Obmedzenie obsluhy stanice Sekule linkou S20 (from 15 Apr 2024)

Pre nedostatok staničného personálu Železníc Slovenskej republiky bude od 15. apríla 2024 obmedzené zastavovanie vlakov linky S20 v stanici Sekule.

V čase od 18:50 do 6:15 vlaky linky S20 v smere z Bratislavy do Kútov nebudú obsluhovať stanicu Sekule. Obmedzenie sa tak dotkne prvého ranného vlaku z Bratislavy a všetkých vlakov, ktoré z Bratislavy odchádzajú po 18. hodine.

Z vlakov s odchodmi z Bratislavy o 18:27 a 20:27 je možné prestúpiť v stanici Veľké Leváre na autobusy linky 275 smerom do Sekúl, ktoré od ŽST Veľké Leváre odchádzajú o 19:33 a 21:33. K ostatným večerným vlakom nadväzné spoje linky 275 nie sú. V týchto prípadoch je možné využiť presun do Sekúl zo stanice Moravský Svätý Ján pešo (cca 30 minút), alebo na bicykli.

V smere do Bratislavy budú v stanici Sekule zastavovať všetky vlaky po celý deň.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: barack40 #39:
Aktuálne kurzy.
Reply on: ratataj #34:
netreba zabudat aj na zdravotnu a zmyslovu sposobilost, ktoru maju zelezniciari nastavenu pomerne vysoko...
Reply on: barack40 #39:
Tak samozrejme, ten čo býva v mieste kurzu nebude na ubytovni.
Len toľko, že treba počítať aj variantom, že kurz otvoria úplne niekde inde.
Reply on: Bobinko #38:
Trošku poopravím. Kurz nemusí byť nutne internátny. Kto býva v dochádzkovej vzdialenosti od miesta kurzu, ten normálne dochádza z domu. Napríklad ja som mal kurz v Bratislave, a býval som normálne doma. Internátnou formou sme boli iba 2 týždne v Strečne.

Dokonca sme mali v kurze kolegyne z okolia Zlatých Moraviec, ktoré radšej dochádzali denne do Bratislavy, aby boli aspoň trochu s rodinou. Tuším, že jazdili autom do Kozároviec a vlakom do BA.

Ale je fakt, že zamestnanec si nie vždy vie vybrať, do ktorého kurzu ho prihlásia. Takže niekto má kurz blízko domu, a iný má kurz internátnou formou v Košiciach, aj keď je z Bratislavy.
Reply on: barack40 #37:
A ešte doplním, že napr. výpravca musí najprv absolvovať kurz (internátny) na OS15 (výhybkár, dozorca výhybiek), následne odpracovať určitý počet hodín a následne ide do výpravcovského kurzu na OS19 (výpravca). Potom zácvik, autorizácia, atď.
Dostať sa k červenej čiapke nie je také jednoduché ako by sa mohlo zdať.
Reply on: ratataj #34:
ŽSR zamestnávať ľudí na kratšie úväzky vie a aj to využíva 🙂

Či už sú to študenti Žilinskej univerzity (vrámci školy si spravili kurz a skúšky, a brigádujú ako výpravcovia), alebo zamestnanci ŽSR (na TPP robia na GR, a na dohodtu výpravcov), prípadne zamestnanci iných firiem, ktorí zo ŽSR odišli, ale zostali robiť na dohodu (lebo ich to baví a chú si udržiavať skúšky).

