Po 55 rokoch prešla Petržalkou prvá električka

Skúšobné jazdy budú pokračovať.

Po dvoch mesiacoch od oficiálneho ukončenia výstavby novej električkovej trate do Petržalky prešla prvá električka aj na pravom brehu Dunaja. Technicko-bezpečnostnej skúšky sa zúčastnila obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7530 nasledovaná starším typom T6A5 #7927+7928. Po absolvovaných testoch trate na Štúrovej ul. a Šafárikovom nám., ktoré prebehli ešte v decembri 2015, sa 16. februára 2016 pokračovalo v úseku od Šafárikovho nám. cez nový Starý most až po obratisko Jungmannova. Skúšobná jazda bola vykonaná najskôr pomalou rýchlosťou, pri ktorej sa kontrolovali jednotlivé prvky trate, nasledovala jazda traťovou rýchlosťou.

Prvá skúšobná jazda sa týkala rozchodu 1000 mm, z formálnych dôvodov sa však bude testovať aj rozchod 1435 mm, hoci tento nebude využitý ani po finalizácii trate. Na tento účel boli z košického dopravného podniku získané podvozky z odstavenej električky T3 SUCS č. 364 a umiestnené pod bratislavský vozeň T3 SUCS #7819. Skúšobná jazda na rozchode 1435 mm by mala prebehnúť v priebehu februára v nočných hodinách.

Naposledy električka prešla do Petržalky v roku 1961 na vtedajšiu konečnú Sad Janka Kráľa. Plány z 1950-tych rokov počítali s predĺžením trate do starej Petržalky, no nikdy neboli zrealizované. Ukončenie prevádzky električiek do Petržalky v roku 1961 súviselo s uplynutím plánovanej životnosti Starého mosta vybudovaného po skončení 2. svetovej vojny ako provizórium. Nasledovala výstavba sídlisk a nekonečné čakanie na metro a rýchlodráhu. Až začiatkom 21. storočia došlo k prehodnoteniu plánov, príprave a nakoniec aj vybudovaniu električkovej trate, ktorej financovanie bolo vzhľadom na výrazne nižšie náklady reálnejšie. Po výstavbe 1. úseku električkovej trate by sa malo pokračovať 2. úsekom až do Janíkovho dvora. Predpokladané dokončenie tohto úseku je v roku 2020.

Otvorenie prvej časti trate po konečnú Jungmannova pri Nám. hraničiarov sa očakáva na jar 2016. Do Petržalky bude jazdiť linka 1 z Hlavnej stanice a Obchodnej ul. a linka 3 z Rače a Špitálskej ul., pričom obe linky budú obsluhované výlučne novými obojsmernými električkami.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Trolley #112:
Áno, ale aj to slúži ako podklad pre kolaudačné konanie.
Reply on: Trolley #110:
A ty poznáš výsledky tej skúšky?
Reply on: Trolley #113:
Tu sa nikto nebavi ci by stacil alebo nie. Je pouzitelny a kopec ludi tak zije.
V kazdom pripade zacal si sa tocit jak angorak v kolotoci, lebo nie si ochotny priznat, ze si kecol blbost.
Dalsia debata je zbytocna, iba nas vsetkych oberas o cas.
Reply on: Trolley #113:
Podla oficialnych dokumentov mesta prebieha odstranovanie drobnych vad.
Reply on: Ámos #108:
Možno tebe by taký dom stačil, ale mne nie. neporovnávaj stavbu domu o Starým mostom, ktorý je už podľa vedenia mesta oficiálne ukončený.
Reply on: TTV01 #106:
Ale to b to kolaudačné konania muselo najprv začať. V prípade električky do Petržalky ho mesto ešte nezačalo, iba overilo že trať do Petržalky je zjazdná.
Reply on: 810zssk #107:
Neviem o tom, že by mesto ešte niečo robilo na moste. Po nedokončenom moste by asi nešla skúšobná električka...
Reply on: AAA #109:
Veď na tej skúške sa overovala či spĺňa všetky parametre na prevádzku.
Reply on: Trolley #105:
To, že trať je fyzicky zjazdná a nevykoľají sa električka ešte neznamená, že tá trať spĺňa normy.
Reply on: Trolley #105:
To mas Pistik moj ako s domom. Staci aby mal mury, strechu, okna a dvere a byvat sa v nom da. Kym vsak nedokoncis omietky, rozvody, elektriku, etc. tak ti ho nikto neskolauduje.
Reply on: Trolley #105:
To ze most neni dokonceny neznamena ze neni zjazdny. Aj po dialnici sa fyzicky da prejst dlhe tyzdne az mesiace predtym ako ju dokoncia.
Reply on: Trolley #95:
Mesto prevzalo, ale to neznamená že tam nie sú závady ktoré treba odstrániť a aj tak užívanie akejkoľvek stavby je možné až po právoplatnom kolaudačnom konaní.

PS: pokiaľ sa na ihneďˇ po vydaní kolaudačného konania nevzdajú odvolania tak je tam 15 dní od posledného potvrdeného doručenia počas ktorých majú právo na odvolanie a až potom nadobúda právoplatnosť. Ale neviem či tu nie je že to musí byť aj verejne vyvesené .
Reply on: 810zssk #104:
Ak by nebola dokončená, neprešla by po nej električka.Pohni rozumom.
Reply on: Trolley #103:
No ak neni ta cast dokoncena, tak celkom brani.
Reply on: 810zssk #102:
Veď most sa kolauduje a keď sa kolauduje časť pre pešich nič nebráni súbežne s tým skolaudovať aj električkovú trať.
Reply on: Trolley #99:
A naco prezne by ti bola skolaudovana "elektrickova trat" na neskolaudovanom moste?
Reply on: Trolley #99:
Áno? A ty si pri tej jazde napr. meral elektrikárske veci v trakčnej meniarni?
Reply on: Trolley #99:
Akože ten most pod tou traťou nemusí byť skolaudovaný? Tu už začína diskusia strácať význam, lebo šotouši si len melú svoje bez ohľadu na fakty.
Reply on: 810zssk #97:
Na kolaudáciu električkovej trate.
Reply on: kecho #93:
"Odstranuju sa vady". To je aj v oficialnych dokumentoch 🙂