Reply on: upravovač fotiek #112:
Prekrúcam. Nemal som k tomu dátumu tri dni starú informáciu, len sa mi pred troma dňami viac-menej potvrdili moje domnienky, ktoré som stručne zhrnul do jednej vety ešte v príspevku #95, ktorý som napísal 4 dni predtým. O celú vec som sa začal zaujímať pomerne neskoro, až koncom mája. 29. 5. som písomne komunikoval s dvoma ľuďmi. Súkromnú komunikáciu nikomu ukazovať nebudem, ani keby ma o to požiadal. Ani uvedené zdroje som vzájomne neinformoval a nekonfrontoval ich pohľady. Iba som si začal dávať dokopy isté veci a vytvárať si domnienky. Moja domnienka je fakticky prekrútením reality. Opakujem, informáciu som nemal ani nemám. A uvedený argument žiadnym argumentom nebol, iba niečím, čo som ako autisticky pošahaný človek dal do nesprávneho kontextu a ako argument sám pochopil. Znovu som urobil zle. Darmo písať, že z mojej strany sa nejednalo o zámer, nemienim nikomu škodiť ani ho očierňovať. Ak som tak spravil ako následok mojich domnienok a úvah, tak ma to mrzí. Ak bude z toho shitstorm, tak to nijako neovplyvním. Bolo by dobré, keby prekrútené a fakticky nesprávne veci niekto nebral moc vážne. Čo sa asi stalo, ako som dnes zistil. Alebo znovu prekrúcam a vôbec to tak nie je. Fakt už neviem. Čokoľvek spravím, spravím zle. ![🙁](/data/img/emoji/1f641.png)
Mhr1
1. K žiadnemu prečíslovaniu T6 nikdy nedošlo. Čísla sú od najnižšieho po najvyššie podľa výrobných čísel, preto sa aj začalo číslovať od 7903, hoci 7904 začala na skúšobných jazdách ako prvá. Prvé dve najnižšie čísla boli rezervované pre
2. 7901 a 7902, ktoré boli vtedy v Prahe a boli dodané ako posledné 1. série.
3. Opačné poradie dvojíc 7904+03 a 7946+45 bolo dané tým, že ČKD testovalo nejaké prvky v čelnom (riadiacom) vozni. A ako som už spomínal, pre pragocentrizmus to skúšali na párnom vozni, keďže v Prahe sa vždy jazdilo systémom párna + nepárna električka - podľa vzoru 6102+6103, 6104+6105 atď. (keďže prototyp T3 6101 nebol dlhé roky kompatibilný s ostatnými sériovými vozmi, prvýkrát sa do dvojice spojil až ako riadený v súprave 6092+6101), tak tými testovacími prvkami boli vybavené 7904 a 7946. Žiadna výmena v tom nie je, jazdili takto od samého začiatku.
4. Posledné dodané električky 1. série 7901 a 7902 boli údajne aj skúšané v poradí opačnom, každopádne s cestujúcimi začali jazdiť až ako ich poznáme dnes: 7901+02.
Takže prosím, už sa v tom nevŕtajte, nie je v tom žiadna záhada, zádrhel a ani podraz. Nevyjasnené je len (ne)prečíslovanie či (ne)prehodenie 7843 a 7844. Ale s T6 je všetko v poriadku.