Mesto vyhodnotilo prvé tri týždne dopravných obmedzení
  • This is an archived page. Current information can be found in left menu.

Linky 201 a 202 sa podľa magistrátu zrýchlili a prepravili viac cestujúcich.

Bratislavský magistrát zverejnil štatistiky využívania MHD a prínosov vyhradených pruhov na Gagarinovej ulici za obdobie prvých troch týždňov dopravných obmedzení na Mlynských nivách a pod Prístavným mostom. Z toho jeden týždeň bol ovplyvnený menšou intenzitou premávky z dôvodu jarných prázdnin v Bratislavskom kraji.

Rýchlejšia MHD smerom do Vrakune

Z údajov získaných z palubných počítačov vozidiel MHD sa ukázalo, že v rannej špičke je priemerná jazdná doba liniek 201 a 202 z Dolných honov do mesta približne rovnaká ako pred začiatkom dopravných obmedzení. Magistrát však predpokladá, že v prípade nerealizovania vyhradeného pruhu by sa jazdná doba trolejbusov smerom do mesta predĺžila, podobne ako k tomu prišlo na linke 212, ktorá premáva po Mierovej ulici, kde nie sú vyhradené jazdné pruhy pre trolejbusy.

Výraznejší vplyv má vyhradený pruh pre autobusy a nákladné vozidlá v smere z mesta do Vrakune, kde sa podľa magistrátu skrátila priemerná jazdná doba liniek MHD v popoludňajšej špičke medzi zastávkami Hraničná a Cintorín Vrakuňa z 31 minút na 10,5 minúty.

Situáciu by ešte mohol zlepšiť vyhradený jazdný pruh na Popradskej ulici pred križovatkou s Ulicou Svornosti, ktorého zriadenie mesto avizovalo, ale zatiaľ nebol realizovaný.

Cestujúcich na linkách 201 a 202 pribudlo

Z výsledkov automatického sčítania cestujúcich v trolejbusoch liniek 201 a 202 vyplýva, že týmito linkami cestuje v rannej a poobednej špičke približne o 1000 cestujúcich viac než pred dopravnými obmedzeniami. Priemerný počet cestujúcich stúpol v rannej špičke zo 4971 na 6020 cestujúcich a v popoludňajšej špičke z 2569 na 3524 cestujúcich. Zvýhodnených 7-dňových lístkov zakúpených cez aplikáciu IDS BK sa predalo tiež približne o 1000 kusov viac.

Možnosť bezplatného cestovania na vybraných linkách a ponuka cenovo zvýhodneného 7-dňového cestovného lístka potrvajú ešte do konca marca.

Mesto pripravuje ďalšie opatrenia

Dopravné obmedzenia pod Prístavným mostom najvýraznejšie zasiahli autobusové linky 96, 98 a 196, ktoré premávajú cez Prístavný most, kde zaznamenávajú najväčšie meškania v rannej špičke. Magistrát uvádza, že v krátkom čase predstaví riešenie na zlepšenie situácie na týchto linkách.

Ďalšie zmeny mesto pripravuje v svetelnej signalizácii a dopravnom značení v úsekoch, ktoré sa ukázali ako problematické. „Upravíme signálne plány na križovatkách Prievozská/Bajkalská a Gagarinova/Tomášikova a pristúpime tiež k úprave vodorovného značenia na diaľničnom zjazde na Bajkalskú a na rozdvojke z Bajkalskej na diaľničný obchvat, Prístavnú a Slovnaftskú. Registrujeme výhrady ku kvalite vodorovného dopravného značenia na Gagarinovej ulici, zvlášť k výraznej viditeľnosti pôvodných pruhov. Hľadáme preto technologický spôsob ako potlačiť ich viditeľnosť, ktorá môže za istých okolností pôsobiť mätúco. Ďalšou významnou výhradou bolo porušovanie jazdy v pruhoch pre verejnú dopravu. Tu je potrebné povedať, že polícia využíva objektívnu zodpovednosť a že prvé pokuty by mali vinníkom prichádzať už v týchto dňoch,“ uvádza sa v tlačovej správe magistrátu.


