MHD sa na Mlynské nivy vráti až po lete budúceho roka

Dôvodom sú zmeny v projekte s cieľom zlepšiť podmienky pre obyvateľov, cyklistov, chodcov a cestujúcu verejnosť.

Vylúčenie mestskej hromadnej dopravy z Mlynských nív, ktoré začalo vo februári a pôvodne malo trvať do októbra tohto roka, potrvá o necelý rok dlhšie. Dôvodom sú zmeny v projekte nového bulváru na Mlynských nivách, na ktorých sa hlavné mesto dohodlo s investorom prestavby tejto ulice.

"Pred rýchlejším spustením MHD po nedokončenom bulvári sme radšej uprednostnili a presadili jeho koncepčné vylepšenia, keďže tvár nášho mesta bude táto štvrť a táto kľúčová dopravná tepna určovať na ďalšie desiatky rokov. Po dohode s investorom vylepšujeme viaceré prvky bulváru s cieľom zlepšiť podmienky pre obyvateľov, cyklistov, chodcov a cestujúcu verejnosť," uvádza vo svojej tlačovej správe magistrát hlavného mesta.

Medzi vylepšenia Mlynských nív, ktoré sa mestu podarilo dohodnúť patrí:

  • vytvorenie obojsmernej cyklotrasy po severnej strane ulice a jej oddelenie od vozovky (pôvodne mala viesť po vozovke a zastávky autobusov obchádzať po ľavej strane),
  • po zrušení dočasnej autobusovej stanice by mohla rovnako riešená cyklotrasa vzniknúť aj na južnej strane ulice,
  • rozšírenie chodníkov zo 4,2 m na šírku 5,5 m,
  • zníženie počtu jazdných pruhov z 11 na 9,
  • nový priechod pre chodcov cez Mlynské nivy pred križovatkou so Svätoplukovou,
  • väčší počet stromov a drevín pozdĺž bulvára.

Uvedené zmeny si budú vyžadovať zmenu projektovej dokumentácie, s čím súvisí aj potreba niektorých nových schvaľovacích procesov.

Podľa magistrátu uzatvorenie Mlynských nív neskomplikovalo dopravu tak, ako sa pôvodne očakávalo. "Obchádzková trasa MHD po Páričkovej a Landererovej ulici sa aj na základe doterajších skúseností javí byť dostatočnou náhradou. Prechod MHD cez Mlynské nivy by nijako nezlepšil ani komfort bývania ľudí v stavbou dotknutých uliciach, pretože stavba novej autobusovej stanice aj priľahlých budov tak či tak pokračuje," uviedol magistrát. Polovicu nákladov na obchádzkové trasy liniek MHD prepláca dopravnému podniku spoločnosť Twin City Infrastructure na základe uzatvorenej zmluvy o spolupráci.



Ilustrácia zmien v projekte nových Mlynských nív. Zdroj: Magistrát hl. mesta SR Bratislavy

 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #27:
Čo k tomu dodať? Za mňa asi len toľko, že podporme cestovanie ľudí MHD-čkou...
Reply on: Jak44 #21:
A ako sme dospeli k zaveru ze Eurovea je cudzojazycne meno? 🙂 To slovo vzniklo pre pomenovanie stvrte v Bratislave, takze by som ho povazoval za slovenske.
Reply on: trolejbus6207 #24:
Povoľovacie procesy a výber zhotoviteľa trvajú tak jeden rok...
Reply on: Ike #25:
Nie, správne by malo byť "Svoje dva telefóny Samsung s operačným systémom Android som odniesol do predajne Telekom". 😈
Reply on: Jak44 #21:
Čo je trestuhodne neprirodzené. N: Ikea, G: Ikei, 😨 Ikei, A: Ikeu L: Ikei I: Ikeou. To isté pre Euroveu. Takto mi to pripadá prirodzené.

