Prerušená premávka električiek a trolejbusov na Račianskom mýte (13 Feb 2020 18:35 – 20:35)

Premáva náhradná doprava X3.

Pre poruchu električky nepremávajú električky linky 3 na Račianskom mýte obojsmerne a tiež dojazdové spoje po ŽST Vinohrady. Obmedzená je aj premávka liniek 61, 63, 74, 64, 201, 204 a 209 na Šancovej smerom k Trnavskému mýtu.

Trolejbusy nepremávajú už ani smerom k Hlavnej stanici. Autobusy premávajú po Šancovej s veľkými meškaniami.

Aktualizácia: Premávka trolejbusov na Šancovej bola obnovená v oboch smeroch, potrebné je počítať s nepravidelnou premávkou dotknutých liniek. Na Račianskej naďalej premáva náhradná autobusová doprava X3. Linka 3 premáva z Petržalky po Blumentál a cez Vazovovu, Krížnu a Špitálsku späť do Petržalky.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: birch #30:
Cize meskajuce 3 boli kedysi problem, ale ze dnes meskajuce 3 rozbiju planovane prestupy, tak to uz je ok. 😂
Reply on: birch #30:
mozme pomaly hovorit o pravidelnosti mimoriadnych vypadkov 🙂
zhodneme sa, ze sa nezhodneme
Reply on: martinah #29:
Spájaš ale dve rôzne veci - mimoriadnosti (výpadky) a pravidelnosť. Ja som hovoril o mimoriadnostiach.

Kedysi bola najmä v špičke meškajúca L3 (dve minúty boli úplne bežné) často dobiehaná načas idúcou L1 a potom 6 minút nič - a následne sa cestujúci z dvoch električiek tlačili do jednej 95ky. Teraz to tiež nie je ideálne, ale spoje jazdia pravidelnejšie, takže podľa mňa je naopak súčasnosť lepšia ako bola minulosť.
Reply on: birch #28:
asi tak

a su dve rozne veci - teoria a prax

beriem, ze 1link variant, ak je dobre nastaveny, moze byt prospesny vsetkym, ale zatial, co sa tyka petrzalky, sa spolahlivost oproti predoslemu trasovaniu znizila
stale hovorim, jedno je teoria a druhe prax, to su tie premenne, ktore vam ziadny planovac cesty nepovie, a co si vymenoval v poslednom odseku - prestupne miesta (vzdialenost, dostupnost, sirka nastupist, atd.), pocet vyluk, dispecing, informovanost,... - prax a tu zaziva bezny cestujuci, nie fanusik mhd
Reply on: david1 #27:
Keďže 'radiála' na stanicu je najkratšia a teda riziko prerušenia prevádzky je najmenšie, martinah by bola rada, aby električka z Petržalky šla tam.

Ak je cieľom iba minimalizácia rizika mimoriadnej situácie, je taký návrh správny.

Potom ešte existujú iné pohľady ako prepravné prúdy, (ne)pružnosť dispečingu, (ne)vhodné prestupné miesta, prevádzkové potreby, zabezpečenie informovanosti, frekvencia zmien trás, frekvencia spojov vs. priame trasy (jedno- vs. dvojlinkový variant) a ďalšie a tam záver môže byť (a podľa mňa aj je) iný.
Reply on: martinah #15:
Ty sem miešaš všetky zaznamenané nehody podľa štatistiky. Pri všetkých však nebola určite električka..
Od otvorenia Karlovky tam už bolo 6 nehôd s električkou na prejazdoch napr. ..
Na Račianskej a hlavne pri Figare je toho podstatne menej pre opatrné a "zvonivé" prejazdy..
Radosť tam bývať..
Podobne na Blumentáli a Radlinského ..
Reply on: Viko #25:
V Centre a v Petržalke máš skoro všade elektronické tabule no na Račku a Račianskej , Vajnorskej, Ružinovskej čakáš na zastávke bez infa počas mimoriadnosti..
Tak neviem kto je teda horšie na tom s informovanosťou..

Nemali by čakať až na modernizáciu radiál a montovať ich postupne všade..

