Nevhodný prestup pri vozovni Hroboňova by sa mal odstrániť
  • This is an archived page. Current information can be found in left menu.

Zlepšenie má nastať vďaka pripravovanému zlúčeniu liniek 41 a 64.

Dopravný podnik pripravuje zlúčenie autobusovej linky 41 s trolejbusovou linkou 64 do novej linky 41, ktorá má byť obsluhovaná 12-metrovými elektrobusmi. Vyplýva to zo zverejneného Ročného projektu organizácie MHD na rok 2019. K zmene malo podľa projektu prísť už k 2. septembru 2019, zrealizovaná však bude až po výstavbe nabíjacieho miesta pre elektrobusy vo vozovni Hroboňova, ku ktorej by malo prísť v najbližších týždňoch.

Elektrobusová linka 41 mala podľa spomínaného ročného projektu premávať po trase Búdková - Drotárska cesta - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto - Jelačičova pri zachovaní intervalov spojov v súčasnom rozsahu. Zlúčením liniek 41 a 64 sa odstráni dlhodobý problém s prestupom medzi týmito linkami pri vozovni Hroboňova. Počas špičiek trolejbusy pre dopravné zápchy nestíhajú prísť z mesta k vozovni načas a cestujúcim preto často pri väčšom meškaní nadväzný spoj linky 41 odíde.

Aktualizácia: Podľa našich informácií nebude nová linka 41 premávať až na Jelačičovu, ale bude končiť na Hlavnej stanici, čím sa obnoví pôvodná trasa tejto linky. V prípade zrušenia linky 64 bude potrebné pri ceste smerom na Račianske mýto a Trnavské mýto prestúpiť z linky 41 na často premávajúce linky 204 a 209 na Sokolskej.

Potreba prestupu pri vozovni Hroboňova medzi linkami 41 a 64 vznikla po výstavbe prepojovacej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Táto trať bola vybudovaná v roku 2011 najmä pre účely skrátenia výjazdov a dojazdov trolejbusových liniek vypravovaných z vozovne Hroboňova. Keďže však bola výstavba trate spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie (Operačný program Bratislavský kraj), bolo potrebné na nej zriadiť aj pravidelnú trolejbusovú linku. Preto bola v marci 2012 zavedená trolejbusová linka 64 z Lovinského na Jelačičovu, ktorá čiastočne nahradila autobusovú linku 41 pôvodne premávajúcu z Hlavnej stanice cez Hroboňovu a Drotársku cestu na Búdkovú. Linka 41 bola skrátená do trasy Búdková - Vozovňa Hroboňova a ďalej mohli cestujúci pokračovať novou linkou 64. Spočiatku sa stávalo, že nadväzný autobus ušiel cestujúcim tesne pred príchodom trolejbusu, neskôr bola zavedená povinnosť pre vodičov linky 41 vyčkať na prestup cestujúcich, ak bol prichádzajúci trolejbus v dohľade. Keďže od ukončenia výstavby trate uplynulo už viac ako 5 rokov, čo je monitorovacie obdobie europrojektu, nie je už nutné prevádzkovať pravidelnú trolejbusovú linku po Hroboňovej ulici.

Výstavba miesta pre rýchle nabíjanie elektrobusov vo vozovni Hroboňova bude realizovaná namiesto pôvodne plánovaného nabíjacieho miesta na Kollárovom námestí, ktoré mali využívať elektrobusy premávajúce na linke 80. Nabíjanie elektrobusov bude realizované zrejme počas dlhších prestávok, keďže nabíjacie miesto sa bude nachádzať v polovici trasy novej linky a nie na niektorej z konečných zastávok.

Zavedením elektrobusovej linky dostane oblasť Drotárskej cesty ekologickú elektrickú dopravu, ktorá sa v tejto kopcovitej časti mesta plánuje už dlhé desaťročia. Pôvodne sa plánovala výstavba trolejbusovej trate na Drotársku cestu už koncom 60-tych rokov 20. storočia, no k jej výstavbe dodnes neprišlo, i keď sa stále nachádza v územnom pláne mesta.


18th Nov 2019, upravená informácia o linke 41 - 18th Nov 2019
-mk-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

fanatikmhd11.12.2019 8:51 -3#122 Re:
Reply on #117 od S499.1023:
Áno, mám trojčlennú rodinu, si predstav.... Zjavne ma dokážeš neustále urážať a pritom o mne absolútne nič nevieš, rovnako ako o tom krútičovi štvrťvolantu. Si zakomplexovany chudák, nič viac. Snažíš sa byť vtipný urážkami, ale absolútne nič nevieš o tom, o čom rozprávaš.
Hej, mne stačí 72m2, nemám potreby mať viac, načo. Absolútne načo. Je to akurát vykurovaná plocha ktorú nepoužijem. Nemám k čomu. Že ty potrebuješ doma hrať tenis cez gauč v obývačke keďže byt neopúšťaš, ma fakt netrápi....

