Premávka električiek v Dúbravke by mohla byť obnovená v druhej polovici februára

Do meniarne Krčace bol urobený provizórny vstup z inej časti budovy.

Dokončenie druhej etapy modernizácie električkovej trate v Karlovej Vsi a Dúbravke a vykonanie potrebných skúšok v decembri zabrzdil spor hlavného mesta s majiteľmi časti pozemkov pod meniarňou Dolné Krčace napájajúcou elektrický prúdom časť električkovej trate. Pracovníci zhotoviteľa a dopravného podniku preto nemali do meniarne prístup. V uplynulých dňoch bol zriadený provizórny vstup v zadnej časti budovy meniarne, ktorým sa pracovníkom podarilo obnoviť nevyhnutný prístup k meniarni. Vstup z pozemku hlavného mesta a pozemku, na ktorý má mesto právoplatné neodkladné opatrenie, bol vytvorený zo záhradky cez pôvodné okno, ku ktorému bolo zhotovené provizórne drevené schodisko. Pôvodná brána do areálu meniarne je naďalej uzamknutá reťazami, strážna služba však už bola zrušená.

Hlavné mesto predpokladá, že premávka električiek by mohla byť po vykonaní potrebných skúšok a uplynutí zákonných lehôt obnovená v druhej polovici februára tohto roka. Podľa posledných informácií by sa tak malo stať medzi 17. a 21. feburárom 2020.  Po obnovení premávky bude linka 4 predĺžená až na konečnú Pri kríži a autobusová linka X5 bude zrušená.

Doplnené: Dňa 31. januára 2020 bola na úseku obratisko Kútiky - Hanulova vykonaná technicko-bezpečnostná skúška trate. Technicko-bezpečnostná skúška bola vykonaná električkami Tatra T6A5 #7919+7920 a Škoda 30T ForCity Plus #7516. Táto skúška je nevyhnutná pre vydanie povolenia na predčasné užívanie stavby.

"Kolaudačné konanie druhej etapy Karlovesko-Dúbravskej radiály začal Bratislavský samosprávny kraj na žiadosť Hlavného mesta SR Bratislava ešte v minulom roku. Ak bude všetko v poriadku, vydá župa ako špeciálny stavebný úrad pre električkové a trolejbusové dráhy, povolenie na predčasné užívanie v priebehu pár týždňov. Celý tento proces je pomerne komplikovaný. K tomu, aby električky v Dúbravke dostali zelenú, je potrebný napríklad záznam o skúšobnej jazde, stanoviská dotknutých orgánov a množstvo ďalších potrebných dokladov. Až po splnení všetkých podmienok vydá Bratislavský samosprávny kraj povolenie na predčasné užívanie," uviedol Bratislavský samosprávny kraj vo svojej tlačovej správe pri príležitosti vykonania technicko-bezpečnostnej skúšky trate.


