Nevhodný prestup pri vozovni Hroboňova by sa mal odstrániť

Zlepšenie má nastať vďaka pripravovanému zlúčeniu liniek 41 a 64.

Dopravný podnik pripravuje zlúčenie autobusovej linky 41 s trolejbusovou linkou 64 do novej linky 41, ktorá má byť obsluhovaná 12-metrovými elektrobusmi. Vyplýva to zo zverejneného Ročného projektu organizácie MHD na rok 2019. K zmene malo podľa projektu prísť už k 2. septembru 2019, zrealizovaná však bude až po výstavbe nabíjacieho miesta pre elektrobusy vo vozovni Hroboňova, ku ktorej by malo prísť v najbližších týždňoch.

Elektrobusová linka 41 mala podľa spomínaného ročného projektu premávať po trase Búdková - Drotárska cesta - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto - Jelačičova pri zachovaní intervalov spojov v súčasnom rozsahu. Zlúčením liniek 41 a 64 sa odstráni dlhodobý problém s prestupom medzi týmito linkami pri vozovni Hroboňova. Počas špičiek trolejbusy pre dopravné zápchy nestíhajú prísť z mesta k vozovni načas a cestujúcim preto často pri väčšom meškaní nadväzný spoj linky 41 odíde.

Aktualizácia: Podľa našich informácií nebude nová linka 41 premávať až na Jelačičovu, ale bude končiť na Hlavnej stanici, čím sa obnoví pôvodná trasa tejto linky. V prípade zrušenia linky 64 bude potrebné pri ceste smerom na Račianske mýto a Trnavské mýto prestúpiť z linky 41 na často premávajúce linky 204 a 209 na Sokolskej.

Potreba prestupu pri vozovni Hroboňova medzi linkami 41 a 64 vznikla po výstavbe prepojovacej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Táto trať bola vybudovaná v roku 2011 najmä pre účely skrátenia výjazdov a dojazdov trolejbusových liniek vypravovaných z vozovne Hroboňova. Keďže však bola výstavba trate spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie (Operačný program Bratislavský kraj), bolo potrebné na nej zriadiť aj pravidelnú trolejbusovú linku. Preto bola v marci 2012 zavedená trolejbusová linka 64 z Lovinského na Jelačičovu, ktorá čiastočne nahradila autobusovú linku 41 pôvodne premávajúcu z Hlavnej stanice cez Hroboňovu a Drotársku cestu na Búdkovú. Linka 41 bola skrátená do trasy Búdková - Vozovňa Hroboňova a ďalej mohli cestujúci pokračovať novou linkou 64. Spočiatku sa stávalo, že nadväzný autobus ušiel cestujúcim tesne pred príchodom trolejbusu, neskôr bola zavedená povinnosť pre vodičov linky 41 vyčkať na prestup cestujúcich, ak bol prichádzajúci trolejbus v dohľade. Keďže od ukončenia výstavby trate uplynulo už viac ako 5 rokov, čo je monitorovacie obdobie europrojektu, nie je už nutné prevádzkovať pravidelnú trolejbusovú linku po Hroboňovej ulici.

Výstavba miesta pre rýchle nabíjanie elektrobusov vo vozovni Hroboňova bude realizovaná namiesto pôvodne plánovaného nabíjacieho miesta na Kollárovom námestí, ktoré mali využívať elektrobusy premávajúce na linke 80. Nabíjanie elektrobusov bude realizované zrejme počas dlhších prestávok, keďže nabíjacie miesto sa bude nachádzať v polovici trasy novej linky a nie na niektorej z konečných zastávok.