13th Mar 2019
-mhd-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Vladokos4.4.2019 10:23  +2#30 Re:
Značenie z Bajkalskej na Prístavnú resp. Prístavný most je tragické. Keby som nebol skúsený vodič a opatrný človek, už stokrát by som tam mal nehodu. To, čo je nakreslené na vozovke, sa ani nepokúšam pochopiť, je to zmätočná spleť čiar rôznych vzorov a farieb (asi nech si každý vyberie). Nehovoriac o tom, že ako tak to dáva logiku cez deň - večer alebo za dažďa to tam nemusí byť vôbec. Zdá sa, že autor značenia zrušil predtým existujúce usporiadanie, kde stredný pruh mohol odbočiť zároveň na Prístavnú/Prístavný most a ku Slovnaftu. Ale môžem sa mýliť.
bobitwo29.3.2019 22:25 #29 Re:
Reply on #28 od IBBI:
Možno by stačilo aj trocha myslieť. Je predsa logické, že keď sú obmedzenia, tak sa spomalí o niečo doprava. Nehovoriac o tom, ak sa stane nehoda, to potom platí aj 3 násobne.
IBBI27.3.2019 9:45 #28 Re:
No, zda sa ze ludia po prvotnom vyskusani si vlakov, MHD, presedlali nazad do aut.
https://auto.sme.sk/c/22084848/na-bratislavskom-obchvate-su-kolony.html
johnnyjanko19.3.2019 11:24 #27 Re:
Po Gagarinke jazdím len občas, od zavedenia bus pruhov som tadiaľ išiel autom len jediný raz, a to bolo zrovna potme a v silnom daždi. Zišiel som z D1 a smeroval do centra. Celá cesta bola poriadne neprehľadná. Staré pruhy, nové pruhy, všetko sa to zlievalo dokopy. Niektoré autá išli podľa jedných, iné podľa druhých. Radšej som pokračoval v pravom pruhu za kamiónom až po Tomášikovu, kde som odbočil. Snáď za to žiadna pokuta nepríde. VDZ katastrofa, patrilo by sa to vylepšiť.
bobitwo17.3.2019 16:07 #26 Re:
Reply on #25 od Ike:
Áno, považujem to za dostatočné značenie. A križovatka to rozhodne nie je. A vidno to z dostatočnej vzdialenosti tú značku. Kto sa vyhovára že nie, tak nech navštívi očného. Takto sa to bežne značí aj v zahraničí v dedinách zvaných Londým, Paríž, Berlín, Mníchov, Viedeň a podobne. Zaujímavé na tom je to, že z 20 áut, čo to nedodržiavajú je 19 s BA EČV. Podľa vašej logiky potom aj pred každou križovatkou musí byť značka upozorňujúca na križovatku, aj na to, či budem na hlavnej alebo nie. Potom mi tá podobná značka chýba na každom výjazde, resp. zjazde z diaľnice, kde sa cesta rozširuje na 2 pruhy a potom sa zužuje zase na 1 pruh.
Ike17.3.2019 1:43  +2#25 Re:
Reply on #24 od bobitwo:
Naozaj považuješ toto

https://goo.gl/maps/LpN5Qwri5Eq

za dobré značenie? Lebo podľa mňa to horšie byť nemôže. Vodorovné značenie v križovatke vyslovene hovorí o tom, že za križovatkou pokračujú dva priebežné jazdné pruhy a za križovatkou je zrazu vyblednutá značka (na ktorú sa v zmysle zákona 8/2009 Z. z. pri-me-ra-ne
😉 vzťahujú ustanovenia týkajúce sa jazdy v BUS pruhoch), ktorá je tam, ako sa vraví, s krížikom po funuse. A to nehovorím, že do toho asi štyri generácie vodorovného dopravného značenia.