29th Jan 2020
-mk-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Minko17.2.2020 6:25 #42 Re:
Reply on #38 od Ma178rek:
to nemôžeš ani myslieť vážne že chceš 30 ročné vyherkané vrakosy počítať do "použiteľného" stavu autobusov. To že tu jazdí čo môže neznamená, že tie busy majú byť turnusované či v zálohe, práveže mali by čím skôr skončiť. (chvalabohu po príchode nových busov predpokladám to už bude ich definitívny koniec v pravidelnej premávke).
Viko14.2.2020 22:38 #41 Re:
Reply on #40 od TomJ:
Ak by sa hentak osekala 84, beztak preťaženú 68 by zavalili ešte aj pendleri Horský park - EUBA, a to si nijako neviem predstaviť, ako by sa zvládlo posilniť a následne vyjazdiť (samotná 68 sa nedokázala zlepšiť už minimálne 12 rokov čo to sledujem). Čiže nateraz celkom utopická predstava.
TomJ14.2.2020 21:01 #40 Re:
Reply on #36 od Ma178rek:
1. Aký by bol presne význam predĺženia 68 do Dúbravky? Priame spojenie s Mýtami?
2. 68 jazdí už teraz dosť plná. Predĺženie trasy by jej pridalo cestujúcich a dnešný interval by nestačil.
3. Skrátiť 84 po Zochovu nie je dobrý nápad, mala by ísť minimálne po SAV (a potom asi na HLST) alebo až na Prokopa Veľkého.
4. Krátke vozy na X84 by podľa mňa nestačili, aj keby končila na Zochovej.
Adam314.2.2020 12:46 #39 Re:
Triangel pri tuneli sa bude rekonstruovat cely? Nevie niekto kde presne bude rekonstruovany usek koncit? Lebo ak sa to bude robit iba odtialto https://www.google.sk/maps/@48.1415625,17.0919143,3a,75y,287.52h,71.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1s52AlITIIPFYWBp0BycutMQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk tak cez tunel sa moze jazdit.
Podla https://imhd.sk/ba/mapa-schema-fullscreen/2277/Ostatne-mapy-mestskych-drah-Vek-elektrickovych-trati-20191219 to vyzera, ze cast triangla pri tuneli je pomerne nova a ta cast pri zastavke Chatam Sofer sa moze tiez robit az niekedy neskor spolu s rekonstruckiu trate pod most SNP.
Ma178rek14.2.2020 12:36 -1#38 Re:
Reply on #25 od Valec:
Ak dobre som rátal denná spotreba klbákov je pri súčasnom stave 190
Stav vozov máme 41xMBCC, 181xNB18, 21xKarosa, 11xSeconhandy = 254bus
Máme reálne 64 busov v pluse v ideálnom svete, ale keďze asi 30 je odstavených a treba aj ZV možno 20 máme ale je to reálne odjazditeteľné...
A vodiči nespravili pri výluke to že električkárov presvedčili na Busy???
Ma178rek14.2.2020 11:58 -1#37 Re:
ešte verím že sa zruší "dočasne" chodník pri Slavnaftke na Botanickej a vytvorí sa bus pruh v úseku po zastávku Botanická záhrada (mohli by aj dočasne vylúčiť z nábrežia IAD ale to nehrozí)
Ma178rek14.2.2020 11:56 -1#36 Re:
Reply on #23 od Ma178rek:
na X5 v tomto intervale by bola potreba minimálne 12 vozov, jazdná doba vychádza 2*25 (15 ideál, predsa len vieme že budú zápchy, hlavne ráno), počas prvej etapy bolo 9
na 133 by bolo treba 10 vozov (teraz je treba 4)
linky 84+68 v trase Dúbravka-SAV_RM-TM-saleziáni_petržalka (68 by som viedol obojsmerne cez Trhovisko a Saleziánov) by mala jazdnú dobu cca 2*50 minút (obe linky zožerú dnes 28 vozov) pri intervale 6/12/7-8/12, samozrejme aj 83 by šla do takéhoto intervalu
skrátená lnky X84 v úseku Ovšište-Zochova má jazdnú dobu 2*14, čo by vystačilo na interval 6-8 minút bezproblémov pri potrebe 6 vozov

spotreba vozov na tieto spoje, *krátke busy
15(X5), 10(133), 28(68+84) a X84(6)*
dnešná situácia
9(X5)*, 4(133), 14(68), 14(84)

Na NAD by trebalo dokopy 21 vozov, 6 sa ušetrí na linke 31 a X31 kvôli skúškam, takže 15 vozov je treba

