Úprava premávky MHD počas jarných prázdnin (1. - 5.3.2021)

Niektoré menej vyťažené linky nebudú premávať.

Počas jarných školských prázdnin od 1. do 5. marca 2021 budú linky bratislavskej MHD naďalej premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin. Navyše však nebudú od 1. marca premávať linky 7, 94, 191, 192, 196 a 208.

Dopravný podnik obmedzenie premávky liniek zdôvodňuje ich nízkou vyťaženosťou. Celkovo sa podľa DPB vyťaženosť MHD v súčasnosti pohybuje pod úrovňou 40 % predkrízového stavu. V prípade zvýšených prepravných nárokov však nasadzuje na linky kapacitnejšie vozidlá.

Namiesto zrušených liniek môžu cestujúci využiť súbežné linky:

  • K linke 7 je v úseku Rača – Blumentál alternatívou linka 3, v úseku STU – Hlavná stanica linka 1.
  • K linke 94 je v úseku Holíčska – Smolenická alternatívou linka 68, v úseku Smolenická – Zochova linka 93, v úseku Zochova – Blumentál linky 31 a 39.
  • K linke 191 je alternatívou linka 91, pričom v smere z Rusoviec do mesta treba namiesto zastávky Stn. Rusovce využiť zastávky Kaštieľ Rusovce alebo Gaštanová aleja.
  • Pri linke 192 môžu cestujúci v smere z Mlynskej doliny využiť linky 31 a 39 s prestupom na linky 83 a 84 na Zochovej, v Petržalke sú alternatívou aj linky 95 a 98.
  • K linke 196 je v úseku Prokofievova – Haburská alternatívou linka 96, v úseku Haburská – Stn. Nové Mesto linka 50.
  • Pri linke 208 je možné v úseku Šulekova – Hodžovo nám. použiť linku 147, v úseku Kozia – Záhradnícka ulica je alternatívou linka 207, na Svätoplukovej ulici linka 205, v úseku Hodžovo nám. – Prievozská linka 212 a na Mliekarenskej je možné použiť linku 209.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Asi nie, dosť ľudí cestuje aj z Rusoviec a Jaroviec a máš tu aj slnečnice viladomy. Do budúcna sa to bude musieť celé prekopať. Ľudí tu bude vo veľkom pribúdať v tisícoch.
Pri 191 by nestačilo len skrátenie po Jasovskú? Mne to pripadá, ako keby bolo úplne odignorované, že v Slnečniciach už bývajú ľudia.
Reply on: martinah #44:
Na Jasovskej v smere do mesta dnes bolo tiež pekne rušno a bez odstupov. Ta zastávka je vďaka Peugeotu menšia než v minulosti, takže pri 20 min intervale v nevedomosti, že L191 nepráva sa tam dnes hromadilo ľudí ako za starých pred-covidových čias. Chápem situáciu v DPB, no treba šetriť tam kde to naozaj ide.
Reply on: Urbanway 2423 #45:
Nenasadí, CapaCity by aktuálne mali byť iba na poradiach, ktoré jazdia vodiči z mercedesovského zadelenia. Na 93 ten istý prípad.
Reply on: Urbanway 2423 #45:
bolo by to postačujúce ak by 91 mala interval ako cez šk. rok ciže v špičke 15 minút
Teraz, keď má byť od stredy večerný zákaz vychádzania, neuvažuje sa nad premávkou nočákov (+ účelových spojov, niektorých tangenciálnych liniek) od 21-ej/22-ej? Ušetrené vzkm by sa mohli presunúť napr. do rannej špičky, kde je súčasná kapacita nedostačujúca.

#44
Okrem toho je "super," že aj napriek oslabeniu 91 DPB nenasadil na všetky poradia CapaCity, ale na 2 (neskôr až 3) nasadili iba SORy (pritom dve CapaCity navyše by sa ešte našli), dúfam, že zajtra tam DPB nasadí už iba CapaCity (aj keď aj to podľa mňa nebude postačujúce...).
dnesna skusenost, L91, 06:23 capacity uz o tomto case miesta na sedenie obsadene, ludia sedeli pri sebe, a 2m odstup tiez tazko dosiahnutelny
po mne prisla kolegyna do prace nahnevana, ze vynechala L191, ze tam cakali ludia na jasovskej, pozerali do cp a mysleli si, ze vynechala, vobec netusili, ze nepremava, pretoze doteraz vzdy premavala aj cez prazdniny
capacity tiez obsadene, sotva 1m odstup, ludia sediaci vedla seba
na zastavkach kolma aj jasovska (cize zrejme cela trasa) ostali neaktualne cp podla ktorych L191 premava pocas prazdnin, ludia nemaju na zastavkach ani info
dpb ide karta, treba odohnat este aj to malo cestujucich, kolegyna zahlasila, ze uz dalsiu pcl nekupuje, nevidi v tom vyznam
Reply on: Solider #42:
Ja vnímam primeraný tiež interval ale ak sa má zhoršiť tak snáď nie zásadne
Ja buď idem električkami okolo 8:30, 12:30 alebo následne okolo 19:00 resp 23:00
Reply on: Ma178rek #41:
Tebe osobne by nevadili a to je nejaké objektívne vyhodnocovacie kritérium? Ja osobne vnímam, že cez deň je primeraný interval. Čo sa malo urobiť bolo to, že sa mali predĺžiť intervaly po 20. hodine, keď sú prázdne ulice.
Tak ono všetky linky su dosť málo využívané teraz sa síce zvyšuje mobilita obyvateĺov ale čo si všímam dosť ľudí ide pešo/bicykel
Mne by osobne nevadili električky v intervaloch horších
Môj návrh
10/7,5/6/7,5/10 to by bolo pre linky 1,4,9,( 3 neviem ako chodí naplnená ale tam možno treba troška lepší interval