Seď si doma na svojích m2, mne sú u prdele. Na to aby som si sadol za stôl, najedol sa, lahol si, a šiel von mi stačí aj menšia plocha. Nepotrebujem 300 topánok, 200 hodiniek, 400 kravát a podobných nezmyselností. Nie som materialista. A aj tak mám všetko čo chcem. Možno by si mal skúsiť si nájsť dakoho v živote, a byť šťastný, a nie hejtovať ľudí a hovoriť ako máš veľkometrážku lebo ju veľmi potrebuješ na zber prachu a vykurovanie......
trolejbus620710.12.2019 22:30 #121 Re:
Reply on #120 od si:
Ak je to tak, ako píšeš (nemám dôvod Ti neveriť), môžem akurát pomyslene sňať klobúk 👍
si10.12.2019 21:55 #120 Re:
Reply on #119 od trolejbus6207:
v pripade zeby som pri tychto technologiach uvazoval len o kureni, je to cisto nenavratne (prve 2 zimy som dom (vodnu podlahovku) kuril odporovym drotom a za zimu som na kurenie minul necelu 1 mWh (mam na to robene podruzne merania), co ma pri cene ~12centov/kWh ktoru mam na mojom odbernom mieste stalo ~100E/rok
pre mna klucove k instalacii takejto technologie bola spotreba teplej vody ktora u nas doma je dost vysoka (a za 5 rokov sa mi cena technologie na usporach na TUV akurat +- uz aj vratila)
trolejbus620710.12.2019 16:58 #119 Re:
Reply on #118 od S499.1023:
+ #113 si

Chlapci, nezabúdajte pri výpočtoch na vstupné náklady pri týchto technológiách 🙂
S499.102310.12.2019 15:12 #118 Re:
Reply on #113 od si:
Krútič štvrťvolantom asi ešte o tepelných čerpadlách, kolektoroch podobných veciach nepočul. Jemu stačé 60 m2 = každému má stačiť 60 m2 😛 .
S499.102310.12.2019 15:11 #117 Re:
Reply on #112 od fanatikmhd:
Ty máš trojčlennú rodinu so psom? Či to ako rodičia, ty a pes 😅 ?
Machnac10.12.2019 13:09 #116 Re:
Reply on #115 od david1:
Aha, takze nebudeme porovnavat sucasny stav vs. stav po chystanej zmene ale radsej stav po zmene so stavom pred rozseknutim 41ky a zavedenim 64ky pred takmer osmymi rokmi v marci 2012...
david19.12.2019 19:39 #115 Re:
Reply on #114 od Machnac:
Žiadne vozy neušetríš predsa. Vrátime sa na pôvodný stav. L64 žrala zbytočne vozy navyše. Kvôli škole pre nevidomé deti v špičke L41 aj tak musela zachádzať na stanicu.
Za mňa prevádzka L41 15/30/15/30 a víkend 30 celodenne.
Máme dosť iných liniek , kde sa mali navyšovať oprávnene vozokm už dávno.
Machnac9.12.2019 15:06  +3#114 Re:
Reply on #112 od fanatikmhd:
K dovodom pre zlepsenie intervalu 41 na 15min celodenne sme sa tu uz vyjadrovali viaceri, a na rozdiel od tvojej dojmologie, ze sa to neoplati, sme poskytli realne fakty a cisla, ktore podporuju zlepsenie obsluhy tohto uzemia. Nebudem to tu znovu vypisovat, staci ked si precitas diskusiu.

Este dodam, ze zrusenim 64tky sa v pracovne dni usetria 4 vozy, cez vikend 2 vozy a stovky vozokm denne. Pri zavedeni celodenneho 15min intervalu 41ky v trase Budkova-HLST by vznikla potreba vypravovat 3 poradia, z coho vyplyva, ze by sme oproti sucasnemu stavu stale usetrili vozidla, vodicov aj vozokm, a zaroven by sme zasadnym sposobom zlepsili obsluhu uzemia, ktore bolo dlhodobo zanedbavane.
si9.12.2019 10:00  +1#113 Re:
Reply on #112 od fanatikmhd:
trosku OT
tiez mam ~250 stvorcov obytnej plochy (a nezda sa mi to byt vela), a vykurovanie tejto plochy ma stoji cca 20 eur za sezonu (rok)
fanatikmhd9.12.2019 8:26 -4#112 Re:
Reply on #107 od S499.1023:
Bavíme sa o Bratislavskej MHD? ALebo opäť dávaš do súvislosti nesúvisiace? 1.trieda ešusu = nope slovakistan. Netvrdím nikde že a čo, ale ak mám obmedzené zdroje, NAČO zvyšovať kapacitu tam, kde je jej potencionálne využitie minimálne? Samozrejme, ak ostanú, bodaj by každá linka v meste jazdila každých 5 minút a nosné linky každých 2,5 minúty. Ale ak na to nemám, nie je logickejšie presunúť jediné kapacity tam kde majú zmysel? Kde vidíš lepší potenciál? Posilennie 63? Posilnenie 61? Reko račianskej a odstránenie problematických priecestí? Alebo posilnenie 41? Prečítaj si prosím ťa všetky príspevky, aby si pochopil o čom rozprávam celý čas. Veľmi blbo sa TEBE vysvetľuje keď prečítaš posledný príspevok a na neho útočne reaguješ.

