Linkami S50 a S55 za tarifu IDS BK až do Trnavy (from 1 Aug 2019)

Od 1. augusta je do bratislavskej integrovanej dopravy zapojená aj železničná stanica v Trnave.

Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji (IDS BK) je od 1. augusta 2019 rozšírený aj do susedného Trnavského kraja. Ide však len o zaintegrovanie železničnej stanice v Trnave do IDS BK (ako zóna 400). V praxi to znamená, že regionálnymi vlakovými linkami S50 a S55 môžu cestujúci cestovať medzi Bratislavou (resp. obcami Bratislavského kraja) a Trnavou za jednotnú tarifu IDS BK. Týka sa to len vlakov kategórie Os a REX.

Na cestovanie linkami S50 a S55 do Trnavy a opačne je možné využiť celý sortiment lístkov IDS BK (jednorazové, predplatné, denné lístky). V Trnave sa bude sortiment lístkov IDS BK predávať v pokladnici železničnej stanice, cestujúci však musí oznámiť, že má záujem o lístok za tarifu IDS BK a v prípade jednorazového lístka je potrebné uviesť cieľ cesty. Predplatný cestovný lístok je možné zakúpiť si na dopravnú kartu niektorého z dopravcov zapojených do IDS BK.

Na trnavskej železničnej stanici nebude označovač cestovných lístkov, preto tam nie je možné označiť si papierový cestovný lístok zakúpený vopred, ani zakúpiť si elektronický cestovný lístok prostredníctvom elektronickej peňaženky.

Pri ceste z Trnavy vlakovými linkami S50 a S55 je možné s jedným lístkom prestúpiť na území Bratislavského kraja na regionálne a mestské linky všetkých dopravcov zapojených do IDS BK (Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines, RegioJet, Železničná spoločnosť Slovensko).

Ak cestujúci cestuje zo železničnej stanice v Trnave a cieľ jeho cesty je v Bratislave (s využitím MHD), na cestovanie mu po novom bude v prípade využitia jednorazového lístka IDS BK stačiť jeden 9-zónový lístok s platnosťou 150 minút v cene 2,80 €.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nerozumiem cenovej politike.
Mesacna elektricenka + mesacny listok BA Raca - Trnava = 70,90. S BMK este menej.
Mesacnik IDS BA + 6 zon = 72,50.
Preco by som mal platit viac?
Veď aj doteraz to tak bolo pri kombinácii 100+101 a ZSSK predplatného lístka.
Reply on: Ámos #1:
Priplatok za pohodlnost.
(je to sprostost a uz som to kritizoval, ked to zaviedli, pretoze na zahorie su tie rozdiely este vyraznejsie)
Reply on: Ámos #1:
A traťový lístok platí, myslím, aj na rýchliky, zatiaľ čo PCL IDS BK nie.
Reply on: Ámos #1:
Nevychadza to lepsie pri stvrtrocnych/rocnych listkoch?
"Na trnavskej železničnej stanici nebude označovač cestovných lístkov, preto tam nie je možné označiť si papierový cestovný lístok zakúpený vopred, ani zakúpiť si elektronický cestovný lístok prostredníctvom elektronickej peňaženky."

takže čo vlastne mám spraviť? označí mi lístok revízor, alebo len appka je možná?
Reply on: Ike #6:
Ide o totozny system ako pri staniciach ako napr. Cifer ci Sekule.

Ak chces pouzit jednorazovy listok ktory nebol vopred oznaceny inde, tak bud z aplikacie, alebo z pokladne (kde ti vydaju listok platny od vydaja - bohuzial nie lubovolny, ale len adresny na konkretnu trasu).

Bohuzial, dalsia z uchylacin prevynimkovaneho IDS BK systemu 😞
Btw, v IDS JMK sa to riesi tak ze listok v stanici bez oznacovaca proste vypise sprievodca. Ale tu Slovak Lines skoro prekotilo z predstavy ze by sa listky oznacovali perom "lebo potom si to budu cestujuci vypisovat sami" (ako keby to niecomu vadilo).
Reply on: 810zssk #7:
Ak si kupuješ lístok na začiatok trasy, tak už zrejme vieš kam ideš cestovať. Takže na čo ti je "ľubovoľný" lístok?