4:30-6:00,6:00-7:30,7:30-9:30,9:30-19:30,19:30-23:00 (toto sú časy k jednotlivým intervalom, ale možno by som uvažoval v čase 9:30-13:30 nad 10 minútami)

Cez víkend by možno nezaškodilo spraviť samostatné CP pre sobotu a nedeľu natrvalo
Lebo Sobotu ráno je dopyt po cestách kde sa hodí 7-8interval, ináč celodenmý 10 minútový, nedele zase skôr doobeda 10 minut poobede 7-8

4ku by som riešil pri tomto zhoršení intervalov tak, že každý spoj by si spravil zachádzku k St.N.M. alebo žiaden
Reply on: Adam3 #32:
Ja som za, poškrtajme MHD tak že naplnenosť bude 40%, ale súčasne dovoľme na 40% obsadiť aj obchody, reštaurácie, divadlá, atď.
Reply on: david1 #29:
Suhlasim ze 4,9 su velmi slabo vyuzivane. 32 je otazna, ktory rezim. Prac.dni je teraz ideal nastaveny - klbak 12/20/15. Vikend je vzdy silnejsia nedela, kde by solo nestacilo a rozdielny rezim sobota nedela nemame. Skor 33 by mala ist vikend na sola, ved 2 degese na Celodenky mame volne.
Reply on: Urbanway 2423 #37:
Veď ja tiež nie no sekera je zatiaľ 21 mil.€ a každý deň narastá..
Reply on: david1 #35:
V prípade, ak by sa aj úplne všetky obchody (okrem nejakých lekární a pod.) zatvárali o 20:00, tak vtedy sa od nejakej 21-ej, 22-ej môžeme baviť o premávke nočákov v 30-minútovom intervale (+účelové spoje a možno niektoré tangenciálne linky ako 65 a pod.), dovtedy by som radšej nekomplikoval cestu ľudom pracujúcim v obchodoch (a to aj 30-minútovým intervalom).
Reply on: david1 #35:
to je na dnesnu dobu zla otazka.... spravne ma zniet, vedia dodrzat minimalne pozadovane rozostupy ?
Reply on: yellowcaptcha #34:
Tý sa akože nezmestia do tých prázdnych vozov?
Ak prejde návrh zákazu vychádzania po 20 hod. určite sa prejde na skoršiu výpravu nočákov a ukončenie bežných liniek okrem účeloviek..
Reply on: david1 #31:
A čo obchody s potravinami?

Kaufland má vo všetkých predajniach a Lidl v mnohých denne (okrem nedele) otvorené až do deviatej.

Tesco má všade denne otvorené až do desiatej (Expresy v neďelu iba do deviatej).

Billa má denne otvorené vo väčšine prevádzok do deviatej – desiatej (podľa prevádzky) s tým, že niektoré v nedelu zatvárajú minimálne o hodinu skôr.

Iba Terno + Kraj väčšinu prevádzok zatvára denne pred deviatou.
Reply on: Adam3 #32:
tak este raz....
ak mal normalne obchodnik alebo iny prevadzkovatel narvatych 10 ludi na 30m2 a teraz moze podla predpisov mat len 2 (t.j. 20%), tak tiez ma horsiu efektivitu vyuzitia priestoru (za ktory napriklad plati najom, musi ho kurit, svietit v nom a pod.).... tak si moze povedat ze seriem na nariadenia a zmensim plochu, ved nech, co tam po tom ze na jedneho ma byt 15m2 ? (a to podotykam ze ten nestastny virus je asi velmi inteligentny a vie, ze sa ma vozidlam MHD vyhybat, lebo tam za uplynuly rok nikto nikdy prakticky neriesil minimalne rozostupy a ani pri tej "minimalnej" 20% obsadenosti nie su dodrzane....
Reply on: 810zssk #28:
Verejna sprava... MHD prevadzkuje mesto, a podnikatelia trpia kvoli obmedzeniam statu. Samotne mesta (vratane Bratislavy) v poslednom case na stat poriadne nakydali a voci niektorym veciam co robi stat sa vyhradili. Takze to nie je tak, ze vodu kazu a vino piju. Alebo keby MHD v Bratislave prevadzkoval sukromnik, setrenie by uz bolo vporiadku lebo to nie je verejna sprava? Mne sa paci, ze mesto sa snazi fungovat ako by to bolo v kazdej sukromej firme a setri kde sa da (samozrejme nechem povedat, ze ma poskrtat vsetky stratove linky, obsluznost musi byt zachovana).
A ked je naplnenost 20% (neviem, ja sam MHD teraz moc necestujem, ale tak asi si DPB nevymysla) tak aj keby sme hned zdvojnasobili intervaly (co sa nedeje snad nikde) tak stale bude naplnenost iba 40%, co urcite nie su napratane autobusy az po strechu.
Reply on: Urbanway 2423 #30:
Po 21 hod. už väčšinou , len WW a podobné výrobné firmy.
Od Jesene sa vozí neskoro večer všade , len vzduch.
Sa obávam, keď sa bude raz rozvoľnovať tak mesto bude všetko škrtiť lebo to nebude z čoho platiť a bude to jazdiť narvaté...