Nové trolejbusy Škoda 26 Tr a Škoda 27 Tr zavítajú na skúšky do Bratislavy

V Bratislave budú prebiehať schvaľovacie skúšky nových trolejbusov Škoda s karosériou Solaris ďalšej generácie pre mesto Žilina.

V najbližšom období zavítajú do hlavného mesta prototypy nových trolejbusov Škoda 26 Tr Solaris (krátky) a Škoda 27 Tr Solaris (kĺbový). Pôjde o prvé trolejbusy s karosériami Solaris novej generácie vyrobené v plzenskej spoločnosti Škoda Electric. Trolejbusy týchto nových typov si ako prvý objednal Dopravný podnik mesta Žilina.

V Bratislave bude ich výrobca vykonávať jazdné skúšky trolejbusov potrebné pre schválenie týchto nových typov pre prevádzku v Slovenskej republike. Skúšky budú vykonávané na základe zmluvy medzi Škodou Electric a Dopravným podnikom Bratislava. Plzenský výrobca trolejbusov zaplatí dopravnému podniku za poskytnuté služby (poskytnutie vodičov, prevádzku trolejbusov, ich garážovanie a servis) dohodnutú odplatu. Skúšky trolejbusov by mali byť ukončené najneskôr do konca roka 2017. Pri skúškach sa nepočíta s prepravou bežných cestujúcich, verejnosť si tak moderné vozidlá nebude môcť vyskušať.

Aktualizácia 23.8.: Kĺbový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris bol do Bratislavy privezený 22. augusta 2017. Prvé skúšobnú jazdy absolvoval hneď v nasledujúci deň a jeho skúšobné jazdy budú prebiehať v Bratislave len pár dní, už v pondelok 28. augusta by mal byť odvezený do Žiliny, kde budú jeho homologizačné skúšky pokračovať. Krátky trolejbus Škoda 26 Tr Solaris bude pravdepodobne napokon dodaný z Plzne priamo do Žiliny, kde absolvuje potrebné skúšky.

Skúšky nových typov trolejbusov plzenskej Škodovky pre iné slovenské mestá sa v Bratislave vykonávali aj v minulosti. V roku 2006 to bol typ Škoda 24 Tr Irisbus pre mesto Prešov a v roku 2011 typ Škoda 30 Tr SOR pre Banskú Bystricu.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #33:
?
Reply on: Dispecer #30:
V update su.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: trolejbus6207 #31:
A ešte na doplnenie - 26Tr nepríde vôbec ?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Valec #26:
Je to presne tak, tu sa odskúša pod 600V a zvyšok procesu homologácie prebehne v Žiline pod 750V
Reply on: Viliam22 #29:
Máme foto?
Už jazdi aj so zatazou po BA
Reply on: Valec #26:
Prečo potom sa v minulosti (snáď) celý proces homologizácie nechával v BA?
Reply on: Petto #25:
Nie je to bullshit... Bol som pri tom ráno.
Reply on: Petto #25:
Tak tie km so záťažou a pod. môžu už aj v ZA najazdiť. Správny orgán sa predsa celý čas v tom trolejbuse nevozí. V BA stačí skontrolovať papiere a najazdiť niekoľko málo km na to, aby sa potvrdilo to, čo výrobca deklaruje v dokumentácii.
Reply on: 6704 #22:
To je podla mna bullshit. Co staci 100km nabehat ? alebo 1000 ?
Reply on: Dispecer #23:
Veď taká banskobystrická 30 Tr jazdila po BA cca mesiac, nie?
Reply on: 6704 #22:
Za štyri dni? To akože budú jazdiť nonstop, či ako?
Reply on: Viko #21:
Do pondelka sa odjazdia potrebné kilometre a vykonajú skúšky a odíde preč...
Reply on: 6704 #20:
Je známy dôvod?
upravte si tú správu. 27Tr ide už v pondelok ráno preč do Žiliny... Takže žiadne do konca roka...
La collaboration de Švejk Republic (CZ) et Krówkolandia (PL). hmmm, sympathique. Encore une fois, rien a Bratislava
Reply on: lostrail #16:
Nové vozy majú softvérové nastavovanie napájania...
Reply on: lostrail #16:
Je. A čo?
Co presne budu testovat? Nie je nahodou napatova uroven v Ziline 750V a v BA 600V?
Reply on: rrqq #14:
Tvoju vetu je potrebné skrátiť

"Myslím si žeby si naše mestá zaslúžili dopravné prostriedky." ?