Ad #8: Lístky sa ručne bežne vypisujú zo staníc, kde je označovač pokazený a nikoho neprekacuje. 😉
Reply on: Valec #9:
Napr. na to ze mozno potrebujem dlhsiu casovu platnost ako prinalezi danej trase (aj ked toto je skor problem pri busoch), mozno chcem sietovy listok, mozno chcem ist zachadzkou...
Mohli pridať rovno aj Galantu S60, S55 a Sereď S55.
Reply on: david1 #11:
Radsej pomalsie a poriadne prosim 🙂 Nech sa to spusta tam kde je vola normalne dorobit oznacovace a prevadzkovat to v sulade s pravidlami vo zvysku systemu, aj keby to znamenalo pomalsi rozvoj.
Inak chapem spravne schemu zon ze sice sa Trnava "integrovala", ale spoje SL do Trnavy zostavaju neintegrovane? 😂 😂 😂
Reply on: 810zssk #13:
Integrovala sa iba žel. stanica Trnava - po železnici.
Reply on: Mike #14:
To su zas riesenia... 😞
Reply on: 810zssk #15:
Mne viac vadí, že každý tretí vlak z Hl. st. do TT je neintegrovaný 💀
Reply on: 810zssk #7:
Len táto info mi v texte chýba 🙂
Reply on: 810zssk #12:
Takýmto štýlom môžu zaintegrovať Aj úseky po GA, DS a Kúty. Neviem prečo len Trnavu šupli do mapy. Samozrejme je to len také na oko riešenie, čo nič nerieši, len vytvára bordel.
Reply on: Ámos #1:
Reca - Bratislava 30d PCL
IDS BK 59,50 €
ZSSK+100/101 48 €

Ja viem, platí to aj na autobusy (ktoré stoja v zápchach + sú negarantovane sprípojované s vlakmi v Senci v prípade Os, a nesprípojované v prípade REX)

Pikoška: 10 spojov denne SAD DS Reca - Zlaté piesky 30d elektronický lístok + PCL 100/101 = 96,50 €
Reca - Nivy 30d elektronický lístok + PCL 100/101 = 131,30 €

Reply on: Joyki #19:
Ešte pre porovnanie:
IDS BK ročný: 585,70€ tj. 48,81€ mesačne
100+101 ročný + ZSSK mesačný: (264,20/12)+24 = 46,02€ mesačne.

Celkom ma prekvapilo, že IDS BK ročný vyšiel drahšie, ako ZSSK mesačný + 100+101 mesačný.
Totiž keď som si robil tento prepočet pre reláciu Šenkvice - BA a Miloslavov - BA, tak IDS BK ročný vyšiel o dosť lacnejšie, ako mesačný ZSSK + mesačný 100+101.

Najlacnejšie vyšiel, podobne ako na tomto príklade, kombinácia ročného 100+101 a mesačného ZSSK. Nakoniec som sa rozhodol pre ročný IDS BK - za cca 2€ mesačne navyše mám v cene aj autobusy a celý rok pokoj, nemusím striehnuť, čo s lístkami (týka sa to Miloslavova, v Šenkviciach sme nakoniec dom nekupovali). A v Miloslavove sa celkom dobre dajú mimo špičku použiť aj tie busy, nehovoriac o tom, že mi stoja bližšie ku domu a aj v meste mám niektoré ciele lepšie dostupné od zastávok busov.
Reply on: barack40 #20:
A nezabudajme ze ak si cestujuci kupi ten ZSSK mesacnik az na Hlavnu stanicu (co uz nie je taky velky rozdiel), moze pouzivat aj R, co je na danej trase dost zasadny benefit.
Keď už IDS BK rozšírili aj do Trnavy, mohli do toho zahrnúť už aj rýchliky. U nás v Čechách sa dá rýchlikmi cestovať s cestovnými dokladmi PID (Pražská Integrovaná Doprava ) aj DÚK ( Doprava Ústeckého Kraje ) .
Reply on: Mirtschi #22:
No mohli, drvivá väčšina cestujúcich cestuje z TT do BA s RR alebo R, kedže zvládnu cestu do BA za polovičný čas narozdiel od Os. Pri RExoch síce ten rozdiel nieje taký veľký, ale aj tak sú o nejakých 10min rýchlejšie
Reply on: Mirtschi #22:
Hej, ale v Česku sa nikto nehrá na nadvlaky a už vôbec nie pri plesnivých rýchlikoch ako sú 6xx. Druhá vec je že v Česku existuje expresná vrstva vlakov, čo je na Slovensku vec nevídaná (nie, 4 IC za deň sa nerátajú), takže tie rýchliky si naozaj plnia tú medziregionálnu frekvenciu ktorú majú mať.