Aby som len nekritizoval, predovšetkým tam mala byť značka C25 v dostatočnom predstihu na oboch stranách cesty, ktorá jasne informuje, že pravý pruh je odbočovací a ľavý je priebežný. Pri pravom pruhu malo byť znázornené pokračovanie s obmedzením. A čiary, podotýkam len tie relevantné, tam mali byť jasne viditeľné, pričom prerušovaná čiara mala ísť nie pararelne s priebežným jazdným pruhom, ale paralelne s pravou krajnicou odbočovacej rampy. A ten nápis BUS by tiež po 15 rokoch zaslúžil obnoviť.

Samozrejme, že sa nezastávam zámerných predbiehačov.
bobitwo16.3.2019 16:50  +2#24 Re:
Reply on #23 od SuchSoft:
Keby len tam. Na Moste SNP je už 10 rokov či koľko BUS pruh pri Dóme sv. Martina. Napriek tomu pravidelne tam vidno šoférov, ktorí si to hlavne ráno a po obede tade veselo šinú ako by sa nechumelilo. A sú to zvyčajne všetko ľudia, čo to dobre poznajú a jazdia tade roky.

Dal by som príklad z Británie a Nemecka, kde som to reálne zažil. Podobná situácia ako v BA, masívne opravy, tak sa snažili presmerovať dopravu na iné cesty, tak kde bola možnosť, tak z 4 prúdovky zúžením pruhov spravili 4-pruh + 2xBUS pruh. Ale šoféri sa sťažovali, že neprehľadné, úzke pruhy a tak, to isté, čo aj v BA. Tak mesto, OK, dáme normálnu šírku pruhov. Cez noc zmenili značenie na pôvodné, ale s malou zmenou 2x pruh pre vozídlá + 2x BUS pruh. Na to veľká sťažnosť šoférov, že čo to má byť, či si robia srandu, že teraz sa tam tlačia ako sardinky a zápchy až neviem kde. Mesto zaslalo odpoveď, že kvôli sťažnostiam šoférov na šírku pruhov a komplikovanosť značenia to zjednodušili. Teraz tam tam šírka pruhov čo bola predtým a značenie je jednoduchšie, keďže pre osobné autá tu už je len 1 pruh v danom smere. Jednoduchšie to už byť nemôže. Ak sa im nepáči, koľko stoja s autami v zápche, tak majú možnosť využiť MHD, ktorá vďaka tomu na daných úsekoch (niekde to bolo 10 minút, niekde 40 minút) skrátila svoj čas jazdy. Pokiaľ nechcú, nik im nebráni aj naďalej využívať auto, ale mesto to už viac meniť nebude. Podľa ich výpočtov priemerná obsadenosť spojov MHD ešte pred opravami bola 70 ľudí (65 áut zaberá zhruba 500m v pruhu) , po začiatku opráv opráv stúpla obsadenosť spojov na na 100 ľudí (ekvivalent v autách 800m). Po 2 týždňoch od poslednej zmeny síce stúpla obsadenosť MHD len na 115 ľudí, ale skrátilo sa meškanie liniek na danej trase o 10-40 minút v exponovaných časoch, tým pádom MHD jazdí relatívne presne a mohli odobrať z linky 1-2 spoje, ktoré tam boli kvôli meškaniam a nasadili ich inde. Tým pádom aj MHD dokáže ušetriť. Pre rýpalov, že 115 ľudí je veľa, tak sa bavíme o 18m autobusoch, ktorí majú kapacitu cca 150 ľudí. Dokonca v jednom meste im vyšlo, že takýmto spôsobom dokázala MHD prepraviť namiesto 2600 ľudí za hodinu až 10 000 a to nemuseli pridať ani jeden stroj na linku a cesta ľudí, čo tade cestovali sa skrátila z 35 minút oproti tomu, čo bolo predtým. Hraničná kapacita 1 jazdného pruhu je 2500 vozidiel za hodinu. Pokiaľ sa ich tam natlačí viac, tak sa doprava zastaví a počet áut, ktoré tade prejdú za hodinu môže klesnúť až na 1500 vozidiel. Takže mesto sa rozhodlo, že pre nich je viac výhodnejšie mať tam ten BUS pruhu, lebo v ňom sa za hodinu odvezie 10 000 ľudí a jeden pruh pre autá v ktorom sa odvezie cca 2300 ľudí za hodinu, ako tam mať 2 normálne pruhy kde sa odvezie odvezie tade 6000 ľudí. Navyše to malo aj vedľajšie pozitívne veci a to že sa zlepšila kvalita vzduch, klesla hlučnosť, stúpol počet cyklistov (predtým tak 20-30 za hodinu, po ukľudnení dopravy to stúplo na 400-500 za hodinu) a navyše vďaka tomu príde 10 tisíc ľudí v tom čase na miesto určenia o 30 minút skôr do cieľa 2x denne, takže majú viac voľného času, ktorý môžu využiť na iné aktivity. Samozrejme automobilová verejnosť vo veľkom protestovala a sa sťažovala, ale mesto povedalo, že pre nich je viac pohodlie 10 500 ľudí cestujúcich MHD, či na biku ako 2200 ľudí, čo jazdia na autách. Samozrejme sa do toho ťažko dá zarátať, koľko ľudí v okolí ocenilo menej áut na ceste.
SuchSoft16.3.2019 13:09  +1#23 Re:
Reply on #2 od Ike:
Nechápem, čo je na tom komplikované, práveže si myslím, že to značenie je úplne jasné a jednoznačné. Alebo som taký génius, že hneď chápem, čo znamenajú tie značky??? 😁
Dokonca, aj človek, ktorý tie značky nepozná, tak intuitívne sa dá pochopiť, o čo ide.

