Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mirkobb #43971:
Sorry, zabudol som vložiť odkaz na tú staršiu mapku ktorú spomínam v mojom predošlom obsiahlom príspevku hneď na začiatku v prvom riadku.. http://img199.imageshack.us/img199/1201/ppson.png ? Čiže omlúvam sa.. ?
Reply on: Kami #43958:
Tu vkladám jednu staršiu mapku čo som kedysi dávno vytvoril pre predstavu ako bude PP Šalková - Majer umiestnený v tom oklitom teréne ohraničenom zo západu m.č. Majer, zo severu cestou I/66 (čoskoro už R1) a bývalým areálom cementárne, z východu m.č. Šalková a z juhu riekou Hron. Momentálne aktuálne je zatiaľ isté iba napojenie tohto PP privádzačom z križovatky s R1 pri CSPH Shell a firme Popako, čiže zo severozápadného smeru (tento je súčasťou stavby SO PPP2). http://img709.imageshack.us/img709/7858/xcementae.png
Zo strany od m.č. Majer je to záležitosťou mesta, a nie je zatiaľ známe či to bude z účelovej komunikácie pri firme Danko ktorá je pokračovaním od súčasnej konečnej (slučky) Majer paneláreň popri čistiarni a práčovni, tam ale bude treba vybudovať prepoj ponad protipovodňovú hrádzu a Selčiansky potok, toto je výlučne v réžii mesta a nie je súčasťou dodávky stavby SO od spoločnosti Granvia. Preto asi aj mesto čaká až sa ten privádzač dobuduje aby sa potom mohlo naň pripojiť, či bude riešiť aj spojenie cez tú účelovú komunikáciu popri práčovniach a Dankovi je otázne a nie je mi to zatiaľ známe..? ❓ Inak tá komunikácia v tej časti pred Dankom je v súčasnosti poriadny tankodrom a je to de facto len akási zhutnená stavebná komunikácia bez asfaltového povrchu plná dier a výmoľov, takže tam by sa to muselo nakomplet urobiť znovu ako nová mestská účelová komunikácia so všetkým čo to obnáša, teda aj s osvetlením, chodníkmi, atď. Ďaľšou uvažovanou možnosťou je vytvorenie prepoja na spomínaný privádzač SO od slučky súčasnej konečnej Majer - konečná pri pohostinsteve Rado a železničnej trati, ale tam to bude asi problém kvôli už vybudovaným objektom nejakej firmy a tiež transformátorovne vybudovanej v rámci elektrifikácie trati č. 170, v tomto prípade č.172. ? No a poslednou možnosťou napojenia na m. č. Majer je pôvodne naprojektované predĺženie vyššie spomínaného privádzača SO popri hrádzi Hrona http://img8.imageshack.us/img8/8062/bbsoimage.jpg až do križovatky Cesty k smrečine s Majerskou cestou pri tom jednom vysokom U-čku v Majeri. http://img517.imageshack.us/img517/1888/p811018896.png Tam to ale nie je pravdepodobné pre stiesnené podmienky medzi protipovodňovou hrádzou a tým vysokým pánelákom tvaru U. http://www.dialnice.info/gallery/image.php?mode=medium&album_id=173&image_id=9287 a terén popri hrádzi k predmetnému paneláku http://www.dialnice.info/gallery/image.php?mode=medium&album_id=173&image_id=9285 no a ešte vložím aj záber na miesto kde končí účelová komunikácia popri firme Danko tesne pred hrádzou pri ústí Selčianskeho potoka do Hrona http://www.dialnice.info/gallery/image.php?mode=medium&album_id=173&image_id=9284 tam by pripadalo to jej napojenie cez tú hrádzu a Selčiansky potok na cestnú infraštruktúru PP.
Nakoniec spomeniem ešte aj možnosť napojenia cestnej infraštuktúry PP na cesty m.č. Šalková. V tomto prípade asi mesto ale nič zase nepodnikne a bude pravdepodobne čakať na plánované predĺženie cesty R1 (od konca v súčasnosti budovaného SO) po Slovenskú Ľupču http://uradnatabula.banskabystrica.sk/download_file_f.php?id=147749 Detail na nové trasovanie cesty I/66 cez Šalkovú s premostením ponad železničnú trať č. 172 a aj plánovanú odbočku z nej v mieste zvanom Konopiská je na tejto mapke http://img26.imageshack.us/img26/3889/xcementaren.png kde je aj naznačený kruhový objazd pripojenia tejto cesty na cestnú infraštruktúru Šalkovej tesne pred mostom na Šalkovskú ulicu. Toto všetko by zase vybudoval investor toho predĺženia, čiže mesto by sa vlastne postaralo iba o prepojenie tej odbočky s cestnou sieťou PP, predpokladám podľa tej situácie tak max. 100-200 m novej miestnej komunikácie. Inak mesto je v tomto ohľade svojím spôsobom dosť "vychcané" a čaká že určité časti miestnych komunikácií vybuduje štát cez NDS v rámci tých nadregionálnych cestných stavieb, ale nie až tak celkom, iné mestá ako napr. Považská Bystrica, Žilina, (atď..) "vyboxovali" (vyrokovali a dosiahli) oveľa väčšie investície do miestnych komunikácií ako BB, aj keď vďaka aj za privádač k PP, nový podchod popod žel. trať 170 pri Aurise.
