncu roku 2004 minimálne a môžem súhlasiť že to bolo super linkové vedenie, len škoda že prišiel SAD ZV a že to takto rozbil.
Dovolím si poupraviť, MHD je už 20 rokov v zlom stave. Úpadok pomaly začal na začiatku roka 2005 a od roku 2006 je to jednoducho už len "stoka" a jedna veľká tragédia... netvrdím, že predtým t.j. pred rokom 2005 bola MHD úžasná a ideálna, ale stále to bolo o dosť lepšie ako dnes.
Viacero liniek by som chcel dať do normálnych intervalov, aj tú 42 a s tými 7 a 97 som myslel hodinový interval len ako dočasný (základný) alebo môže byť aj kratší a plne to podporujem. Ešte čo sa týka Skubína a Mlynskej týka, tak tam aj súčasný stav celkom postačuje, len tú 34 by som lepšie trocha zosúladil, možno cez víkend by som ju dal aj každých 30 minút a v špičke v pracovných dňoch na taký 15 minútový interval a mimo špičiek takých 20.
Ešte k prestupom, ak majú linky náväznosti, tak nie je problém veľmi prestupovať a ak zároveň dve nosné linky majú krátke intervaly v špičke tak nie je veľmi problém s prestupom, len si na to treba zvyknúť. Ja pri skoro každej ceste v BB predtupujem a niekedy mi to vychádza aj na 2 prestupy a v Prahe a v Bratislave sú prestupy bežné
Samozrejme. Ja to hovorím iba z pohľadu človeka čo využíva mhd často, ale je pravda že na to nemám takmer žiadne kompetencie a znalosti berem iba z toho čo pozorujem
Tiež by bol podľa mňa hodinový interval kúsok veľa, no aspoň pár krát za deň cez víkend si myslím že by tadiaľ mhd mohla ísť. A chápem že finančná situácia nie je najlepšia, no tiež vidím že mesto v tomto smere skôr stagnuje, a možno by bolo treba takéto spoje a časy aspoň otestovať a zistiť, ako finančne náročné by boli a či by ich ľudia využívali. A zase pri regionálnych linkách je ten problém že tam treba dve karty, a príde mi hlúpe ísť z jednej časti mesta do druhej regionálnou dopravou
Pozri si najprv, aká všetka verejná hromadná doprava z danej lokality premáva. Do Šalkovej okrem L42 premávajú regionálne linky 060603 do Môlče a 060605 do Poník + vlaky na Brezno a potom sa pozri, koľko je tam obyvateľov a aké je využitie existujúcich spojení. Podobne Podlavice majú L27 (do Sásovej), 32 (Fončorda - Radvaň - Iliaš), 34 (centrum - ŽST), 35, 36 (Jesenský vŕšok - ŽST).
A teória pár ráz za deň linka odvšadiaľ všade (a nikdy nikam) je práve jedným z dôvodov existujúceho nevhodného stavu.
Chlapi, prestaňte blázniť. Skutočnosť, že niekto sa ide raz za mesiac niekam pozrieť neznamená, že treba vymýšľať linku s hodinovým víkendovým intervalom. Ľudia majú takéto nezmyselné predstavy nielen v MHD, ale aj v regionálnej a diaľkovej doprave a žiaľ napriek ich podpore a vyjadreniam, že by bolo dobré, keby jazdilo, ale reálne to nepoužijú častejšie ako za mesiace, či roky, to im už nevadí. Lenže takéto spoje potom treba platiť každý deň x-krát a fakt je otázne, či sú ľudia tak finančne negramotní, že nie sú schopní pochopiť, že už na súčasný stav nie sú peniaze a je nepochopiteľné, odkiaľ si predstavujú, že sa takéto naivné sny majú financovať.
Samozrejme, že v BB i v kraji dochádza k množstvu nesprávnych a nekompetentných rozhodnutí za desiatky rokov od ľudí, čo absolútne nemajú primerané znalosti a vzťah k doprave (žiaľ trend je zhoršujúci sa), čoho dôkazom je aj vyslovene amatérsky prístup k tvorbe IDS, kde sa zatiaľ urobili prevažne len extrémne škody. Použiteľná doprava je však komplex fungujúcich vzájomne sa vyžadujúcich opatrení, ktoré tu však stále absentujú a zakaždým ten chýbajúci prvok neguje aj prípadné správne opatrenia.
Toto nemôže byť, že sa nudím doma cez víkend, tak si začnem kresliť linky hore-dole hocijako po meste, len aby pekne čiarky na mape vyzerali...
No neviem mne prestupy prídu veľa krát strašne komplikované časovo. Neviem ako veľmi by boli využívané nejaké nové linky zo sídlisk ktoré niesu momentálne prepojené, ale niektoré zastávky určite potrebujú viac liniek. Napríklad šalková je úplne mimo, ide tadiaľ jeden bus ktorý ani neprechádza mestom, a aj ten nejde nejak často. To isté skubín alebo časť podlavíc, síce tam to aspoň ide ako tak často, no opäť to obchádza väčšinu mesta a dostanem sa jedine na železničnú. Proste príde mi blbé počítať kedy mi idú prestupy, keď by bolo oveľa jednoduchšie pre občana aby tadiaľ išla pár krát za deň priama linka, no to je iba môj názor.
Skôr chýbajú dobré intervaly aké boli na väčšine liniek do roku 2006, ja skôr zastávam viacej prestupov ale som za to aby bola tarifa plne prestupná a tak sa nemuselo platiť naviac
Keď som ja navrhoval linkové vedenie tak som rozmýšľala že by som 8 zrušil a dal len 7 na Internátnu ale nakoniec by som to tak spravil že 8 (návrh ako 7 na Tulskú) by som dal cez víkend raz za hodinu a na Internátnu by premávala nová parciálna linka 8 cez Okružnú
No to jasné. Celkovo som pozeral tieto sídliská a podľa mňa je chýba strašne veľa liniek. Autobusy chodia akurát tak na železničnú/autobusovú stanicu ale z uľanky sa napríklad na vozovňu alebo sásovú nemám ako dostať bez prestupovania alebo regionálnych liniek. Ja to nejak zase nepociťujem, lebo cez moju oblasť chodia autobusy veľmi často no viem si predstaviť že ľudia čo tam bývajú to majú dosť blbé.
Pri tej 8 ma potom napadlo že ona nechodí cez víkendy, tak som ju dal preč (čo by inak mohla byť ďalšia diskusia že prečo nechodí 8 cez víkendy vôbec), ale hej, hlavne pri tej 6 to vidno že je vtedy preplnená
No, to áno. Lenže teraz ti treba 2 karty, resp. dva kredity. Integrácia nikde a obsluha sídliska, ktoré má 3x toľko obyvateľov než Šalková je úplne katastrofa. Ale to i Rakytovce a Iliaš. Očakávam, že by sa tam ľudia už mali ozvať, platia dane v mestskej výške ale MHD horšia než väčšina dedín v okrese. Interval cca 3 hod je výsmech.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.