A veruže vídam každý deň veľa nechápajúcich vodičov. Napr. keď sa ide z mesta, tak sú tam 2 odbočky na diaľnicu, hneď prvý vjazd na diaľnicu je označený úplne jasne, ale aj tak je cesta plná vodičov, čo tam nemajú čo robiť. Značka tam hovorí o tom, že môžeš prejsť cez pravý pruh, zaradiť sa do práve rozšíreného (úplne vpravo) - vjazd na diaľnicu, ale v tom pravom nesmie vodič os. mot. voz. ostať. Všetci tam ostávajú v zákaze a odbočujú až na druhý výjazd na diaľnicu, a podaktorí ani to nie, ostávajú v zákaze aj ďalej. Ani raz som nevidel policajtov kontrolovať tento úsek, je to jeden z úsekov, kde sa BUSy najviac zdržia.
SuchSoft16.3.2019 13:03  +1#22 Re:
Reply on #1 od Peter6607:
A pritom ten úsek sa dá bez väčších nákladov "vyBUSpruhovať" v smere do mesta.
Od križovatky Vrakunská, Uzbecká, Železničná, Hradská až po odbočku na Priekopnícku je možné bez rozšírenia komunikácie "nakresliť" BUS pruh. Na niektorých miestach je potrebné zrušiť "ostrovčeky" v strede cesty. Pred odbočkou Priekopnícka by to bolo na úkor vyhradeného pruhu pre zastávku BUSov v smere z mesta. Ale možno by sa to tam aj dáko pomestilo, nemám zmerané.
Ďalej by bol už len BUS pruh (resp. pruh so zákazom vjazdu pre osobné motorové vozidlá) s tým, že osobná doprava by šla po Priekopníckej a vyšla by na Popradskú cez pumpu (tam by sa zmenila jednosmernosť na opačnú ako teraz). Bolo by to síce tak trochu o držku, a obyvatelia Priekopníckej by sa moc nepotešili, ale ako dočasné riešenie by sa to hádam dalo spraviť. V smere z mesta tam BUS pruh netreba.
Viko15.3.2019 23:49  +1#21 Re:
Reply on #20 od bobitwo:
k tomu 1), zrejme nie som sám s dojmom, že tu použitá oranžová je tmavšia než zvyčajne... Už aj na slávnej trojpruhovej diaľnici to je, myslím si, vidieť viac.
A druhým problémom je zatieranie starých čiar - o.i. potme v daždi sa oboje leskne vcelku podobným spôsobom. Opäť si požičiam príklad z diaľničnej siete: keď sa skúšali rôzne verzie výjazdu na Prístavný most od Baumaxu, čiary sa zakaždým prefrézovali a nanieslo sa nové radenie pruhov. Verím, že pri dĺžke Gagarinovej by to bol viditeľne väčší náklad, ale rozhodne by bol opodstatnený a hlavne trvalý. (Stále mám pred očami z. Romanova, kde zabudli pri obnove značenia na buspruh - samozrejme, že po chvíli tá akože zatretá nová čiara vykúkala viac, než staršia čiara buspruhu.)
bobitwo15.3.2019 21:48  +2#20 Re:
ja by som mal len pár poznámok k danej téme
1) žiaľ oranžová farba musí byť, keďže to je dočasné značenie. Na to, aby to bolo natrené bielou farbou, tak to nespĺňa technické parametre šírka pruhov atď.