Btw, načo ti je 250 stvorcov je mi uprdele, pre mna je to zbytocna vykurovacia plocha pre 3clennu rodinu so psom....
Minko7.12.2019 10:22 #111 Re:
Reply on #108 od Viko:
teraz neviem či som úplne dementný ale v článku sa píše o "pôvodnej trase" linky v podobe Hl.st. čo aj má byť ponovom. Tak už fakt neviem, čo kto považuje za pôvodnú trasu linky vlastne.
S499.10237.12.2019 9:13 #110 Re:
Reply on #109 od gejza:
Rado sa stalo. Vždy, keď sa zdravíme, spomeniem si na teba, keďže ten pán bolo akousi občianskou iniciatívou ocenený ako jeden z piatich najčestnejších podnikateľov v ČR.
gejza6.12.2019 18:08 #109 Re:
Reply on #107 od S499.1023:
ďakujem, že si si na mňa spomenul 😃
Viko6.12.2019 17:31  +5#108 Re:
Reply on #104 od Minko:
Možno by nezaškodilo najprv niečo prečítať, než začneš tliachať.

O pôvodne prevádzkovanú linku záujem bol, o tom niet pochýb. Len potom došlo k realokácii dopravných eurofondov do MHD projektov aby sa vyčerpali, na čo nemalo mesto pripravené vhodné projekty a tak sa zo šuflíka vytiahol projekt manipulačnej trate, ktorého dotačný zmysel sa "obhájil" novou zbytočnou linkou odnikiaľ nikam (64), čo ešte vyšperkovali nereálnym odhadom cestujúcich v nej... Takže aby sa mu aspoň trošku priblížili, uťali 41 aby sa v 64 viezol aspoň niekto. Akékoľvek iné výklady a la "postavila sa trať lebo 41 bola nevyužitá" sú dojmológia na míle vzdialená od reality.
S499.10236.12.2019 16:59  +8#107 Re:
Reply on #82 od Minko:
Takže podľa teba cesta nie je v zvyšovaní kvality dopravy ale v jej zhoršovaní "lebo by to aj tak nevyužívali" ? Ja napríklad bývam tiež v lokalite s dosť vysokými cenami bývania (a v 250 m2, nech FMHD drbne), 80% svojich ciest abslovujem vlakom, hoci mi pred domom stoja dve autá a v práci ďalšie, so mnou v 1. triede ešusu cestuje napr. finančný riaditeľ jednej veľkej developerskej firmy (nech drbne aj Gejzu), šéf veľkej a renomovanej advokátskej kancelárie a podobní ľudia, ktorí majú v garáži BMW X5, Audi A8L a podobné vozidlá, čo by podľa teba a FMHD "do toho nevliezli" . No, keby to bola socka podľa vašich predstáv, tak asi nie.
Minko6.12.2019 15:02 -4#106 Re:
Reply on #105 od Machnac:
nemôžeš mať priame spojenie "do mesta" z každej lokality. Takto to proste nefunguje.
Machnac6.12.2019 14:49  +5#105 Re:
No schvalne som si dal tu namahu a spocital som v katastri vsetky byty na Drotarskej ceste a na Martinengovej - dokopy je to 1090 bytov, a to som nepocital rodinne domy a ani stovky dalsich bytov na uliciach Na hrebienku, Mozartova a Bartokova, pre ktore je tiez 41tka najblizsi spoj. To len, aby tu nevznikala nejaka iluzia, ze sa tu bavime o nejakej mikrolokalite s par desiatkami bytov.
Minko6.12.2019 14:31 -2#104 Re:
Reply on #102 od tr3mp:
Ospravedlňujem sa, moja chyba. Ale každopádne asi to, že to v pôvodnom stave nenechali o niečom svedčí.

#103 nie ale rieši sa to tu akoby tá oblasť úplne prišla o obsluhu. pritom o ňu nepríde. A sám priznávaš, že tých lokalít je viac. Ja hovorím jedno, keby tam bol dostatočný záujem o pôvodne prevádzkovanú linku, asi by tak ostala predsa.
Viko6.12.2019 14:09  +3#103 Re:
Reply on #101 od Minko:
Ráztočná sa tu spomína pravidelne, pri problémoch s Ahojom sa tiež vždy vravelo, že najlepšie riešenie by bolo tam zaviesť normálnu obsluhu... Či to mám každý týždeň vymenovať všetky oblasti Bratislavy, kde nefunguje MHD na 100%???