Linky 201 a 202 sa podľa magistrátu zrýchlili a prepravili viac cestujúcich.
Bratislavský magistrát zverejnil štatistiky využívania MHD a prínosov vyhradených pruhov na Gagarinovej ulici za obdobie prvých troch týždňov dopravných obmedzení na Mlynských nivách a pod Prístavným mostom. Z toho jeden týždeň bol ovplyvnený menšou intenzitou premávky z dôvodu jarných prázdnin v Bratislavskom kraji.
Rýchlejšia MHD smerom do Vrakune
Z údajov získaných z palubných počítačov vozidiel MHD sa ukázalo, že v rannej špičke je priemerná jazdná doba liniek 201 a 202 z Dolných honov do mesta približne rovnaká ako pred začiatkom dopravných obmedzení. Magistrát však predpokladá, že v prípade nerealizovania vyhradeného pruhu by sa jazdná doba trolejbusov smerom do mesta predĺžila, podobne ako k tomu prišlo na linke 212, ktorá premáva po Mierovej ulici, kde nie sú vyhradené jazdné pruhy pre trolejbusy.
Výraznejší vplyv má vyhradený pruh pre autobusy a nákladné vozidlá v smere z mesta do Vrakune, kde sa podľa magistrátu skrátila priemerná jazdná doba liniek MHD v popoludňajšej špičke medzi zastávkami Hraničná a Cintorín Vrakuňa z 31 minút na 10,5 minúty.
Situáciu by ešte mohol zlepšiť vyhradený jazdný pruh na Popradskej ulici pred križovatkou s Ulicou Svornosti, ktorého zriadenie mesto avizovalo, ale zatiaľ nebol realizovaný.
Cestujúcich na linkách 201 a 202 pribudlo
Z výsledkov automatického sčítania cestujúcich v trolejbusoch liniek 201 a 202 vyplýva, že týmito linkami cestuje v rannej a poobednej špičke približne o 1000 cestujúcich viac než pred dopravnými obmedzeniami. Priemerný počet cestujúcich stúpol v rannej špičke zo 4971 na 6020 cestujúcich a v popoludňajšej špičke z 2569 na 3524 cestujúcich. Zvýhodnených 7-dňových lístkov zakúpených cez aplikáciu IDS BK sa predalo tiež približne o 1000 kusov viac.
Možnosť bezplatného cestovania na vybraných linkách a ponuka cenovo zvýhodneného 7-dňového cestovného lístka potrvajú ešte do konca marca.
Mesto pripravuje ďalšie opatrenia
Dopravné obmedzenia pod Prístavným mostom najvýraznejšie zasiahli autobusové linky 96, 98 a 196, ktoré premávajú cez Prístavný most, kde zaznamenávajú najväčšie meškania v rannej špičke. Magistrát uvádza, že v krátkom čase predstaví riešenie na zlepšenie situácie na týchto linkách.
Ďalšie zmeny mesto pripravuje v svetelnej signalizácii a dopravnom značení v úsekoch, ktoré sa ukázali ako problematické. „Upravíme signálne plány na križovatkách Prievozská/Bajkalská a Gagarinova/Tomášikova a pristúpime tiež k úprave vodorovného značenia na diaľničnom zjazde na Bajkalskú a na rozdvojke z Bajkalskej na diaľničný obchvat, Prístavnú a Slovnaftskú. Registrujeme výhrady ku kvalite vodorovného dopravného značenia na Gagarinovej ulici, zvlášť k výraznej viditeľnosti pôvodných pruhov. Hľadáme preto technologický spôsob ako potlačiť ich viditeľnosť, ktorá môže za istých okolností pôsobiť mätúco. Ďalšou významnou výhradou bolo porušovanie jazdy v pruhoch pre verejnú dopravu. Tu je potrebné povedať, že polícia využíva objektívnu zodpovednosť a že prvé pokuty by mali vinníkom prichádzať už v týchto dňoch,“ uvádza sa v tlačovej správe magistrátu.
Ike
My máme 20 stranové technické podmienky k aplikácii vodorovného dopravného značenia, kde sú použité slová, ktoré mi ani google nenájde a pritom by stačilo, keby bolo uvedené, že značenie má byť v súlade s právnymi predpismi, viditeľné, trvácne a nešmykľavé. Bum. Pri našej 20 stranových TP je realita presne opačná: VDZ je neviditeľné, netrvácne a ako chodec by som vedel rozprávať, koľkokrát som si sadol na ceste.
To isté platí aj tu. Uvediem dva extrémy.
1) Spravíme perfektné zvislé dopravné značenie v zmysle noriem, TP a predpisov. Právne nepriestreľné. Dáme ho na žltý fluorescentný podklad, ktorý umiestnime na stĺpy VO/TV, kde budú splývať s reklamami na Hornbach. Na cestu aplikujeme žlté čiary, biele zamažeme. Prečo, to nikto nevie. Vodiči značenie nepochopia, odignorujú a jazdia v BUS pruhoch.
2) Vykašleme sa na zvislé dopravné značenie a na cestu dáme bielu prerušovanú čiaru s kratšími dielikmi a do jazdného pruhu napíšeme (pod seba) BUS + [symbol nákladného auta]. Tieto nápisy nemajú žiadnu podporu, teda nemôžeme vodičov pokutovať, ale zároveň sú viditeľné a samovysvetliteľné. Aplikácia plnofarebnej vodorovnej dopravnej značky v rozmere 100x200 stojí 50 €.
No a teraz skúsme vybrať niečo medzi tým tak, aby to bolo pre vodičov pochopiteľné, udrelo im to do očí a oddelili by sme nepozorných vodičov od arogantných (pretože nechceme pokutovať, ale chceme aby vodiči bus pruh nevyužívali) a zároveň aby sme v prípade pristupkov mohli sankciovať vodičov.
So značením na celom Slovensku to ale ide rapídne dolu vodou. U nás pred 2 rokmi spravili jednosmerku na Valašskej. Hrôza. Donedávna tam bol stav, pri ktorom bol na jednej strane vodič informovaný, že je v jednosmerke (v jeho smere) a z druhej chýbala značka zákaz vjazdu. Zaujímalo by ma, kto by bol v prípade nehody vinníkom.