2) šmykľavosť farby. Tiež ako chodec za mokra sa vyhýbam prechodu, alebo aspoň farebnej časti. Farba na vodorovné značenie je presne určená a nešmýka sa. Žiaľ nikde už nie je definované čím a v akom pomere sa môže riediť
3) organizácia pruhov je aká je, ale nepovažujem to za katastrofu, stačí sledovať značky. Vo všeobecnosti platí, že pravý pruh nie je pre osobné autá viac menej po celej dĺžke. To že stĺpy sú ovešané reklamami vadí množstvu ľudí už roky.
4) prešli už 3 týždne a 95% vozidiel čo tade jazdí už minimálne 3x tade išla. 80% vozidiel tade jazdí 5x ráno a 5x po obede cez pracovný týždeň. To že niekto nie je schopný sa to naučiť za 3 týždne už nie je problém značenia.
5) chápem, že ľudom vadí trúbenie, ale šofér MHD má zodpovednosť za pasažierov a pokiaľ sa mu tam na poslednú chvíľu nacpe nejaký blbec, tak čo má robiť.
gejza15.3.2019 18:53 #19 Re:
Reply on #15 od lili:
lili, upozornil som môjho vodiča, aby špeciálne pri Tvojom dome netrúbil .... verím, že rovnako seriózne sa zachovajú aj ostatní tunajší chalani a dievčatá .... pokiaľ však máš nejakú pripomienku k vodičom, ktorých zamestnáva Dopravný podnik Bratislava a.s., skús zvážiť možnosť kontaktovať webové stránky toho podniku
S499.102315.3.2019 18:49  +2#18 Re:
Reply on #16 od Andy:
Nepomýlila, pretože jej je jedno, kde je, hlavne, že sa vyzvracia.
trolejbus620715.3.2019 15:27  +4#17 Re:
Reply on #11 od mku81:
Včera poobede po piatej vyberali pri TA3-ke smerom von z mesta...
Andy15.3.2019 15:02  +1#16 Re:
Reply on #15 od lili:
Nepomýlili ste si náhodou stránku kam píšete?
lili15.3.2019 15:01 -5#15 Re:
Post was hidden because of negative rank. [Show]
Valec15.3.2019 13:45  +1#14 Re:
Reply on #12 od david1:
Akurát, že obe akcie končia súčasne. 😁
S499.102315.3.2019 13:15 -1 +1#13 Re:
Reply on #12 od david1:
Tý?
david115.3.2019 10:19 -1#12 Re:
Reply on #10 od Pajo:
Tam sa to skôr prejaví po ukončení bezplatnej prepravy. Tý čo dovtedy jazdili MHD tak mali určite predplatné lístky..
mku8115.3.2019 9:26  +1#11 Re:
Reply on #9 od Viko:
vsmere do vrakune zo zaciatku intenzivne pokutovali, stali vo vyusteni mierovej a odstavovali... raz som tam videl 4 auta ostavene a smutnych vodicov v nich... posledne dva razy som tam uz policajtov nevidel... co sa tyka zrychlenia dopravy, stale vidim najvacsi problem na vrakunskej
Pajo15.3.2019 8:43  +1#10 Re:
Približne tisíc predaných 168 hodinových lístkov navyše cez appku IDS BK za dumpingovú cenu považujeme za úspech, alebo skôr veľké sklamanie? 😛
Viko15.3.2019 0:03  +1#9 Re:
Reply on #8 od Peter6607:
údajne to doteraz riešili cez objektívnu zodpovednosť, ale neviem, nakoľko to je pravda a či to vôbec má nejaký efekt.

