Električky už nebudú počas dňa v tuneli spomalené

Po šiestich rokoch zbytočne pomalej premávky nastáva náprava.

Ešte v roku 2013 zaviedol dopravný podnik rýchlostné obmedzenie pre električky pri oboch koncoch tunela pod hradom z 50 km/h na 15 km/h, čím sa predĺžila jazda električiek tunelom približne o 26 sekúnd. Cieľom bolo obmedzenie hlučnosti prechádzajúcich električiek pri portáloch tunela. Na základe sťažností obyvateľov bývajúcich pri tuneli na nočný hluk vtedy vydal Regionálny úrad verejného zdravotníctva rozhodnutie o obmedzení hluku v nočných hodinách. Na základe tohto rozhodnutia dopravný podnik električky spomalil, pričom spomalenie bolo celodenné.

Od piatka 21. júna 2019 môžu električky počas dňa v celom tuneli opäť premávať rýchlosťou 50 km/h. Obmedzenou rýchlosťou 15 km/h budú pri tunelových portáloch (na oboch koncoch v dĺžke 70 m) premávať už len v noci v čase medzi 22:00 a 6:00. Rýchlosť 15 km/h zostáva naďalej celodenne v oblúkoch pred oboma portálmi tunela, kde vzniká najviac hluku.

Cestujúci do Karlovej Vsi od rovnakého dňa ocenia aj zrušenie pomalej jazdy električiek cez priecestie pri internáte Družba v smere na Molecovu. Po oprave poškodených koľajníc tadiaľ môžu električky premávať rýchlosťou 30 km/h.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jadran #49:
D1/2.
Reply on: Vladimír #47:
a napriek tomu, že už 6 rokov to funguje, tak sa žiadne iné mesto nepridalo...
Reply on: S499.1023 #45:
Predpokladám že niečo v štýle "vy ste všetci nejakí múdri, kto vás toto učí".
Reply on: All1111 #41:
Ja by som došiel za ním a spýtal by som sa, čo tak preštudovať Dé Jedna Lomeno Tri. Či čo to majú tí pavučinári za bibliu.
Reply on: Vladimír #47:
...pokračovanie:

3. Z etických dôvodov vodič na zastávke zastaví okrem situácií uvedených v bode 2 aj v situácii, ak nikto z cestujúcich vo vozidle nedal znamenie na výstup, avšak zo situácie vo vozidle jednoznačne vyplýva, že cestujúci chce vystúpiť (napr. k dverám sa na výstup pripravil alebo sa o zastávke vopred informoval cestujúci, ktorý zjavne nepozná linku, nehovorí po slovensky a iné podobné situácie). Osobitnú pozornosť dianiu vo vozidle je povinný venovať tiež vodič vozidla, ktoré má signalizačné tlačidlá umiestnené len na strope.

4. V prípade, že nenastal žiaden z dôvodov pre zastavenie uvedených v bodoch 2 a 3, vodič smie prejsť zastávkou bez zastavenia. Zastávku v palubnom počítači pri tom nie je potrebné potvrdzovať.
Reply on: dupe #36:
Aj vyhovoriť sa už dávno je na koho. V Nitre systém "zvoním ale nemávam" platí na všetkých zastávkach od roku 2013.

Citujem z interného predpisu:

Vodič zastaví na zastávke v nasledujúcich prípadoch:
a. ak cestujúci vo vozidle dal v dostatočnom predstihu znamenie na zastavenie vozidla stlačením signalizačného tlačidla „STOP“ alebo stlačením tlačidla otvárania dverí; dostatočným predstihom sa rozumie signalizovanie v takej vzdialenosti pred zastávkou, z ktorej je možné do zastávky bezpečne dobrzdiť bez ohrozenia zdravia a majetku prepravovaných cestujúcich alebo iných účastníkov cestnej premávky,
b. ak cestujúci vo vozidle dal v dostatočnom predstihu znamenie na zastavenie vozidla iným vhodným spôsobom; táto podmienka platí najmä pre osoby s nutnosťou osobitného zreteľa (napr. zdravotne postihnuté osoby, staré osoby, tehotné ženy, deti a pod.),
c. ak sa v priestore zastávky alebo jej bezprostrednej blízkosti viditeľne nachádza akákoľvek osoba, ktorá môže byť potenciálnym cestujúcim; toto ustanovenie sa vzťahuje aj na osoby, ktoré v momente príchodu vozidla do zastávky sa v jej priestore nenachádzajú, ale je možné usúdiť, že smerujú na zastávku a majú v úmysle do autobusu nastúpiť (napr. dobiehajúci cestujúci),
d. ak prítomnosť osôb v priestore zastávky nie je možné vopred spoľahlivo zistiť, najmä ak výhľad znemožňujú zlé poveternostné alebo svetelné podmienky alebo ak výhľad znemožňuje iné vozidlo, ktoré v priestore zastávky zastavilo,
e. ak v momente prejazdu zastávkou zostáva čas do pravidelného odchodu podľa cestovného poriadku o 1 a viac minút (palubný počítač zobrazuje odchýlku +2 alebo viac).
Reply on: All1111 #41:
Na takýchto treba bez milosti posielať sťažnosti, tých pár desiatok eur ich snáď naučí.