Ak by sme v dnešnej dobe mali dodržať princíp "cudzie neskloňovať", tak rozpraváme ako Tarzani.
"Svoje dva Samsungy s Androidom som odniesol do Telekomu"
by malo správne byť
"Svoj dva Samsung s Android som odniesol do Telekom"
Čeho?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #15:
Pôvodne mala byť uzávierka na pol roka, ak sa dobre pamätám, podľa mňa to jednoznačne význam má, keď budú MN uzavreté ešte takmer celý rok
Reply on: S499.1023 #22:
Veď nech sa páči, prídi s iným riešením, ktoré bude rešpektovať zaužívané "ženské" koncovky a zároveň sa vyhne nezmyselnému - ee... (mimochodom, z toho sa mi jazyk láme omnoho viac)
Reply on: Andy #19:
To je tiež pekne paškvilný vzor - z Eurovey ale komu čomu Euovei. To ešte bude mať ten človek pravdu (https://jazykovaporadna.sme.sk/q/1229/) a mne sa zlomí jazyk.
Moje netere (ktorých otec pracuje v Ikee) zasa zásadne hovoria "v Ikeje, do Ikeje, Ikeja".
Reply on: Viko #20:
Pokiaľ mi je známe, cudzie vlastné mená sú nesklonné. Čiže správne by malo byť ide do Eurovea, nakupujem v Ikea (tá to inak tak používa aj v komunikácií s verejnosťou) 🙂
Reply on: Jadran #18:
Keby si použil správne ička, nepozdávalo by sa ti to viac? Lebo teda nemyslím si, že "celý internet" tam robí chybu.
(Z koho/čoho? z Eurovey, ku komu/čomu k Eurovei... Podľa starej poučky "zmiešané skloňovanie", dnes, ako spomenul Andy, sa vyučuje pomocný vzor idea práve pre takéto cudzie slová)
Reply on: Jadran #18:
My sme sa to v škole učili ako vzor idea.
Reply on: S499.1023 #17:
😅 😅
Mne sa rovnako nezdá tento spôsob skloňovania odkedy tá budova existuje, ale stretol som sa s tým kde kade po internetoch... nejaká hromadná domnienka, že sa to tak má písať?
Reply on: Petto #7:
To kde je, ten Eurovey?
Reply on: Dadino #12:
Citujem: "keďže križovatku pri Twin City Tower nie je možné zatrolejovať kým nebude rozšírená a spravená ako má byť".

Aha, ale potom predsa zatrolejovanie Páričkovej by nepomohlo ani pre 202! Však aj 202 by musela nejako prejsť križovatkou Karadžičova-Ml. nivy, a keď tá nebude zatrolejovaná, tak si moc nepomôžeme...
Reply on: trolejbus6207 #5:
Už teraz je to zbytočné, na to sa malo myslieť ešte pred uzáverou Mlynských nív. Už ten rok sa nejako vydrží – urobia sa nejaké buspruhy a iné opatrenia, ale stále bude škoda, že 202/212 mohli premávať kratšou trasou cez Páričkovu, čo už.
Reply on: Dadino #12:
"Zatrolejovanie Landererovej by malo význam iba ako obchádzková trasa pre 210ky alebo 202, 212 po otvorení Nív"
Súhlasím , potenciál zatrolejovania celej Landerky je asi rovnaky ako Parickovej. 202,205,212 nic z toho tadial nikdy nepojde lebo by to boli aj zbytocne obchadzky na ich trasach. Skor uz potom zatrolejovanie celej 210 prip az potiahnut ju pod Most SNP, kedze L70 a spolah na nu je v smere k Mostu SNP nulovy.
Reply on: trolejbus6207 #8:
Za súčasného stavu by možno stačilo narobiť poriadky s X72. Linka nenadväzuje na 202, vodiči nečakajú na prestup, ani keď sa vidia.
Reply on: Valec #10:
Významnejšia by bola ale podľa mňa na súčasnú výluku úplne zbytočná. 202 by si tade poslať nemohol keďže križovatku pri Twin City Tower nie je možné zatrolejovať kým nebude rozšírená a spravená ako má byť. Kdežto paríčková by na najbližší rok mala obrovský význam pre 202ku presne ako bolo spomenuté skrz eliminovanie toho státia v zápche na Záhradníckej. Rok nie je krátka doba si myslím a bolo by to výrazné uľahčenie aj prestupu z Dolných rovno na zastávke Autobusova stanica. Zatrolejovanie Landererovej by malo význam iba ako obchádzková trasa pre 210ky alebo 202, 212 po otvorení nív, ked budú dáke podujatia alebo výpadky, nehody ale inak vtom nevidím žiadny zmysel.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Valec #10:
Tak nech za to niekto osloví magoriát, budem len rád, keď to prejde.
Reply on: trolejbus6207 #9:
Ale rovnako by cvakol aj trať po Landererovej a tá by bola významnejšia.