Električky budú bohvie ako jazdiť, lebo myslím že sa spojí linka 4+9 a budú sa točiť na námestí SNP, pokiaľ sa neopraví triangel pri tuneli, čo môže byť cca na 40 dní, potom samozrejme by šli električky 4 a 9 tak ako teraz, priebežnou konečnou s prejazďovaním by bola zastávka Chatám Sófer
Ma178rek13.2.2020 22:43 -1#35 Re:
Reply on #27 od Petto:
Ak sa bude robiť triangel pri tuneli komplet, eliny nepôjdu... jedine žeby spravili po chatám kalifornaň... takže viesť bus iba pod SNP mi nepríde vhod, keďze najbližsia elina pôjde zo Štúra smer šafko
Valec13.2.2020 8:23 #34 Re:
Reply on #29 od LUKY 87:
Počas etapy výmeny výhybiek pri tuneli (tie pri zastávke) budú obe jazdiť cez tunel, v ďalšej etape budú pri tuneli končiť - buď prejazd alebo každá z nich jednosmerný okruh opačným smerom.
Valec13.2.2020 8:20  +1#33 Re:
Reply on #28 od IBBI:
Stačí si pozrieť rozsah prevádzky na L74 - buď by v takom jazdila aj nová L73 do Dúbravky, alebo by bola doprava v úseku do Vlčieho hrdla výrazne a zbytočne posilnená .
sloo12.2.2020 19:42  +1#32 Re:
Reply on #26 od Petto:
Pre niekoho sú tie zastávky nepodstatné a pre niekoho veľmi dôležité ...
sloo12.2.2020 19:39  +1#31 Re:
No v každom prípade je dobré že si našli vstup aspoň dočasne cez to okno. Aj to je čo povedať. A Dúbravka bude opäť mať električku. Horšie by bolo ak by nerobili nič.
Petto11.2.2020 22:38  +1#30 Re:
Reply on #29 od LUKY 87:
Tam nemas co vymysliet ake kombinacie. Nejako ich ukoncia pri Chatamovi , 4 bude prejazdovat na 9 alebo opacne. Alebo 2. variant - len jedna elina pojde na Chatama a druhu niekde ukoncia v centre okruhom. Vymienat sa maju aj vyhybky na Chatamovi pri zastavke smer tunel / z tunela cim je realnejsi ten 2.variant . Kalifornany sa pri 4.etape nespominali zatial nikde - naco aj kedze vsetky 30T robia L3.
LUKY 8711.2.2020 20:29 #29 Re:
Reply on #27 od Petto:
A ako to bude s L4 a L9 náhodou nevieš?
IBBI11.2.2020 20:17 -1#28 Re:
Reply on #26 od Petto:
Hmm... Aj bolo nejake oddovodnenie zamietnutia?
Petto11.2.2020 20:03 #27 Re:
Reply on #23 od Ma178rek:
Od maja koncia tbusari L33 na Dlhacoch. Hovori sa o X5 Most SNP - DUbravka , X6 Kuklovska - Most SNP. 32 neviem - tam nevidim dovod ju menit
Petto11.2.2020 20:01 -4#26 Re:
Reply on #22 od IBBI:
S tymto som prisiel na mč Dubravka asi v roku 2017 a zamietli to. Vtedy som hovoril o linke expresnej 73 ( spojenie ex 34+74) pricom pocet spojov 83,84 v Dubravke toho casu = 83,84,73 v navrhu . Tj oslabene boli v spicke 83,84 no sedlo a vikend,vecer zostali 15min ( vikend 12min) .
Dnes sice robia slusnu nosnu dopravu 83,84, ale aby stali pri kazdej vrbe (Huscava, Mokrohajska, Dubova, Sokolska) tieto autobusy rano kazde 3Minuty, sedlo 7-8 a poobede 4 je podla mna useless. Aj Dubravke by sa dalo zastavovat na kazdej 2.zastavke.
Valec11.2.2020 12:56 #25 Re:
Reply on #23 od Ma178rek:
A mal si na to aj vozidlá a vodičov? Lebo čo ja viem, problémom je oboje.
Ma178rek11.2.2020 12:49 #24 Re:
Reply on #22 od IBBI:
možno by som uvažoval nad dočasným spojením liniek 68 a bývalej 34, 84 viesť iba v úseku Ovšište-Zochova ( stačili by krátke busy)
Ma178rek11.2.2020 12:47 #23 Re:
Reply on #20 od Andrej:
ak sa pokazí električka alebo nehoda na priecestí ako danú elinu opravíš?
a nie všetko sa dá v danej jame vyriešiť vieš koľko nástrojov by tam bolo potrebných... hovoril to aj Vallo, popravde nebude treba skrátenú električku...
ako som navrhoval X5 interval 5/7-8/6/7-8, samozrejme na Dlháče 133 v identickom intervale rep lepšom, samozrejme 133 by stála v takomto prípade na každej zastávke, a chcel som aj 32 v takom intervale aby ľudia mali možnosť sa rýchlo dostať ale bol mi návrh sfuknutý, že 32 nepotrebuje taký interval.