Reply on: 810zssk #21:
Lenže to tvoje ak bohužiaľ stále neplatí. Dispečing je nepružný, výpadky sa riešia pomaly, o odklonoch sa človek na zastávkach ťažko dozvedá, NAD po Malú scénu nie je zo Šafka alebo Kamenného ako náhodne objaviť. Tým, že tie prerušenia dopravy prinášajú radikálne zhoršenie cestovania, dvojlinkový variant bol akousi "poistkou". Je od teba dosť cynické tvàriť sa, že je v poriadku túto poistku zrušiť, kým nemáme vyriešený problém, pre ktorý ju potrebujeme.
Reply on: birch #23:
chodievam aj inymi trasami vratane elektricky z/do petrzalky 🙂
a taktiez ma clovek prehlad od druhych, ktori danou trasou cestuju kazdodenne
o niektorych dpb ani neinformuje, a nebola zmienka ani na dispecerskom fore, najma ak ide o kratkodobe vypadky, lenze i to vsetko zvysuje nespolahlivost a fakt je, ze je ich vyssi pocet na tejto trase
Reply on: martinah #22:
Nie som si ale tiez isty, nakolko realnu situaciu poznas Ty, ak Tvoja bezna trasa do prace je zo Slnecnic do Kopcian.
Reply on: 810zssk #21:
obcas mam pocit, ze ste skor teoretickymi fanusikmi mhd nez realne cestujucimi, nic v zlom
Reply on: martinah #15:
Počet udalostí je irelevantný, ak sa darí vozidlá presmerovať včas na to, aby netrpela tá druhá radiála. Celá pointa toho "otáčania vozidiel" je zabezpečiť aby v Petržalke nebola prerušená doprava. Kým sa toto bude dariť dosahovať, tak človeku necestujúcemu do Rače môže byť jedno koľko MÚ sa tam deje.
Reply on: S499.1023 #19:
narozdiel od teba nemam potrebu urazat oponentov, asi mas smutny zivot 🙂
Reply on: martinah #12:
A zdá sa, že bývanie v Slnečniciach indikuje trubirohejterstvo taktiež automaticky.
Reply on: kecho #10:
Ty si echt trubirohejter.
Reply on: birch #16:
Malo to byť takto:

Je to tak, linka z Petržalky do Rače má väčší potenciál na nehodu ako linka z Petržalky na hlavnú stanicu*

Súčasné linkové vedenie ale umožňuje na L1 nasadiť aj kačice, ktoré tam ako-tak postačujú**.
Ak by L1 premávala do Petržalky a L3 z Rače na Nám. Ľ. Štúra, obe linky by museli mať kapacitné električky, čo znamená +6ks do výpravy, ktoré nemáme, resp. museli by sme ich zobrať z inej linky.

* Na druhú stranu, ak na krátkej linke vypadne pre poruchu vozidlo, je obmedzený percentuálne väčší počet spojov (ak nejazdí 1 vozidlo z 9, je to horšie ako keď nejazdí 1 z 22)
** V rannej špičke sa stáva aj to že nepostačujú, ale pokiaľ prídu rýchliky zo všetkých smerov, nestačí ani 29T.
Reply on: martinah #15:
Je to tak, linka z Petržalky do Rače má väčší potenciál na nehodu ako linka z Petržalky na hlavnú stanicu*

Súčasné linkové vedenie ale umožňuje na L1 nasadiť aj kačice, ktoré tam ako-tak postačujú**.
Ak by L1 premávala do Petržalky a L3 z Rače na Nám. Ľ. Štúra, obe linky by museli mať kapacitné električky, čo znamená +6ks do výpravy, ktoré nemáme, resp. museli by sme ich zobrať z inej linky.

* Ak na krátkej linke vypadne pre poruchu vozidlo, je obmedzený percentuálne väčší počet spojov (ak nejazdí 1 vozidlo z 9, je to horšie ako keď nejazdí 1 z 22)
** V rannej špičke sa stáva aj to že nepostačujú, ale pokiaľ prídu rýchliky zo všetkých smerov, nestačí ani 29T.
Reply on: 810zssk #13:
pretoze nenahradi, ty riesis otacanie vozidiel, ale ja pisem o pocte takychto (ne)mimoriadnych situacii a tym aj nespolahlivosti elektrickoveho spojenia z/do petrzalky, vzdy si to odnesie niekto kym dispecing zakroci a skomplikuje sa mu cestovanie = spolahlivejsia iad
podla policajnych statistik je racianska najnehodovejsim usekom v meste za rok 2019 = cisla neobabres a komplikuje to aj cestovanie s L3 = fakt
Reply on: david1 #5:
Od cca 19:50 až do obnovenia premávky el., a ešte aj krátko po, jazdili ako X3 4228, 4267, 2115, 2205, 2218, 1034, 4004, 3427, 3429, 2409 - teda chodilo to častejšie ako električky a až na jednu - dve výnimky to ani z mesta nechodilo narvané. Ale píšem iba čo som videl; od zavedenia NAD tú prvú polhodinu - hodinu to mohlo byť podstatne horšie.
Reply on: martinah #12:
Preco by nenahradil. Keby sa vcas otacali vozidla naspat, tak sa nanajvys predlzi interval o par minut. Problem nie je linkovanie.