DPB chce nakúpiť aj takmer 50-metrové obojsmerné električky

V Bratislave by mohli v budúcnosti jazdiť aj električky s dĺžkou 49 metrov.

Dopravný podnik Bratislava pokračuje vo vyhlasovaní verejných súťaží na dodávateľov nových vozidiel. V najnovšej súťaži bude hľadať možného dodávateľa veľkokapacitných obojsmerných električiek s dĺžkou maximálne 49 metrov a s prepravnou kapacitou aspoň 345 cestujúcich pri 5 os./m2. Výsledkom bude štvorročná rámcová zmluva umožňujúca dopravnému podniku nakúpiť do 60 takýchto električiek v predpokladanej hodnote 404,5 mil. €. Na úvod by chcel DPB kúpiť aspoň 10 električiek. Nákup električiek bude možný jedine po prípadnom získaní nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ.

Dopravca by chcel takýmito električkami posilniť najvyťaženejšie linky, kde už štandardné veľkokapacitné električky s dĺžkou 32,5 metra nestačia.

Doplnené:

Požadovaná je nízkopodlažnosť v rozsahu aspoň 90 % podlahovej plochy pre stojacich cestujúcich. Vozidlo by malo mať čo najmenší počet rôznych typov dvojnápravových podvozkov s pevnými dvojkolesiami (otočný, neotočný, motorový, bezmotorový). Pre predĺženie životnosti kolies musí byť viac ako polovica podvozkov plne otočných, pričom plne otočné musia byť krajné podvozky. Životnosť obručí kolies musí byť najmenej 450 000 km. Električka musí byť vybavená dvoma zberačmi prúdu, napájaná však vždy iba z jedného zberača. Podporu napájania z trakčného vedenia majú zabezpečiť krátkodobé akumulátory schopné nabiť sa rekuperáciou pri brzdení a dodať energiu pri rozjazde s cieľom obmedzenia odberu prúdu z trolejového vedenia. Požadovaná je aj funkcia núdzovej jazdy v krátkom beznapäťovom úseku s využitím palubnej batérie.

Súťaže sa môže zúčastniť uchádzač, ktorý za posledných 10 rokov dodal minimálne 5 nízkopodlažných (75 % plochy pre státie) električiek dĺžky aspoň 40 metrov a minimálne 5 nízkopodlažných električiek s rozchodom 1000 mm. Požadovaná lehota na dodanie električiek je 34 mesiacov (pri objednaní do 20 električiek) až 41 mesiacov (pri objednaní viac ako 40 električiek).

Ponuky uchádzačov sa budú vyhodnocovať podľa ceny na jedno miesto vo vozidle pri 5 os./m2 (70 %) a technicko-kvalitatívnych kritérií (30 %), medzi ktorými sú podiel otočných podvozkov, výška obruče kolesa určená na opotrebenie, neodpružená hmotnosť na dvojkolesie a počet dverí s dvoma nástupnými prúdmi pre každý smer jazdy.

Súťažné podklady komplet: tu.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Už sú výsledky 😉 je to škodovka
Reply on: N/A #233:
Wtf. Ani nevladzem zareagovat. Na teba je aj minuska malo. 😁
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: andrej 6801 #237:
Tipujem "dvorného dodávateľa".
Ktora firma to podla vas vyhra?
Reply on: Ferro78 #235:
Zatial nie su vysledky, staci sledovat UVO DPB.
Ako dopadla sutaz na 49 m mega elektricky? Prihlasil sa niekto ? Otváranie obálok malo byt 21.1 2025 o 10:15 .?
Reply on: upravovač fotiek #232:
To neboli testy ale nehody. Jazdili bez šoféra a bez softvéru. Tieto budú jazdiť pomocou softvéru.
Reply on: Andrej #231:
Nemusí to tak byť. Na petržalskej radiále ešte treba zväčšiť rozchod na 1435 mm. A napätie z 600V na 750V. Aby tam mohli premávať vysokokapacitné vozidlá a aby bola trať naplno využívaná. Počas zväčšovania rozchodu a zvyšovania napätia bude jazdiť linka X3. Zväčšovanie rozchodu a zvyšovanie napätia není také zložité tak výluka nepotrvá tak dlho.
Reply on: N/A #230:
Nie, našťastie sa takéhoto nezmyslu nedožije nikto kto momentálne žije na Slovensku.
Môžu byť aj električky bez šoféra
Reply on: bobitwo #226:
V Ružinove zrušia priecestia a priechody tak tam bude nielen 65 ale aj 80
Reply on: Ma178rek #227:
To neviem, musel by som to študovať, že aké sú podmienky. V každom prípade, pri rýchlosti 80km/h aj tá infraštruktúra musí vyzerať inak.
Reply on: bobitwo #226:
60km/h je limit...
Lenže predpokladáme že 50km/h platí pre električku z dôvodu okolitej dopravy ktorá ide taktiež 50km/h
Reply on: N/A #224:
Ak so dobre pamätám a ak sa to nezmenilo, tak rýchlodráha, pri rýchlostiach nad 50km/h by mala mať chránené priecestia, teda semafory a závory ako pre motoristov, tak aj pre chodcov a cyklistov, tak isto by malo byť okolo oplotenie, aby im tam nemohli len tak vybehnúť chodci.

Tak isto, ak sa pozriem napríklad na Frankfurt nad Mohanom, tak koľajová doprava im tam aj v čase špičky jazdí cca 10-15 minút v rámci linky. Tu ľudia snívajú, že to bude jazdiť každé 3 minúty.
Reply on: N/A #224:
zazrak bude ak tam bude povolenych (v novom stave ked/ak sa nebudu vyskytovat poruchy na trati) 60kmh a nie ako je v ramci celej siete max 50kmh, a vzhladom na to ze podnik rad kontroluje a strhava za porusenia vodicom peniaze, tak si dovolim tvrdit ze v ramci beznej premavky (teda nie pri nejakych oficialnych testoch) tam bude vyskyt vozidiel dosahujucich zavratnu rychlost 80kmh rovny 0 (slovom nule)
Reply on: si #223:
Rýchlodráha lebo tam budú jazdiť 80km/h. A možno aj metro lebo tam budú jazdiť vysoko kapacitné vozidlá
Reply on: N/A #221:
"A Petržalská rýchlodráha obnovila výstavbu v 2021."
jednak neviem aka rychlodraha, vdaka starostovi petrzalky sa utopil potencial na nemalej casti trasy predpripraveneho vedenia trasy v zareze s moznostou mimourovnoveho krizovania s cestnou infrastrukturou, takze to bude uplne klasicka kolizna pomalodraha ako vsade inde v meste
dvak prva etapa sa zacala realizovat v roku 2013, je koniec roka 2024 a este nie je hotovo, takze pod 11 rokov sa nedostaneme ani nahodou.... a to este velke stastie ze sa na to dalo pouzit financovanie z eurofondov (a snad nebude treba vracat prispevok ze sa nestihlo v termine), pretoze inac by sa toto mesto nezmohlo uplne ze na nic....
Reply on: Andrej #220:
Ak by sme boli v Pekingu tak by sme mali 200 metrové vozidlá.