Problém je, že toto sa týka len zamestnancov, ktorí už na TPP u ŽSR pracovali a len si udržiavajú skúšky. Novému človeku (snáď okrem tých študentov ŽU, ale tam je to nejak dohodnuté aj oficiálne so školou) nikdy kvôli 3 zmenám mesačne nebudú platiť celý kurz. A z tých, ktorí zo ŽSR z nejakého dôvodu odídu, väčšina na skrátený úväzok či na dohodu robiť nechce, lebo sú vyčerpaní a majú toho plné zuby...
Reply on: bobitwo #35:
Kvantum vodičov MHD pracuje na skrátený úväzok.
Reply on: ratataj #34:
To by pomohlo napríklad aj MHD so šoférmi, možno by sa našlo tak 20-30 ľudí, ktorý by boli ochotný robiť 4-8 hodín za týždeň, tak vieš stým nejak pracovať.
Reply on: 810zssk #32:
Problém nie je zákonník práce, ten predsa umožňuje aj kratší pracovný čas. Problém je, že ŽSR takto ľudí nechcú zamestnávať lebo § nikdysatotaknerobilo. Pritom by to celkom pomohlo vyriešiť nedostatok výpravcov , lebo existuje dosť ľudí, čo majú príslušnú skúšku, aj by ich to baví, ale proste nie na plný úväzok. Napríklad nie každému vyhovuje pracovať v turnuse 12h denné a nočné zmeny celý mesiac, ale povedzme 5 - 6 zmien by taký človek v pohode urobil.
Reply on: 810zssk #32:
K zákonníku práce sa radšej nejdem vyjadrovať. Nevyhovuje zamestnancom, nevyhovuje zamestnávateľom.
Reply on: Bobinko #27:
Nie každý je pragmatik ktorý sa na to pozerá len cez praktikality, niekedy je to aj o láske k práci. Bobitwo má pointu v tom že zákoník práce socialisticky predpokladá čo zamestnanec chce (lebo ústredný výbor vie) a tlačí ho do toho, namiesto toho aby zamestnancovi dával voľnosť si dohodnúť spôsob práce ktorý mu vyhovuje. Sám som v tejto situácií bol asi 10 rokov dozadu - ja aj firma sme sa zhodli ako by to obom sedelo, ale ZP nedovolil takže bola výpoveď.

Lenže toto samo o sebe nevyrieši to že ŽSR platia absolútne mizerne. Aj keď mám vláčiky rád, prečo by som išiel robiť pre nich keď v Lidli dostanem dvojnásobnu mzdu len za to že mám štyri končatiny?

A to je ešte pred zohľadnením toho že verejná správa sa aj v tomto kolosálnom prúseri tvári že ľudia potrebujú ich, nie naopak.
Reply on: bobitwo #30:
"Ani netvrdím, že tí ľudia musia byť nutne rušňovodič, či výpravca"

Lenže to sú profesie, ktoré lámu väzy železnici.

Áno, úzku skupinu profesií na železnici si viem predstaviť, že by fungovali v takom režime ako píšeš.
Reply on: Bobinko #29:
BOZP je povinné pre každého zamestnanca každé 2 roky. Lekársku prehladku od zamestnávateľa má veľa ľudí povinnú každé 2-5 roky. Preskúšanie odbornej spôsobilosti je bežné, elektrikár, kurenár atď, tých zamestnaní je dosť.

Ja nehovorím, že to je pre každého. Ani netvrdím, že tí ľudia musia byť nutne rušňovodič, či výpravca (netuším, čo všetko to obsahuje). Ale hovorím, že pre časť ľudí to môže byť zaujímavé ako práca na čiastočný úväzok. Samozrejme ak to bude nejak rozumne ohodnotené finančne, alebo dostanú nejaké daňové bonusy? Príspevok do 3. piliera? Len som spomínal, že proste legislatíva nie je veľmi naklonená ľuďom, čo nechcú robiť na plný úväzok, tak isto aj veľká časť zamestnávateľov. Určite sú pracovné pozície na železnici, kde je nedostatok ľudí a netreba neviem ako vysokú odbornosť, kde by sa mohli podobný ľudia uplatniť, či už študenti, ľudia čo si chcú privyrobiť, dôchodcovia, ľudia ktorý nemôžu/nechcú robiť z nejakého dôvodu na plný úväzok.
Reply on: bobitwo #28:
Lenže poľnohospodár nechodí každý rok na LP (nočná), každé 3 roky periodická LP, každé 2 roky na BOZP, každé 3 roky na preskúšanie odbornej spôsobilosti, každých 6 mesiacov na aktualizačné školenie, atď.
A nie je jednou nohou v base počas celej zmeny. Treba si to vyskúšať, potom mať "kreatívne" riešenia.
Reply on: Bobinko #27:
Nemusí ísť len o dôchodcov. Môžu to byť ľudia, ktorým nevyhovuje robiť klasicky, kľudne aj študenti, ľudia s malými deťmi a podobne. Nemusí to byť pozícia výpravca, môže to byť kľudne aj vlak vedúci, niekto do údržby napríklad. To sa môže týkať viacerých odvetví, napríklad poľnohospodárstvo, kde proste treba sezónnych pracovníkov.