Bohužiaľ, kým majú objednávatelia taký prístup aký majú, tak sa to nezlepší. IDS BK je bohužiaľ v súčasnosti primárne o formálnom napĺňaní požiadavky na to aby nejaka integrovaná doprava bola, pričom táto požiadavka často prichádza od ľudí ktorí ani netušia čo to tá integrovaná doprava má byť. Tak sa stále niečo spúšťa, ale nič sa nespraví poriadne lebo nikto nemá záujem reálne niečo meniť, celé to prejde miliónom kompromisov a potom to tak vyzerá. Výsledkom je že Droba s Viskupičom sa fotia a dávajú posty na FB, pričom ich buď nezaujíma, alebo (pravdepodobnejšie) si ani neuvedomujú čo sa nepoužiteľnú fušerinu zas spustili. Integrujú tak že polovicu lístkov tam neviem použiť, Slovak Lines zostal v Trnave neintegrovaný lebo to je iný mód dopravy a cieľom IDS očividne nie je zjednocovať rôzne módy dopravy do jedného systému, no a ako ćerešnička na torte to neplatí práve v tých vlakoch ktoré sú pre cesty medzi BA a TT najvhodnejšie.

Potom sa nedivme že ľudia IDS BK vnímajú v lepšiom prípade ako niečo zložité čo sa nedá pochopiť a lepšie je to nepoužívať, alebo v horšiom prípade ako symbol zdražovania cestovného.

Pripomína mi to dopravnú optimalizáciu kde si župa veselo naplánovalá 5-minútové prestupné časy na linky s dvojhodinovým intervalom a nikoho nerušilo že nemajú žiadnu garanciu prestupných nadväzností. Lebo vlaky v okolí BA jazdia dokonale načas a keď občas nie, cestujúci si tie dve hodiny na ďalší spoj počká.
Reply on: 810zssk #10:
V takom prípade ti vie ZSSK vydať tak sieťový, ako aj akýkoľvek iný lístok bez uvedených zón.
Reply on: Valec #25:
To viem a dokonca aj pouzivam, ale v Trnave mi to nijak nepomoze, kedze to nemam kde oznaceny 🙂 Az na ten sietak, tam vidim ze ten ide aj od vydaja, ale pokial viem tak zonove CL s platnostou od vydaja idu vydat len ak su na konkretnu trasu, nie?
Reply on: 810zssk #26:
Ak si dobre pamätám, tak všetko by mali ísť vydať aj ako predpredaj, aj s platnosťou od výdaja.
Reply on: Valec #27:
Tak to je pre mna novinka, ja som si to pamatal inak. Ak to skutocne ide, tak potom super, len keby sa o tom vedelo...
Reply on: henko151 #23:
Inak preco vlastne RR jazdia 120km/hod, ked by vedeli ist aj rychlejsie?
Resp. konkretny, ktorym som siel dnes RR714 Tupeň, ma vsetko radene s Vmax 160. (Aspon podla wagonwebu)
A to do TT prisiel s meskanim 10minut. Rychlost do BA max 120km, podla vnutornych displejov. Kebyze trochu prida, tak to meskanie po Vinohrady stiahne.
Ci, nikdy sa to tak nerobilo?
Alebo nemaju dostatok rusnov a voznov aby vsetky RR mohli jazdit 160km/hod?
Reply on: Ámos #29:
To ze podla vagonwebu (= podla planovaneho radenia) tam ma byt cela suprava na 160 km/h este ani zdaleka neznamena ze tam cela suprava na 160 km/h naozaj je.

