Mimoriadna zmena liniek S50 a S60 (18th Aug – 31 Oct 2025)

Niektoré vlaky liniek S50 a S60 budú dočasne presmerované na stanicu Bratislava-Nové Mesto.

Pre opravu výhybiek na Hlavnej stanici budú od 18. augusta do 31. októbra 2025 dočasne zmenené vlakové linky S50 a S60 nasledovne:

  • Linka S50
    • Časť vlakov v rannej a popoludňajšej špičke pracovných dní bude v smere z Trnavy presmerovaná od stanice Bratislava-Rača cez stanicu Bratislava predmestie na konečnú stanicu Bratislava-Nové Mesto a späť rovnakou trasou.
  • Linka S60
    • Časť vlakov v rannej a popoludňajšej špičke pracovných dní bude v smere z Galanty presmerovaná od stanice Bratislava-Vajnory cez stanicu Bratislava predmestie na konečnú stanicu Bratislava-Nové Mesto a späť rovnakou trasou.
    • Vlaky premávajúce po riadnej trase na Hlavnú stanicu môžu byť podľa potreby medzi stanicami Bratislava-Vajnory a Bratislava-Vinohrady vedené dlhšou obchádzkou cez stanicu Bratislava východ (bez možnosti nástupu/výstupu).
      • V prípade zavedenia odklonovej trasy bude ŽST Bratislava-Vinohrady obsluhovaná na nástupištiach linky S50.
      • Cestujúci by mali počítať s meškaním vlakov linky S60 vplyvom odklonu cca 15 minút.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #33:
To bude už celkom slušná plnka na N. Meste.
Reply on: 3pa3ck3 #33:
Od štvrtka sa nebude možné dostať k nástupišťu č. 2 od Galanty, čiže od toho smeru sa výrazne zníži priepustnosť. Smer Galanta ostane prístupný len z koľají č. 1, 1c a 10, pričom koľaj 10 musí byť k dispozícii predovšetkým pre expresy. Urpíny sa kvôli obehom tlačia z odstavného a počas tejto výluky to nebude možné. Takže nástupištia č. 1 a 6 ostanú k dispozícii pre Os Galanta, REX Nové Zámky a EC Budapešť.
Reply on: TeamExteme #31:
To by museli odrieknuť o dosť skôr.. na TT OS :36 a R :52 a :55 min.
Reply on: david11 #12:
Ale na vlak smer vinohrady a pešì presun k predmestiu je rychlejšie ako cez mesto
Reply on: MatejBA #27:
V #26 som narážal na Vajnory, nie BA-Východ
Reply on: david11 #28:
Doplním ešte schému stanice Vajnory pre lepšiu ilustráciu: https://www.vlaky.net/upload/trate/objekty/prilohy/003660-Schema-napajania-a-delenia-TV.jpg
Reply on: 3pa3ck3 #26:
Takže je to zatiaľ sci-fi.
Ono, keď roky nevedeli sprevádzkovať UNS pre zastavovanie S65 bez investícií tak toto je úplne nereálne.
Reply on: 3pa3ck3 #26:
Tak ale kusok odtial (asi 130 metrov rovno) je slepa kolaj, kde by to mohli odstavit, v podstate hned vedla budovy ZSR par krokov od zastavky Na pasekach, ak by to nepokracovalo dalej.
Reply on: david11 #25:
Aj to krátke nástupište (ak by teda mestský vlak išiel cez Rendez) by bolo iba na krátke zastavenie a nie prestávkovanie, keďže je na jedinej koľaji z odchodovej skupiny Sever smer Galanta
Reply on: Ma178rek #24:
Vo Vajnoroch by ti to blokovalo hlavné koľaje. Na to bočné krátke cca 50m. sa z trate 130 nedostaneš.
Reply on: MatejBA #22:
To by asi bolo lepšie ukončenie vo Vajnoroch...
Ono keby to ide v špičke raz za 30 minút a pridá to na rýchlosti tak boli by tieto spojenia atraktívne

Detto z DNV napríklad do Podunajských Biskupíc..

Len stále chýbajú TIOPy a dobrá sieť... Lebo trmacay sa 30km/h je dosť úlet to aj električka je konkurencie schopnejšia
Reply on: MatejBA #22:
Ako pozerám na schému stanice, tak tá koľaj je tam uvedená ako manipulačná, takže by sa zrejme muselo zasahovať aj do zabezpečovacieho zariadenia.

Schéma stancie: https://www.vlaky.net/upload/trate/objekty/prilohy/001345-schematicky-nacrt.ppt
Reply on: Solider #20:
Ono teraz pozeram, ale nedala by sa S8 predlzit od Noveho Mesta cez Predmestie po Vychodne/Rendez s tym, zeby sa niekde tu spravila zastavka? Je to asi 100-110m od zastavky Vychodne a v dostupnosti bytoviek, a dobre spojenie k Predmestiu s prestupom na elektricky by mohla byt atraktivna (aj ked pri 2 hodinovom intervale S8... ale ak by sa dal lepsi spickovy) - pridaj k tomu opravu a prevadzku UNS...

A ak pozeram dobre na mapach, tak by sa vedela S8 drzat na krajnej kolaji (tretia kolaj zo 4, ratane od Racianskej) aby nekrizovala trat 120, cize by tam nemuselo byt zdrzanie.
Reply on: Dorian #8:
Posilové. Potrebovali znížiť počet vlakov na Hlavnej stanici kvôli nižšej priepustnosti.
Reply on: hroch #6:
Áno príde, ale to treba riešiť systematicky a koncepčne a nie presmerovať hala bala vlaky. Ak budú po meste vybudované vlakové zastávky, potom je o tom možné uvažovať, napríklad aj mestskými S linkami. Ako som písal minule, delenie liniek na Hlavnú stanicu a Nové Mesto síce dobre vyzerá na papieri, ale ľudia chcú vo veľkej väčšine cestovať na Hlavnú stanicu.
Reply on: hroch #17:
Tá trať je ale vyťažená cestujúcimi ďaleko dosť na to, aby musela robiť zachádzku pre potenciálnych 2000 cestujúcich (to je hrubý odhad všetkých obyvateľov v okruhu tej zastávky, takže reálne využívajúcich by bolo max. 10%; ono totiž z bytoviek Pri šajbách aj z RNDZ je to bližšie na stanicu Rača, ako na Východné).
Reply on: 3pa3ck3 #14:
Toto je inac pre mna jediny dovod, preco by tam vlaky nemali stat - ten obrazok o prispevok vyssie ukazuje, ze aktualne by to asi nebolo bezpecne. Aj ked Vrakuna uz raz ukazala, ze aj to je riesitelne a ja si pamatam v UK hlasenia vo vlaku, ze kvoli kratsiemu nastupistu sa prve/posledne dvere na vlaku nebudu dat otvorit.

Vsetky argumenty o tom, ze by to spomalilo dopravu, podla mna nevyvazia to, ze by ta trat bola lepsie vytazena cestujucimi. Lebo ten argument o spomaleni plati pre vsetky nove zeleznicne zastavky (vratane napr. Ruzinova) - to ale neznamena, ze by sa budovat nemali.
Reply on: 3pa3ck3 #14:
Pravdepodobne len toto, síce krátke, ale je to v celkom použiteľnom stave. Ono osobné vlaky tam prestali zastavovať v 94, čiže celkom dosť času ubehlo.