VehiclesBuses › Solaris Urbino 12 hydrogen

Solaris Urbino 12 hydrogen

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris Urbino 12 hydrogen 2601 – 2604 2023 2023 4
Total 2023   4

Technical Data

Length 12000 mm
Width 2550 mm
Height 3300 mm
Height of floor 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla)
Wheelbase 5900 mm
Doors 3
Number of seats 29 + 1
Number of standing places 51 (pri 5 os./m2)
Design load 80 + 1
Weight of unloaded vehicle ~13200 kg
Gross vehicle weight 18745 kg
Motor control trakčný menič Medcom

vodíkový palivový článok Ballard FCmove s výkonom 70 kW
Traction battery capacity Solaris High Power, LTO, 30,4 kWh, 750 V, 576 článkov
Engine 2x asynchrónny trojfázový motor zabudovaný v nábojoch kolies zadnej nápravy, kvapalinou chladený
Continuous power output 125 kW
Total power output 250 kW
Maximum torque 22000 Nm / 10300 rpm
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AxTrax AVE 130, portálová, so zabudovanými elektromotormi v nábojoch kolies
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Konvekta UltraLight 500 CO2 HP, s možnosťou vykurovania tepelným čerpadlom
Cooling capacity 20 kW
Heating capacity 14 kW

Photos

Vehicle catalogue

2601 2602 2603 2604

Legend and statistics

2601vehicle in service: 4 (100 %)
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 61.3 %, Monday to Friday 84.1 %

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andrej #110:
Aké viazanie? Na t40/61 musia ísť baterkobusy, lebo nie sú všade drôty, takže okrem záloh už nevyjde na to, aby jazdili inde. A cez prázdniny to vraj vyjde počtom aj na t33. Čiže nejde o byrokratické viazanie, ale o to, že jazdia tam, kde sú nezastupiteľné. Načo by jazdili na iných linkách, kde stačia 31Tr? Ktoré ešte k tomu nemajú poriadne kde jazdiť a vypravenosť je okolo 50%.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ike #109:
Tak ako v iných mestách očakávam aj podobný výsledok. Teda ak v Bratislave platia tie isté fyzikálne zákony a ekonomické pravidlá.
Reply on: Mhr1 #106:
Lenže fyzické obmedzenia sú niečo úplne iné než to, čo napísal Petto (už sme počuli aj že 27Tr sú viazané na 40/61, čo asi bude tiež nezmysel, lebo 6712 je dosť často ZV).

Kupovať vozy ktoré nesmú ísť na X linku kvôli fyzickým parametrom problém není. Kupovať vozy ktoré nesmú ísť na hocijakú inú linku ako tú, ktorá bola stanovená v zmluve, je nezmysel. Samozrejme ak je to pravda. Neviem si predstaviť aký blbec by s takým nápadom vôbec súhlasil a minimálne v prípade 27 Tr to ani nedodržuje.
Reply on: Andrej #104:
Účel týchto vozidiel je jeden: povedať, že ich máme.
Reply on: Urbanway 2423 #107:
Pochybujem. Zatiaľ to nevyzerá, že sa vodíkové autobusy v dohľadnej dobe presadia.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Mhr1 #106:
Má sa ešte vybudovať plnička priamo v areáli DPB? Na druhej strane pri súčasnom počte vozov ju asi ani netreba, pokiaľ sa nepočíta v horizonte niekoľkých rokov s ďalším nákupom vodíkových autobusov.
Reply on: Andrej #104:
Plnička je v Slovnafte, kapacita len na nízke naplnenie, čo stačí iba na špičkovú premávku, a75 jazdí neďaleko Slovnaftu - takže jednoduché dôvody. Tak kam inam by si ich nasadil? Viazané na a75 ničím nie sú, len ich nasadenie sem je jednoducho praktické.
Reply on: Petto #103:
Podľa mňa viazanie na linku nie je len niekto rozhodol že budú tam a hotovo ..
Reply on: Petto #103:
Môže mi niekto vysvetliť prečo objednávame vozidlá ktoré sú viazané na konkrétne linky? Čiže ak by bola porucha na nejakej inej linke, a jediný voz ktorý by bolo dostupný by bol jeden z týchto, radšej vynechajú spoj lebo nejaký politik ktorý sa vôbec nevyzná do dopravy tak povedal?

Takéto hračky na našich uliciach fakt nepotrebujeme.
Reply on: Viktor85 #101:
Viazane su myslim na 75, ktora cez vikend nejazdi.
Reply on: Viktor85 #101:
Cez víkendy sa nevypravujú vôbec.
Mpj názor je taký, že vychvalujú sa, že máme vodíkové autobusy a cez víkendy sa málinko vypravujú max. 1 a cez týždeň len 2-3.
Reply on: Spajdy #99:
Asi si si pomýlil typ. Vodíkové busy jazdia iba na linke 75.
Reply on: Solider #85:
Včera na 33 už jazdil jedne kus minimálne.
Ako teraz sú v premávke ale podľa Vás chcú nakúpiť dalsie vodíkové busy? Moj nazor je ten, že lepšie sú klasické.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Viliam22 #95:
A vopred sa to nevedelo, že priestory na údržbu je nutné prispôsobovať?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #94:
Výborne, poďme sa o tom baviť. Možno zrušia aj diskusiu tu, keď už zrušili pri TNS, 27Tr a Trollino 24.

Pitvať tému čím viac, písať subjektívne pocity, domnienky a vôbec, slobodne diskutovať.
Reply on: Mhr1 #94:
Ten odborar spominal ze nie je prisposobeny vnutorny priestor na ich udrzbu a vonku teraz asi nikto nebude robit udrzbu
Akosi sa nám vodíkobusy z premávky vytratili, teda zatiaľ až na 2602. Neviete niekto, čo majú za poruchy? Ani si nechcem predstaviť, ako by vyzerala ich reálna prevádzka, keby sme ich tu mali 20 a plne obsadenú a-50 týmito vozmi...
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Solider #89:
Niektorí vodiči mi tvrdili, že ešte nič nie je isté, keďže to závisí od toho, či bude dostatok vodičov trolejbusov, keďže na 61 ich bude treba cca 18.