Fleet number: | 1082 |
Type: | Karosa B 732.20
Karosa B 732.20 CNG (prototyp) |
Builder: | Karosa n. p., Vysoké Mýto |
Serial number: | 20327 |
VIN: | TKMB73220HM020327 |
Plate: | BAA 68-19
BA-M 469 (u SPP) |
Manufactured: | 1987 |
In service: | December 1987 |
Out of service: | 1988 |
Withdrawn: | January 1994 |
Sale: | SPP (1994) |
Depot: | Trnávka |
Overhauls and changes: | V roku 1988 bol prestavaný v ČSAO NVP Praha na kombinovaný pohon nafta - stlačený zemný plyn (CNG) po vzore prototypu takéhoto autobusu z roku 1987. Autobus mohol jazdiť buď na naftu, alebo na plyn (nie však súčasne), zmena pohonu sa realizovala prepínačom. Komponenty na prestavbu boli od talianskeho výrobcu OMVL. Autobus bol vybavený piatimi nádržami na CNG umiestnených pod podlahou s obsahom každej 87 litrov. Dojazd na jedno naplnenie plynom mal byť okolo 240 km. Po prestavbe slúžil iba na testovacie účely vývojového strediska plynofikácie DPB na Záhradníckej ul., do premávky s cestujúcimi sa už nezaradil, aj pre nedoriešenú legislatívu pre vozidlá s CNG pohonom. Prvé skúšky prestavaného vozidla začali po niekoľkomesačnom vybavovaní administratívnych záležitostí v máji 1989. Do sprevádzkovania vlastnej kompresorovej plniacej stanice bol autobus stlačeným zemným plynom plnený z podzemného zásobníka v Gajaroch.
Neskôr dostal atypický modro-bielo-žltý náter s propagáciou plynového pohonu. |
Other data: | V 1/1994 bol odpredaný SPP, kde existoval ešte aj v roku 2005 a vrak existoval mimo areálu SPP (v autobazári na Staviteľskej ul.) aj v roku 2018. |