Zmeny v regionálnej doprave v IDS BK (from 14 Dec 2025)

Od nedele nastanú rozsiahlejšie zmeny v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom kraji.

Od 14. decembra 2025 prichádza k zmene cestovných poriadkov regionálnej dopravy v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji.

Regionálne vlaky

  • Linka S8 bude po ukončení výluky opäť premávať až po stanicu Bratislava-Nové Mesto v pôvodnom rozsahu ako pred rekonštrukciou trate.
  • Linka S20 bude mať upravený výlukový cestovný poriadok, potrebné je počítať s dlhším cestovným časom. Všetky vlaky budú opäť zastavovať v stanici Sekule.
  • Linka S50 bude po ukončení výluky opäť všetkými spojmi premávať po trase Bratislava - Trnava.
  • Linka R55 po ukončení výluky nebude zastavovať v stanici Šenkvice. Zrušený bol prvý ranný vlak z Bratislavy do Trnavy a posledný večerný vlak v opačnom smere.
  • Linka R70 bude všetkými spojmi obsluhovať aj zastávku Bratislava-Vrakuňa.
  • Na ostatných linkách k zásadnejším zmenám neprichádza.

Regionálne autobusy

Cestovné poriadky autobusov boli komplexne prekopané. Okrem zmeny cestovných poriadkov a niektorých zastávok príde aj k dvom organizačným zmenám:

  • Linky 215 a 216 budú mať podľa vzoru MHD na celej trase povolený nástup všetkými dverami bez nutnosti kontroly lístka u vodiča. Testovanie tohto systému potrvá do leta 2026.
  • Cezhraničná linka 901 bude mať povolenú prepravu cestujúcich aj medzi zastávkami na území Bratislavy (Most SNP, Einsteinova, Pri sade).

Zmeny v zastávkach

Bratislava, Bajkalská zmena nástupíšť pre linky 506, 520, 540, 599 (L) a 610, 620 (N)
Bratislava, Pračanská zrušená pre regionálne autobusy
Bratislava, Pri mlyne zrušená pre regionálne autobusy
Bílkove Humence, Gočály zrušená
Gajary, Vŕšok zrušená
Kuchyňa, Letecká základňa iba na výstup
Malacky, Pomník padlých nový názov Malacky, Centrum
Pezinok, Radničné námestie nástupište B bude po novom označené A a obsluhované všetkými linkami smer Malacky a Modra; nástupište C smer Bratislava bude po novom B
Trnava, Pri Kalvárii nová zastávka pre linku 555 smer Trnava
Vajnory, nadjazd nový názov Vajnorský nadjazd; rozšírená obsluha regiobusmi

Zmeny v cestovných poriadkoch

Na viacerých vyťažených trasách prichádza k posilneniu premávky zavedením nových spojov, resp. skrátením intervalov medzi spojmi. Rovnako prichádza k úprave časových polôh spojov na jednotlivých linkách. Vybrané menej využívané spoje boli zrušené a niektoré spoje boli presunuté na iné linky (zo 720 na 740, zo 727 na 725).

  • Nové spoje budú pridané na linkách 209, 219, 239, 245, 260, 265, 506, 515, 521, 525, 527, 528, 529, 531, 539, 545, 605, 622, 725, 730, 799.
  • Cezhraničná linka 901 bude mať v špičke pracovných dní interval 30 minút, v ostatnom čase (s výnimkou nedele) bude interval 60 minút, zaplnené tak budú aj doterajšie tri diery v priebehu dňa. 
  • Linka 520 nebude popoludní začínať na Autobusovej stanici Nivy, ale na Bajkalskej.
  • Linky 525, 527, 598 budú medzi Vajnorami a Zlatými pieskami presmerované obojsmerne cez Vajnorský nadjazd, ruší sa premávka cez zastávky Pri mlyne a Pračanská. Na novej trase obslúžia všetky zastávky ako linka 53.
  • Linka 551 je nahradená posilnením liniek 550 a 555.
  • Linka 622 bude premávať iba po trase Bratislava, Shopping Palace - Bernolákovo a s upravenou trasou v Ivanke pri Dunaji. Ruší sa premávka v Bratislave po Bajkalskú.

Podrobný sumár zmien na jednotlivých linkách je uvedený v samostatnom dokumente BID.