K riešeniu pruhov, okrem biednej viditeľnosti čiar je podľa mňa problém aj to, že ZDZ so zákazmi po pruhoch je relatívne zriedkavo používaná vec a tak sa to vodiči len "učia" rozumieť.
Väčší prúser je ale podľa mňa pri z. Pažítková smer mesto - kvôli začínajúcemu ostrovčeku tam na chvíľu znenazdajky zaniká ľavý pruh, a nová verzia ZDZ, kde sa šípky zúženia nespoja, ale len priklonia k sebe, je tu dovedená do takého minimalizmu, že ten uhol naozaj nie je problém prehliadnuť... Keď už sa tam nedalo vyriešiť preasfaltovanie na väčšiu šírku ako pri výjazde od Retra, malo sa to aspoň výraznejšie označiť. Vzniká tam dosť nepríjemných situácií.
Peter660714.3.2019 23:10 #8 Re:
Reply on #5 od Ike:
Primátor sa včera na fb vyjadril, že iná možnosť značenia nie je ("BUS" nápisy). Preto som napísal, že súhlasím aj nesúhlasím. Faktom totiž zostáva, že staré značenie robí problém, ako ste popísali. To ale nič nemení na tom, že na základe zvislého značenia autá nemajú čo robiť v pravom pruhu vo vybraných úsekoch. Včera to vraj už konečne policajti pokutovali.
Peter660714.3.2019 22:53 #7 Re:
Reply on #6 od si:
Súhlasím, po tme sa to hrozne leskne.
si14.3.2019 22:42  +1#6 Re:
Reply on #4 od Peter6607:
zatial som do danej lokality bol nuteny ist 2x, obidva pripady boli v case ked uz nebolo denne svetlo a bolo mokro a pravdupovediac aj ked som si daval neviem ako pozor, vela nechybalo aby som nesiel tade kade nemam (a v smere von z mesta by to znamenalo uz protismer, to ze v pravom nemam co hladat som vedel), povodne zatrete vodorovne znacenie bolo vidno lepsie ako to aktualne.... takze aspon co sa technickej realizacie tyka, tak priestor na zlepsenie by sa nasiel (ale ano, sucasny stav je aj tak vyrazny pokrok v tom ako sa to da....)
Ike14.3.2019 20:37  +2#5 Re:
Reply on #4 od Peter6607:
Nikto nespochybňuje politiku mesta v tejto veci. Z hľadiska politického to bolo krásne a ukážkovo zvládnuté bez jednej chybycky. Ale technický to lepšie byť mohlo, minimálne vodorovné značenie malo byt biele a napíš bus vypalovat vodičom oči.