714ka je kreslena na 160 km/h (vid http://fvc.sk/wp-content/uploads/2019/02/ZCP_20181209.pdf, strana 3216), takze ak ste isli pomalsie, bude to bud z dopravnych dovodov, alebo kvoli tomu ze tam bola suprava ktora 160 ist nemoze (to by vysvetlovalo aj to meskanie). Ak ste konzistentne isli 120, bude to zrejme to druhe.
Reply on: Ámos #29:
1) A bolo tam aj HKV s ETCS?
2) Aj brzdiace percentá ste mali na 160?
3) Ak ste stíhali jazdné doby (čo musíte, keď je ZCP postavený na 120 km/h) a nedoháňali ste nejaké meškanie, tak rušňovodič nemá dôvod ísť 160.
Reply on: S499.1023 #31:
Bod 3) beriem späť, nedočítal som do konca.
Reply on: Ámos #29:
Ja som tiež išiel už viackrát 700vkovým rýchlikom a išiel vmax 120, hoci by mal ísť 160 (potom bolo aj patričné meškanie). Buď je tam rušeň, alebo vozeň, ktoré nemôžu ísť 160.
Reply on: Ámos #29:
Podľa knihy jázd šiel včera na 714 362.015, takže záhada je vyriešená. Celkovo, čo som pozeral, tak momentálne je na 7xx iba v jednom obehu Vectron 383.109, inak jazdia Esá alebo Gorily bez ETCS.

Pri RR je tu ešte jeden špecifický problém - vozne aj "ťahajúci" rušeň sú na 160, avšak na vlaku sa prepravuje rušeň (z/do ŽOS Vrútky), ktorý má nižšiu maximálnu rýchlosť. Minule takto dokonca RR ZSSK prevážal rušeň súkromného nákladného dopravcu.
Reply on: 3pa3ck3 #34:
Jazdné doby na R a RR sú momentálne aj tak robené že pokiaľ ide ten vlak 160, tak ide v náskoku alebo sťahuje meškanie. Mám pocit že sú robené tak na 140km/h, kedže pri tej rýchlosti dokáže isť +/- načas. Akonáhle už ide 120, tak nejakých 5 minút chytí meškanie
Reply on: 3pa3ck3 #34:
Nebudem sa hadat, lebo ruku do ohna za to nedam. Ale schvalne som si pozrel cislo a videl som, ze zacinal 350. Ci len oko videlo, co chcelo vidiet...
Lebo rusne od pohladu nerozoznavam a viem, ze okrem Vectronov len 350, vedia jazdit 160km/hod. Myslim.

Tak hadam sa casom dozijem 160 aj na vsetkych R a RR. A idealne az do Kosic. 😁 Mozno na dochodku.
Reply on: Ámos #36:
Áno, ospravedlňujem sa, bola to 350.003 (pozeral som nedeľný obeh - kvôli prázdninám som stratil prehľad o dňoch v týždni 😃 ). Lenže táto konkrétne nemá ETCS, a teda na Slovensku 160 jazdiť nemôže.
Reply on: Ámos #36:
Aha, keď samotné ŽSR oficiálne tvrdia, že majú v pláne dokončiť trať č. 120 na 160 kmh (veď ostáva "už iba" úsek Púchov - Považská tušim), ale čo bude s traťou 180, teda úsek Žilina - Košice, sa ešte nevie, teda že na to neexistujú žiadne reálne plány ...
Reply on: Mike #38:
Ako ze nie, ZSR chcu reko na 120-140, lebo ved staci a ZSSK chcu 200. 😁
A to chceli byt po Zilinu hotovy v 2012 a to som si ako studak na VŠ klopal na celo, co im na tom ma trvat 8 rokov. 😂