? Uf, popísal som toho hodne, ale snáď to pre predstavu a zorientovanie sa "čo je a tiež bude kde" bude postačovať.. ?
Reply on: 810zssk #43961:
http://zvolen.sme.sk/c/5837918/civilne-lety-by-sa-mali-vratit-na-sliac-v-juni.html ? I keď tie časy k nejakým charterovým letom sú nie moc najvhodnejšie, ale zas si treba uvedomiť, že dopravca CP netvoril kvôli nim, taktiež väčšina ľudí idúcich na dovolenku nebudú o takejto možnosti ani vedieť, resp. využívať ju. Ono to bude skôr "pro forma" papierová zastávka, možno sporadicky využívaná pracovníkmi letiska idúcich domov po službe, ale asi hlavný dôvod je voľba trasy dopravcom po starej ceste kvôli mýtu ako Kami #43965 píše, ale nie som si istý, či aj tam mýto nie je zavedené..? ?
Reply on: 810zssk #43968:
A mea culpa, budu to otvarat...
Reply on: LUK #43967:
No ako mne to je jedno, ale davat to uz teraz do CP? Navyse ja som bol v tom, ze to letisko je momentalne zatvorene aj pre General Aviation, nie to este komerne lety, ale je pravda ze to moc nesledujem.
Reply on: 810zssk #43966:
momentálne tam nič nelieta, ale niečo sa šušká o dovolenkových letoch, tak možno k tomu prípoj?
Reply on: LUK #43964:
Ja by som zastavovanie pri troch letiskach chapal, keby jedno z nich nebolo uplne bez verejnej dopravy, dokonca tam tusim teraz nemoze ani GA (alebo...?)... preto sa pytam 😉
Reply on: LUK #43964:
ked ti ujde lietadlo, stihas autobus 🙂
Tiez nieco usetri na myte.
Reply on: 810zssk #43961:
nejaký skrytý dôvod zastavovania pri troch letiskách tam asi bude... lebo pre obyvateľov Sliača je to totálne od ruky, takže kvôli nim tam stáť nebude
Reply on: draxter #43962:
kuk postupy účtovania pre podnikateľov účtujúcich v podvojnom účtovníctve...
Jednoducho povedané - hodnotu dotácie rozpúšťam do výnosov v časovej a vecnej súvislosti s výškou odpisov.
Príklad: mám majetok za 1000 z ktorého 95% mám financované dotáciou (t.j. 950). Odpisujem ho 10 rokov, čiže ročný odpis je 100. Dotáciu rozpúšťam do výnosov rovnako ako sú odpisy, čiže 95% z ročného odpisu, t.j. 95.
Záver: náklad (odpis) = 100, výnos (rozpustenie dotácieň = 95, čiže čistý náklad = 5. Keby som na majetok nemal dotáciu, odpisy by neboli kryté výnosom, čiže by bol len náklad (odpis) vo výške 100.
Reply on: S499.1023 #43959:
túto otázku si mi vzal z úst, a tiež ma zaujíma odpoveď! ?
Reply on: PIT #43960:
Naco je dobra zastavka Sliac, letisko? Viem ze letisko je tesne pri obci, ale aj tak - nebolo by efektivnejsie zastavovat niekde v strede obce?
Reply on: Kami #43958:
Preco predpokladas, ze by sa odpisy nemali tvorit z plnej ceny?
Reply on: mirkobb #43955:
dako sa neviem vysomarit z tych mapiek. Podla Hrona to vyzera, ze rataju len s napojenim cez Majer.

#43954: s nakupom parohatych klbov by som tento, ani buduci rok neratal. Tento rok bude kriticky, snad buduci rok sa podari znizit naklady. Znizia sa opravy a nebudu ani velke odpisy, kedze 95% ceny novych vozidiel ide z dotacie.