Ak chceme funkčné riešenia a nie si odfajknut úlohu alebo kasirovat pokuty, značenie musí byť blbuvzdorne.
Peter660714.3.2019 18:13  +3#4 Re:
Reply on #2 od Ike:
Súhlasím aj nesúhlasím. Celý predmetný úsek by si z dlhodobého hľadiska žiadal kompletnú rekonštrukciu a to vrátane aspoň čiastočného rozšírenia. Veď ten povrch je tam aj tak v strašnom stave.

Nedá sa všetko naraz. Tak ako to je teraz urobené, je najlepšie, ako mohlo za daných okolností byť. Podľa môjho názoru sa vedenie mesta postavilo k problému odborne a zodpovedne. Spojenie týchto prívlastkov je v Bratislave nevídané.

Zase sa netvárme, že si vodiči môžu vyberať dodržiavanie dopravného značenia podľa toho, či mu rozumejú. Nežijeme v Albánsku, hoci pri nečinnosti PZ to tak niekedy vyzerá.
Ike14.3.2019 12:29 #3 Re:
Reply on #2 od Ike:
*vodičov
Ike14.3.2019 12:28  +3#2 Re:
Reply on #1 od Peter6607:
Tísicky vodič tie dopravné nerešpektuje nie pre to, lebo sú arogantní, ale preto, že to značenie je komplikované alebo urobene užívateľsky nevhodne.

My máme 20 stranové technické podmienky k aplikácii vodorovného dopravného značenia, kde sú použité slová, ktoré mi ani google nenájde a pritom by stačilo, keby bolo uvedené, že značenie má byť v súlade s právnymi predpismi, viditeľné, trvácne a nešmykľavé. Bum. Pri našej 20 stranových TP je realita presne opačná: VDZ je neviditeľné, netrvácne a ako chodec by som vedel rozprávať, koľkokrát som si sadol na ceste.

To isté platí aj tu. Uvediem dva extrémy.

1) Spravíme perfektné zvislé dopravné značenie v zmysle noriem, TP a predpisov. Právne nepriestreľné. Dáme ho na žltý fluorescentný podklad, ktorý umiestnime na stĺpy VO/TV, kde budú splývať s reklamami na Hornbach. Na cestu aplikujeme žlté čiary, biele zamažeme. Prečo, to nikto nevie. Vodiči značenie nepochopia, odignorujú a jazdia v BUS pruhoch.

2) Vykašleme sa na zvislé dopravné značenie a na cestu dáme bielu prerušovanú čiaru s kratšími dielikmi a do jazdného pruhu napíšeme (pod seba) BUS + [symbol nákladného auta]. Tieto nápisy nemajú žiadnu podporu, teda nemôžeme vodičov pokutovať, ale zároveň sú viditeľné a samovysvetliteľné. Aplikácia plnofarebnej vodorovnej dopravnej značky v rozmere 100x200 stojí 50 €.

No a teraz skúsme vybrať niečo medzi tým tak, aby to bolo pre vodičov pochopiteľné, udrelo im to do očí a oddelili by sme nepozorných vodičov od arogantných (pretože nechceme pokutovať, ale chceme aby vodiči bus pruh nevyužívali) a zároveň aby sme v prípade pristupkov mohli sankciovať vodičov.

So značením na celom Slovensku to ale ide rapídne dolu vodou. U nás pred 2 rokmi spravili jednosmerku na Valašskej. Hrôza. Donedávna tam bol stav, pri ktorom bol na jednej strane vodič informovaný, že je v jednosmerke (v jeho smere) a z druhej chýbala značka zákaz vjazdu. Zaujímalo by ma, kto by bol v prípade nehody vinníkom.
Peter660714.3.2019 1:14  +4#1 Re:
Výsledky by boli ešte lepšie, keby tisícky vodičov áut rešpektovali dopravné značenia.
Keď sa dobuduje svetelná križovatka Vrakunská/Podunajská s BUS pruhom, zlepšenie bude veľmi citeľné aj ráno. To je v tom čase proste najcitlivejší úsek v danej oblasti. Kým to nebude, stále to všetko je len kozmetické...