V priebehu budúceho roka sa počíta so zvýšením prepravnej kapacity na najvyťaženejších regionálnych linkách nasadením 17 veľkokapacitných kĺbových autobusov.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tom_BB #20:
To budú podľa mňa fungl nové NS18 v 3 dverovej verzii alebo dačo iné. A toľko NC18 nebolo vyrobených podľa mňa.
Reply on: johnnyjanko #21:
Keď som ešte býval v Kaplnej a študoval v BA na Skalickej, tak som chodieval regiobusmi na odborársku a odtiaľ pešo(áno, vtedy ešte fungovala lávka pri Palme). To by z Rožňavskej nešlo a električkám to trvalo dlhšie.
Reply on: david11 #28:
Ideme sa hádať, či má L4 horší interval ako L53? 😀
Reply on: david11 #30:
Uplne by stacilo, keby to hlasilo anglicky len pocas tych podujati.
Reply on: 6503 #29:
To je nejaká novinka? Tou linkou dlhodobo jazdím na ŽST NM cca 2x do mesiaca a vždy to hlási len posledné tri zastávky pred vetvením (odchod Nová doba, odchod MiÚ, príchod Kuchajda).
Reply on: 6503 #29:
No práveže tam smeruje dosť turistov na podujatia na Zlatých či Vajnorskom letisku.. pár krát som už vysvetloval, že nie je L4 ako L4. Pritom by to vyriešilo v pohode iné číslo linky napr. 14 či písmeno za číslom 4 . A- smer zlaté B- smer stanica.
Prípadne večer aj spoje čo idú na stanicu by pokračovali smer Zlaté a bol by interval cca 12/8 od Odborárskej..
Reply on: david11 #28:
Cele to rozdelenie 4 na 2 konecne za Kuchajdou je tragedia. A v kuse to hlasi v angline kam to ide. Minule som to sledoval - nestacili sme prejst ani jednu celu medzizastavkovu vzdialenost (Polus-Kuchajda) a nestihlo to dokoncit hlasenie. 😃 Dokola to opakuje jak sproste cely cas od Kamenneho. Ze to ludom nelezie na nervy...
To, ze anglina je tam uplne zbytocna pre tie robotnicke ubytovne uz ani nevravim.😃
Reply on: johnnyjanko #25:
Si si istý? L4 úsek smer Z. Piesky rozhodne interval dobrý nemá. Hlavne v okrajových časoch a cez prázdniny. Pritom je to prípoj k nosným regio linkám 525,527 smer Groby.
Reply on: Valec #26:
To to je fakt slabý argument.
L599 ti stojí na mnohých miestach, kde vlak nie. Rača - je stanica dosť mimo, Krasňany, M. Garda, N. Doba, Prievozská či Nivy. Po ceste v strede Svätého Jura. Vyťaženosť určite nie no volá sa to nadväznosť hlavne pri posledných spojoch.
Reply on: david11 #24:
Posledná 555 príde o 22:51 do Pezinka na stanicu, odtiaľ ti to BA ide o 23:00 S50. Či myslíš, že vyťaženosť 599 zavisí od cestujúcich z Dubovej (a ďalej)?
Reply on: david11 #23:
Súhlasím, že nebolo by treba všetko hodiť na Rožňavskú. Ale predsa: po Vajnorskej jazdí električka, na ktorú nie je problém prestúpiť. Pre tých, ktorí robia niekde v okolí Odborárskej alebo vo vozovni JD, to nie žiadny zásadný problém. Naopak, po Rožňavskej pokračuje iba 53 s omnoho horším intervalom a často meškajúca.
Reply on: AndyNO #17:
Ešte k tej novej L555 doteraz posledný spoj pokračoval od Modry ako L599 smer Kollárovo nám. Od pondelka príde posledná L555 do Modry 8 min. po odchode L599 smer BA. Fakt nerozumiem kto toto plánuje.
Takto sa to robí, iba ak chcú docieliť ešte prázdnejšie spoje a potom ich zrušiť pre nezáujem..
Reply on: johnnyjanko #21:
Tak na Vajnorskej a v okolí je dosť pracovných cieľov kam cestujú ľudia z regio liniek. Na Odborárskej vždy ako idem okolo čakajú ľudia na bus. Pri vozovni zase zmenári. Môžu to rozdeliť no nerušil by som to. Mňa dosť prekvapuje, že všetky linky šupli cez centrum Vajnôr a ulica pri Mlyne a široké okolie ostane obsluhované, iba s L52. Ráno sa im dosť extrémne predĺži cesta smer Z.Piesky.
Inak prečo nemôže viacero regiobusov medzi ASMN a Zlatými Pieskami premávať po Rožňavskej? Nie je jazda po Vajnorskej najmä zvyk z čias, keď na Bajkalskej bola autobusová stanica a stáli tam aj diaľkové linky? (To, čo je tam teraz, za autobusovú stanicu nepovažujem.) Na Vajnorskej nie je veľa cieľov, kam by sa dalo regiobusom dostať. Kto chce ísť do OC Vivo alebo na Kuchajdu, aj tak prestúpi na električku, a to sa dá aj na Zlatých Pieskoch. Jazda po Rožňavskej by naopak lepšie sprístupnila napr. Klientske centrum a otvorila nové možnosti prestupov, napr. na linky 50 a 96.
Reply on: Klepeto #6:
Osobne pochybujem, že to budú čisto nové vozy (jedine, že by kraj s Arrivou urobil nejaký dodatok k zmluve ale o tom zatiaľ nič neviem) takže môj osobný predpoklad je, že by to mohli byť najskôr NC18 / NB18 v 3 dverovej verzií pozbierané z pobočiek v čechách.
Reply on: david11 #18:
Na 605 (ani na 632) nepribudol ani jeden spoj na úseku SC-BA a späť.
Väčšina spojov čaká na zmeškané vlaky v Senci, teda je na prestup 15 min. (10 min vata + 5 čakacia doba). Narozdiel od prestupu z 605. Tam sa nečaká vôbec.
Reply on: AndyNO #17:
Ono aj tie vlaky ti nejazdia presne.. prípadne vôbec. Toto nefungovalo a ani nefunguje ani Senci. Priame spoje z obcí tam ostali a dokonca sa posilnili na diaľničnej L605.
Reply on: david11 #16:
Na linke 555 sú pokračovania z/na 540 zrušené úplne, na 550-ke sú zrušené len počas špičky (čiže v čase keď tam premáva expresná 506). Mimo špičky a cez víkend zostali aj na 550, takže okrem Píly to priame spojenie ostatné obce stále majú...len teda v špičke už iba 506-kou. A tie pokračovania z 540 na 550/555 sú zrušené práve kvôli tým kolónam, aby si po vystúpení z vlaku v Pezinku nemusel čakať ďalších 40 minút na zmeškaný spoj z BA.
Reply on: 7heKubko #15:
No a to je ten problém. Kvôli nepravidelnosti a zápcham ten prestup už nemáš garantovaný. Čiže tie obce stratili priame spolahlivé spojenie z Bratislavou