Dockame sa maximalne novych ciciakov, tie "stare" (2006!) su davno za polcasom rozpadu.
Ešte je tu ďalšia otázka. Myslíte si, že dokončenie Retail parku (v priestore medzi Sládkovičovou a Zvolenskou cestou) - Mobelix a pod. bude mať dosah na MHD... ?
Reply on: mirkobb #43955:
Zaujímavé informácie. Takže sú tam projektované 2 obojsmerné zastávky. A čo konečná? Predpokladá sa, že to budú len určené spoje z/do Šalkovej, alebo špeciálne spoje po PP. Samozrejme, odpovedať na toto je teraz predčasné. Ale sám som zvedavý, ako to bude riešené. Mimochodom, tie zastávky nie sú už aj vybudované (keďže teraz sa buduje cestná sieť + idú sa klásť obrubníky)? Nebol tam náhodou niekto pozrieť?
Ad #43931 mirkobb, #43932 BB-Schuhu a #43934 Kami: Ešte k problematike obsluhy pripravovaného PP medzi Šalkovou a Majerom uvediem, že som niečo pozisťoval ohľadne toho. Sú tam naprojektované priamo v areáli PP na hlavnej obslužnej komunikácii označenej ako "A" až dve obojstranné zastávky MHD, a to v km 0,361 a v km 0,871 predmetnej obslužnej "A" komunikácie, zastávkové niky budú stavebne realizované aj so zálivom. Jedna taká zastávková nika zo smeru od Šalkovej do centra bude priamo pred distribučno-skladovacím areálom (PR11) fy Med-Art http://img35.imageshack.us/img35/3383/medart.png to je tá v km 0,361, oproti nej na druhej strane cesty zas ďaľšia pre smer od Majera do Šalkovej bude pred areálom PR4 ktorý zatiaľ nemá meno majiteľa. http://img641.imageshack.us/img641/8801/salkovambb.png
Ďaľšia obojsmerná zastávka na tejto účelovej komunikácii bude ďalej v smere na Šalkovú v km 0,871 a bude situovaná medzi priemyselnými areálmi PR15, PR16 a PR7, PR8, pričom konkrétne zastávková nika zo smeru od Šalkovej do centra bude priamo pred priemyselným areálom PR15 a na opačnej strane cesty pre smer od Majera do Šalkovej bude zas priamo pred areálom PR8. Ak budem mať čas, tak vytvorím mapku aj so zakreslenými tu teraz spomínanými zastávkami MHD. ?
http://img641.imageshack.us/img641/8801/salkovambb.png
Ono, nejaké kĺbové trolejbusy v priemeranom množstave sa fakt mohli tiež objednať a nakúpiť už pri tej zakázke keď sa rozhodli nakúpiť tých 19 krátkych. Je to škoda, že tak neučinili, ale ešte nič nie je stratené ak sa rozhodnú aspoň každý rok postupne dokúpiť po jednom-dvoch kusoch, len na to už asi nebudeme môcť využiť € fondy, ale myslím že aj samotné mesto by zvládlo kúpiť ich aj z vlastného pri takom počte ako som uviedol. No a za ten čas sa budeme musieť uspokojiť s pojazdnými 15Tr-kami a v prípade núdze poslúžia aj kĺbové 961, tak ako doteraz, však tie treba taktiež ešte "zodrať" kým ich úplne vyradia. Určite totiž nejaké zostanú a nevyradia ich všetky ako protihodnotu za nové trolejbusy, takže žiadna panika. ? Nikde totiž nie je napísané že DPM musí na trolejbusové linky nasadzovať výlučne len T-busy, však keď to tak išlo tak dlhú dobu ako je to teraz, tak nič nebude brániť DPM aby to tak praktizoval aj naďalej a bude miešať autobusy s trolejbusmi.
Reply on: no.ev.di. #43951:
Hlavne tá Kremnička je dôvod pre nasadenie kĺbových vozidiel... ? Aj Sládkovičova, kde sú snáď tak dve zastávky s akým takým dopytom... ?

To, že si v schéme liniek zistil skutočnosť, že do Kremničky je vedených niekoľko liniek prevažne obsluhovanými kĺbovými vozidlami, neznamená, že je to kvôli prepravným nárokom, ale kvôli nárokom jedného človeka, čo si na tom zlepšoval preferencie.

Na L3 si pamätám nápor akurát tak na pár ranných spojoch z Radvane, v opačnom smere tiež vyšší nárazový dopyt pri niektorých spojoch súvisiaci s koncom výučby na školách na Tajovského. Ako je to dnes, neviem, ale nepredpokladám, že by sa niečo výrazne zmenilo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.