Zavedením elektrobusovej linky dostane oblasť Drotárskej cesty ekologickú elektrickú dopravu, ktorá sa v tejto kopcovitej časti mesta plánuje už dlhé desaťročia. Pôvodne sa plánovala výstavba trolejbusovej trate na Drotársku cestu už koncom 60-tych rokov 20. storočia, no k jej výstavbe dodnes neprišlo, i keď sa stále nachádza v územnom pláne mesta.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Machnac #129:
Wait for it 😉
Reply on: david1 #128:
51 by si ozaj pýtala posilniť, ale skôr by som to osobne riešil v kooperácii s inými zmenami v Rači a v Krasňanoch, kde sa uvažovalo o zriadení račianskeho vymetáku, tým pádom aj prehodnotenie trás 51, 52, 56, 59, 65 a 75.
Reply on: Ike #126:
Mohla by sa využiť príležitosť, že sa už finišuje s opravou Drotárskej a bude končiť dočasná jednosmerná výluka L41, a miesto návratu do predvýlukového stavu zaviesť rovno novú organizáciu dopravu s elektrobusmi. Argument s tým, že komunikácia zmien by vyšla do stratena už teraz neobstojí. V priebehu marca už boli dokonca upravené aj ostrovčeky na Búdkovej, takže už tam nie je ani problém s otáčaním 12m vozidiel.
Reply on: yellowcaptcha #127:
V marci mali byť okrem iných:

L51 posilnenie, interval v špičke 15 min. , víkendy a večer 30 min.
L41 predĺženie po hl. stanicu, L64 zrušená

viac ma teraz nenapadá
Reply on: Ike #126:
A aké boli vlastne tie ostatné zmeny čo boli pôvodne plánované?
Reply on: Machnac #125:
Odpovedal si si v prvej vete 🙂 Na konci Q1 malo byť viacero zmien, no ich komunikácia by vyšla do stratena a vzhľadom na obsadenosť MHD nie je nutné v dnešnom stave nič hasiť. Všetka pozornosť sa kladie na operatívu.
Chapem, ze kazdy ma teraz uplne ine starosti a priority, ale zaujimalo by ma co sa stalo s touto pripravovanou zmenou organizacie. Ked bolo v novembri avizovane, ze bude zavedena do niekolkych tyzdnov (po vybudovani rychlonabijacky vo vozovni), necakal som, ze to znamena, ze ani po vyse styroch mesiacoch nedojde k ziadnej zmene. Pritom nabijacka ocividne funkcna je, zhruba dva tyzdne dozadu sa tam cez den nabijal elektrobus z linky 43.
Keď už silou mocou postavili túto nabíjačku v trolejbusovej vozovni (spojenie 41+64 beriem), tak nechápem, prečo sa pre linky 44 a 147 neobstarajú rovno elektrobusy. Ušetrili by sa vzkm na dojazdoch, 14 Tr/15 TrM by sa dali vykopať z vozovne. Takto je to len krok na obmedzenie trolejbusovej dopravy a definitívna stopka pre jej zavedenie na Drotársku cestu. Nekoncepčnosť, šotoviny alebo predpojatosť? 🤐
Neviete niekto kedy sa plánuje zavedenie tejto zmeny? Nabíjačka už stojí vo vozovni zhruba od polky decembra a už som dlhšie nevidel ani pracovníkov dodavateľskej firmy na nej pracovať, takže predpokladám, že je hotová. Či sa čaká na kolaudáciu/úradnú skúšku, predtým než može byť sprevádzkovaná?
Reply on: S499.1023 #117:
Áno, mám trojčlennú rodinu, si predstav.... Zjavne ma dokážeš neustále urážať a pritom o mne absolútne nič nevieš, rovnako ako o tom krútičovi štvrťvolantu. Si zakomplexovany chudák, nič viac. Snažíš sa byť vtipný urážkami, ale absolútne nič nevieš o tom, o čom rozprávaš.
Hej, mne stačí 72m2, nemám potreby mať viac, načo. Absolútne načo. Je to akurát vykurovaná plocha ktorú nepoužijem. Nemám k čomu. Že ty potrebuješ doma hrať tenis cez gauč v obývačke keďže byt neopúšťaš, ma fakt netrápi....