Bohužiaľ aj toto je dôsledok toho že v DPB už roky neexistuje kontrola vodičov v premávke.
Reply on: All1111 #44:
A čo on na to?
Reply on: S499.1023 #43:
Niekedy na jeseň sa mi stalo konkrétne na tej istej zastávke, čakal som pri označníku na T-Bus keď prichádzal tak som pozeral na vodiča, ale on nič takže dosť natesno som ,,zamával,, zastal a pustil sa do mňa že či neviem zdvihnúť ruku skôr. Tak so ho slušne poprosil keďže neovláda interné predpisy nech si aspoň pozrie letáčik s inštrukciami pre cestujúcich a tam má okrem iného popísaný aj spôsob obsluhy zastávok na znamenie 😁
Reply on: All1111 #41:
A prehovoril si vodičovi do duše? Lebo ja to tak robievam.
Reply on: Jadran #38:
Ja som zase naučený stláčať vždy, aj keď vystupujem napr. na Trnavskom mýte 😎

Inak v odporúčaniach pre cestujúcich, ktoré sú vo vizidlách, chce DPB od cestujúcich, aby stláčali dopyt čo najskôr po odchode z predchádzajúcej zastávky bez ohľadu na to, či je to zastávka na znamenie...
Reply on: Jadran #30:
Mnohý vodiči majú asi iný názor😁 postreh z včerajška l. 202 smer centrum, zastávka Ríbezľová žiadny vystupujúci ale na zastávke 4-5 ľudí vodič si to šinul viacmenej bez pribrzdenia, na čo jeden z čakajúcich začal vehementne mávať tak vodič začal dosť prudko brzdiť aby stihol zastať v priestore zastávky a frflal si ,,čo tak zdvihnúť paprču skôr,, že to bolo počuť pri 4sedačke pri druhých dverách😕
Reply on: Jadran #39:
Tak nejedna sa o ziadne infantilne mavanie, ani dvihanie ruky nad hlavu. Ruka v style stopara bez palca hore. Ale aby ste si nemysleli ze som spiatocnicky, vdaka mojej vstavanej lenivosti mi BA system statia a nemavania vyhovuje. A kludne by na "znamenie" mohli byt aj vsetky zastavky, len treba prebudovat pristresky, aby sediaci videl co mu prichadza a nepozeral do reklamy.

Za prezitok skor povazujem hlasenie vodicovi pri nastupe s kocikom. To som nevedel manzelku prinutit aby na vodica aspon mavla. Uplna absurdita bola to historicke kolecko - zamavat na vodica, opytat sa ci ma s kocikom zoberie, povedat kam cestujem a potom hladat niekoho kto pomoze s nalozenim. A nakoniec este aj vyhnat ludi, ktori medzitym nastupili a obsadili miesto pre kocik. Ako bonus si treba este oznacit listok, ale to uz je autobus v pohybe...
Reply on: dupe #36:
Nemôžem si pomôcť ale mne toto mávanie na autobus príde hrozne infantilné a zaostalé.
Reply on: Viko #37:
Toto sa v súčasnosti deje pravidelne pri vystupovaní na frekventovanejších zastávkach na znamenie. Každý sa spolieha, že niekto to snáď stlačil... 😁 Veľa ľudí sa už takto previezlo, dokonca raz i ja sám.
Reply on: dupe #36:
Bohužiaľ, naša mentalita je presne opačná... Ešte z mavacích čias si pamätám niekoľko historiek o tom, ako autobus prefrčal okolo guče ľudí, lebo každý dúfal, že sa nejaká ruka dvihne a vo výsledku nedal znamenie nikto 😃
Preto je podľa mňa jednoduchšie zaviesť jednoduché pravidlo stojí človek = stojí autobus, než skúšať zo dňa na deň vzbudiť pokročilú občiansku uvedomelosť.
Reply on: Jadran #35:
...alebo sa caka na mesto, ktore to zavedie ako prve, aby sa bolo na koho vyhovorit 😉

Osobne sa mi paci system co funguje napr. v Irsku. Na zastavke zastavuje len jedna linka, na bus caka 20 cestujucich. Akonahle sa zjavi autobus, automaticky sa dvihne 20 ruk. Nikto sa nespolieha na toho druheho ze ruku dvihne, nikoho to neobtazuje ruku dvihnut.
Reply on: Jojan #32:
Samozrejme že zastavujú - interný predpis jasne hovorí, ako sa obsluhujú zastávky na znamenie.

Aj tak mám veľké obavy, že sa nikdy nezbavíme tohto nezmyselného a čoraz viac neprehľadného systému stálych a znamenitých zastávok. V Prahe snaha bola toť nedávno zaviesť spôsob obsluhy zastávok celoplošne tak ako som písal nižšie a pevne som veril, že Bratislava bude mať nutkanie opičiť sa po nich čím skôr, no Pražáci to nechceli a nič z toho napokon nebolo.
Reply on: 3pa3ck3 #33:
Lebo keď na takej zastávke vystupuješ, tak dávaš vodičovi znamenie zariadením na to určeným. Navyše kedysi sa aj mávalo.
Reply on: Jadran #30:
Len tak uvažujem - pokiaľ cestujúci má iba stáť na zastávke a nemusí dávať žiadne znamenie, prečo sa to volá "zastávka na znamenie"? 🤔

Faktom ale je, že takýto režim už dlhodobo neoficiálne funguje u prímestských autobusov a minimálne pravidelným cestujúcim to problémy nerobí (teda akurát pri vystupovaní väčšinou netreba zvoniť, stačí sa postaviť ku dverám)