Ako som bol teraz v Ke, sme si vraveli zo zenou, ze keby to vlaky dali za nejake 3-3,5 hodiny, nebol by problem v piatok poobede sadnut na vlak, vecer do statneho divadla, sobotu sa trochu potulat a naspat do BA.
Reply on: Mike #38:
Existujú, budúci rok sa spustí modernizácia Poprad – Lučivná na 160 km/h a rovnako aj Žilina – Varín na 160 km/h, krátko nato bude nasledovať ďalšia príprava úsekov Paludza – Liptovský Hrádok a Poprad – Spišská Nová Ves rovnako na 160 km/h s miestnymi obmedzeniami.
Reply on: Ámos #36:
160 vedia jazdiť aj 361.1, ale pri modernizácii im „zabudli“ dať ETCS, ktoré tam doteraz nenamontovali. A tak tieto rušne jazdia 160 km/h len v Česku 😂
Reply on: Solider #41:
Tak chvalabohu ze sa to zmenilo, lebo takto pred rokom hovoril GR ŽSR na jednej konferencii (vtedy to bol Erdossy) ze za Žilinu zatiaľ nemajú ani konkrétne dátumy ani reálne peniaze. Alebo iba nevedel aký je skutkovy stav?
Reply on: Mike #43:
Vtedy este zrejme nebolo jasne, ci kohezne fondy budu pokracovat. A ak som spravne pochopil medzi riadkami (co tak samozrejme nemusi byt), v dalsom programovacom obdobi budu fondy hlavne na infrastrukturu. Vseliake "somariny" si uz budu musiet staty platit z narodnych rozpoctov.

Solider: a planuje sa to ETCS doplnat do 350 a 361.1?
Reply on: Ámos #44:
Vysúťažilo sa dodanie ETCS pre 9 ks 361.1 s opciou na ďalších 12 ks 361.1, t. j. pre všetky rušne tohto radu s tým, že prvých 9 ks má byť hradených z eurofondov. Doplnenie ETCS do r. 350 sa neuvažuje.
Reply on: Mike #43:
Tak toto neviem, Poprad – Lučivná sa súťaží už dva roky a o modernizácii uzla Žilina vrátane úseku Žilina – Varín sa tiež hovorí už pomerne dlho, v najbližšej dobe bude vyhlásená verejná súťaž na zhotoviteľa.
Reply on: 3pa3ck3 #34:
Este by som sa predsalen k tomuto vratil. Rusne radu 362 zvladaju 140km/hod. Tak preco len 120?
Reply on: Ámos #47:
Keďže na trati Bratislava - Žilina nie je autoblok, môžu tu jazdiť viac ako 120 iba rušne s ETCS. Inde, kde to je možné, jazdia normálne 140.
Reply on: Ámos #44:
Na tých pár dnes vybavených rušnoch je ETCS Level 1. Keďže dnes sa už aj na Slovensku buduje ETCS Level 2, bolo by potrebné inštalovať aj OBU (palubné jednotky - On Board Unit) pre Level 2 a takáto jednotka stojí vrátane inštalácie zhruba 400 tisíc EUR, takže pre rozpadávajúce sa gorily to už veľký zmysel nedáva a pre konštruktérsky omyl 361 je to otázne. V celej Európe sa palubné jednotky ETCS inštalujú s podporou - či už z ROP-ov, CEF-ov alebo aj štátnou bez prispenia EÚ. Na Slovensku myslím zatiaľ nič vypísané nebolo.
A predsalen este jedna otazka 😁
Vcera som si vo vlaku vypocul rozhovor, zrejme nejakeho insidera.
Ak som spravne pochopil, tak po zavedeni ETCS2 by v pripade pouzitia suprav s naklapacou skrinou, by sa na sucasnej (modernizovanej) trati 120 dalo jazdit 200km/hod.
Je to pravda?

A da sa niekde najst nejaky popis miestnych rychlostnych obmedzeni na tejto trati? A ze preco su tieto obmedzenia?
Napriklad preco vlak spomaluje uz v poli medzi Ciferom a Trnavou na 120 a potom na 80. To iste cez PK ide len 120.
Ďakujem.