Seď si doma na svojích m2, mne sú u prdele. Na to aby som si sadol za stôl, najedol sa, lahol si, a šiel von mi stačí aj menšia plocha. Nepotrebujem 300 topánok, 200 hodiniek, 400 kravát a podobných nezmyselností. Nie som materialista. A aj tak mám všetko čo chcem. Možno by si mal skúsiť si nájsť dakoho v živote, a byť šťastný, a nie hejtovať ľudí a hovoriť ako máš veľkometrážku lebo ju veľmi potrebuješ na zber prachu a vykurovanie......
Reply on: si #120:
Ak je to tak, ako píšeš (nemám dôvod Ti neveriť), môžem akurát pomyslene sňať klobúk 👍
Reply on: trolejbus6207 #119:
v pripade zeby som pri tychto technologiach uvazoval len o kureni, je to cisto nenavratne (prve 2 zimy som dom (vodnu podlahovku) kuril odporovym drotom a za zimu som na kurenie minul necelu 1 mWh (mam na to robene podruzne merania), co ma pri cene ~12centov/kWh ktoru mam na mojom odbernom mieste stalo ~100E/rok
pre mna klucove k instalacii takejto technologie bola spotreba teplej vody ktora u nas doma je dost vysoka (a za 5 rokov sa mi cena technologie na usporach na TUV akurat +- uz aj vratila)
Reply on: S499.1023 #118:
+ #113 si

Chlapci, nezabúdajte pri výpočtoch na vstupné náklady pri týchto technológiách 🙂
Reply on: si #113:
Krútič štvrťvolantom asi ešte o tepelných čerpadlách, kolektoroch podobných veciach nepočul. Jemu stačé 60 m2 = každému má stačiť 60 m2 😛 .
Reply on: fanatikmhd #112:
Ty máš trojčlennú rodinu so psom? Či to ako rodičia, ty a pes 😅 ?
Reply on: david1 #115:
Aha, takze nebudeme porovnavat sucasny stav vs. stav po chystanej zmene ale radsej stav po zmene so stavom pred rozseknutim 41ky a zavedenim 64ky pred takmer osmymi rokmi v marci 2012...
Reply on: Machnac #114:
Žiadne vozy neušetríš predsa. Vrátime sa na pôvodný stav. L64 žrala zbytočne vozy navyše. Kvôli škole pre nevidomé deti v špičke L41 aj tak musela zachádzať na stanicu.
Za mňa prevádzka L41 15/30/15/30 a víkend 30 celodenne.
Máme dosť iných liniek , kde sa mali navyšovať oprávnene vozokm už dávno.
Reply on: fanatikmhd #112:
K dovodom pre zlepsenie intervalu 41 na 15min celodenne sme sa tu uz vyjadrovali viaceri, a na rozdiel od tvojej dojmologie, ze sa to neoplati, sme poskytli realne fakty a cisla, ktore podporuju zlepsenie obsluhy tohto uzemia. Nebudem to tu znovu vypisovat, staci ked si precitas diskusiu.

Este dodam, ze zrusenim 64tky sa v pracovne dni usetria 4 vozy, cez vikend 2 vozy a stovky vozokm denne. Pri zavedeni celodenneho 15min intervalu 41ky v trase Budkova-HLST by vznikla potreba vypravovat 3 poradia, z coho vyplyva, ze by sme oproti sucasnemu stavu stale usetrili vozidla, vodicov aj vozokm, a zaroven by sme zasadnym sposobom zlepsili obsluhu uzemia, ktore bolo dlhodobo zanedbavane.
Reply on: fanatikmhd #112:
trosku OT
tiez mam ~250 stvorcov obytnej plochy (a nezda sa mi to byt vela), a vykurovanie tejto plochy ma stoji cca 20 eur za sezonu (rok)
Reply on: S499.1023 #107:
Bavíme sa o Bratislavskej MHD? ALebo opäť dávaš do súvislosti nesúvisiace? 1.trieda ešusu = nope slovakistan. Netvrdím nikde že a čo, ale ak mám obmedzené zdroje, NAČO zvyšovať kapacitu tam, kde je jej potencionálne využitie minimálne? Samozrejme, ak ostanú, bodaj by každá linka v meste jazdila každých 5 minút a nosné linky každých 2,5 minúty. Ale ak na to nemám, nie je logickejšie presunúť jediné kapacity tam kde majú zmysel? Kde vidíš lepší potenciál? Posilennie 63? Posilnenie 61? Reko račianskej a odstránenie problematických priecestí? Alebo posilnenie 41? Prečítaj si prosím ťa všetky príspevky, aby si pochopil o čom rozprávam celý čas. Veľmi blbo sa TEBE vysvetľuje keď prečítaš posledný príspevok a na neho útočne reaguješ.

Btw, načo ti je 250 stvorcov je mi uprdele, pre mna je to zbytocna vykurovacia plocha pre 3clennu rodinu so psom....