Teta žije v Nemecku a pracuje tak na ako dôchodca na letisku pri bezpečnostných kontrolách. Mesiac dopredu nahlási ako pracuje a hotovo. Taký ľudia plnia doplnkovú úlohu pri full time ľuďoch, keď niekto vypadne a podobne. Podobne majú aj mechanikov v na železniciach u nich. Proste už nevládzu toľko pracovať, alebo z nejakého dôvodu nemôžu toľko pracovať, ale majú skúsenosti, robia a zároveň koľkokrát aj oni zaúčajú nových ľudí, keďže robia jednoduchšie práce, na ktoré je z hľadiska efektivity lepšie nasadiť niekoho takého, ktorý môže byť častejšie vyrušovaný.
Reply on: bobitwo #26:
Ak chcem brigádovať ako dôchodca, tak si nájdem niečo pokojné. Nie pozíciu, kde musím chodiť na PP, LP, odborné skúšky, neustále študovať zmeny v predpisoch, interné dokumenty, výluky, atď.
Čiže zarobíš pár drobákov ako brigádnik, ale ak chceš pracovať poctivo, tak musíš ovládať všetko ako fulltime zamestnanec.

A nezabúdajme, že výpravca má zmyslovú skupinu 2, ktorá je len o niečo menej prísna ako ZS1, ktorú majú rušňovodiči. Fakt to nestojí za skrátený úväzok + nočné.
Reply on: Bobinko #25:
Do pracovného pomeru môže nastúpiť ktokoľvek s požadovaným fyzickým a psychickým stavom. Potom je tu otázka ochoty tých ľudí pracovať a posledná vec, legislatíva. Tam je problém, že nejak legislatíva predpokladá, že ako zamestnanec chcete robiť štandard klasický TPP. Skrátené veľmi nefungujú na Slovensku. Pritom časti ľuďom by vyhovovala voľnejšie pracovná doba v štýle, že som dôchodca, ale chcem pracovať ešte, ale nechcem full time, ale tak 20-30 hodín mesačne? Že by sa to riešilo na operačnej báze mesiac dopredu napríklad.
Reply on: Viko #24:
Do pracovného pomeru môže nastúpiť aj 40 ročný človek.
Nedávny profesia day na hlavnej stanici prilákal počet uchádzačov, ktorý sa dá spočítať na prstoch JEDNEJ ruky. Medzi záujemcami boli aj 60+.

Žiaľ, málokto si uvedomuje čo obnáša práca na železnici. Napr. výpravca iba príde ku vlaku a zdvihne výpravku, rušňovodič iba stláča gombíky, vlakvedúci iba kontroluje lístky...
Reply on: Bobinko #22:
Neznamenal, matematika nepustí.
Za predčasniakov dajme ročník 1963 = 87-tisíc narodených detí. Medzitým bol ešte husákovský boom (1979 = 100-tisíc), ale následne to padá. 1993 = 73-tisíc, 2003 = 51-tisíc. Uchádzačov teda bude stále väčší nedostatok aj pri lepších pracovných podmienkach, lebo sa jednoducho nerodia.
Reply on: ratataj #21:
Čiastočne máš pravdu, ale je tu aj druhá stránka veci a to katastrofálne vedenie železníc, ktoré už roky slúži ako odkladisko neschopných manažerov a vo veľa veciach ostali snáď ešte v 19. storočí. Tam žiaľ treba začať od vedenia, lebo aj keď tam začneš liať peniaze, veľa z nich sa stratí v rôznych čiernych dierach.