Ďalšia obojsmerná električka prišla do Bratislavy

Do premávky sa nové električky zaradia postupne už od apríla.

V pondelok 16. marca 2015 bola vo vozovni Jurajov dvor na bratislavské koľajnice zložená v poradí druhá obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus, ktorá dostane číslo 7503.

V súčasnosti sa do záverečnej fázy blíži homologizácia prvej obojsmernej električky #7501, ktorá už niekoľko mesiacov skúšobne premáva v uliciach mesta. "Prvá dodaná obojsmerná električka bude v uliciach Bratislavy premávať už v apríli. Všetky ďalšie dodané vozidlá už nebudú musieť absolvovať takýto náročný proces homologizácie, len najazdiť 100 kilometrov bez cestujúcich, vykonať brzdové skúšky a následne budú môcť byť zaradené do premávky. Predpokladá sa, že všetky nové dodané električky už budú zaradené do premávky v máji," uviedol generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.

Ďalšie vozidlá budú do Bratislavy prichádzať postupne v nasledujúcich mesiacoch. Do októbra tohto roka bude spolu dodaných 30 obojsmerných električiek Škoda 30T ForCity Plus.

Homologizačný proces prebieha v súčasnosti aj na prvej jednosmernej električke Škoda 29T ForCity Plus #7401. Dodávka jednosmerných električiek má pokračovať v máji tohto roka.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
tak uz mame dalsiu , 7503 🙂 ?
Reply on: Ámos #21:
Ano, lenze mazanie okolesnikov je naozaj ucinne ak to ma vacsina vozidiel, ktore si navzajom primazavaju obluky, takze ked ich bude jazdit viac, bude to lepsie.
Mimochodom primazavanie maju aj niektore stare vozy, ale uz sa nepouziva, z ekonomickych dovodov a z dovodu vyssie uvedeneho.
Reply on: Mirec222 #20:
a prave preto co opisujes sa upravuje poloha kolajnic a to jednak prevysenim v oblukoch - jedna kolajnica je vyssie ako druha a potom rozsirenim rozhcodu z 1000 na 1005mm. Kedze ani jedno z tychto opatreni nie je u DPB standardom a to dokonca ani na novych tratiach, nie je problem vo vozidlach ale u DPB.

Samozrejme potom su zariadenia na mazanie okolkov, ktore znizuju trenie. Bud su integrovane vo vozidlach alebo su instalovane na trati.
29T aj 30T su mazanim vybavene, takze asi nieco zlyhalo.
nepovažujem sa za experta na danu problematiku, ale ja osobne som zastancom tvrdenia, ze piskanie v oblukoch je sposobene elektrickou, a nie kolajami. a to tym sposobom ze dvojnaprava ako celok ma obe osi napravy paralelne, co je problem. pretoze v obluku ani jedna z osi naprav nieje kolmo voci kolajnici, a tym padom ako sa kovove koleso vali dopredu, tak jeho zarez, ktory ho drzi na kolaji aby nevybocila elektricka do boku sa trie o povrch kolajnice, a neprechadza nou hladko, co sposobuje nielen piskanie, ale opotrebenie jak zarezu kolesa tak povrchu kolajnice.
cele to ma jednoduche riesenie - aby dvojnaprava bola riesena ako auto - bud presna alebo zadna naprava daneho celku by bola schopna zatacat, myslim si ze na to staci minimalny uhol, do 10 stupnov.
vyjadrite sa, ci tu je niekto kto nesuhlasi so mnou.
Reply on: Ttom #17:
Pískanie električiek v oblúkoch ovplyvňuje veľa faktorov, ale zrovna typ električky o tom moc nerozhoduje.
Reply on: Ttom #17:
Dnes pri Manderle tiez, no predtym to nerobila a prechadzala oblukmi velmi ticho. Mozno niekto zabudol na doplnenie maziva v elektricke.
Alebo "setri" a mazivo zakazal doplnit, radsej bude castejsie navarovat obluky a menit kolesa.
Reply on: Ámos #16:
no ja neviem, vcera pri Chatamovi Šoférovi smerom od Mosta SNP piskala v obluku a to teda riadne, este som sa otacal, ze co to je za zvuk
Reply on: MatejBA #15:
Su to naozaj tiche elektricky. Na miestach kde je trat fakt v zlom stave, len tak dunia co sa oproti T3 sa to neda porovnat.
Rovnako prejazdy oblukami s malymi polomermi su tiche, bez piskania.
Tento rok by sa mali kolajnice brusit, po minulorocnom podbiti, tak hadam aj to dunenie ustane.
Reply on: titomi #14:
Ak si pozries videa na Youtube, vyzera to, ze 29T/30T su dost tiche a najviac hluku robia kolesa/kolajnice 🙂
reklama je asi to najmenej dolezite, nie? Hlavne, aby mali kade jazdit, aby boli udrziavane, neporuchove atd. Nie ako niektore ine vozy, ktore stoja vo vozovniach a tym padom generuju stratu.
Som zvedavy, ci ich chod bude aspon tak nehlucny, ako tej od Bombardier-u. Tu som len videl, ale nepocul ?
Reply on: LUK #12:
Opakujem 1 rok a nie 5.
Reply on: Valec #9:
neviem ako je postavená zmluva, ale vidím to na 5 rokov bez reklám
Reply on: TTV01 #10:
Obmedzenie tam je, ale iba rok, cize po 12-tich mesiacoch moze ist na voz reklama.
Reply on: Valec #9:
Mne sa tiež marí že s EU fondmi tam je nejaké obmedzenie na reklamu.
Možno som to poplietol, ale mám dojem že niekde som čítal že bol z toho problém tuším ČR či ...?
Reply on: Lukas89 #8:
EU fondy na to nemajú žiaden vplyv. 5 rokov ich musia akurát tak prevádzkovať (v nejakom minimálnom rozsahu).
Reply on: Ibiza #5:
Nejaky cas budu bez reklamy, kedze su kupene cez eurofondy. (ak sa nemylim tak min. 5 rokov)
Reply on: BEUS92 #6:
Veď ich doškolia.
Prvá v apríli ostatné v máji. Okey ale kto bude na nich jazdiť? Vodičov nezaškolili iba dielenských a mozno troch z radu vodičov
Ja len dúfam, že ich nezprznia celovozovými reklamami! Takto majú krásny dizajn a tie celovozové reklamy čo sa dnes dávajú na vozy sú odpad. nedá sa to porovnať s celovozovými reklamami začiatkom 90. rokov (napr. Konica-Minolta, alebo Opel na K2). Problémom je, že kým vtedy prevladala na celovozovej reklame podkladová farba, tak dnes prevládajú kadejaké obrázky, napisy a vyzerá to ako cirkus. Takže dúfam, že tieto nove električky reklamy nepostihnú, aj keď neverím veľmi tomu žial.
Reply on: Dispecer #3:
Bude musiet. Belfi hovoril o dalsich 30T, ze im postaci 100km jazd 🙂