Popis zmien v cestovných poriadkoch od 2. septembra

Od utorka 2. septembra sa menia cestovné poriadky liniek MHD:

  • Linky 31, 39, 94 a N55 majú nový cestovný poriadok v súvislosti so zmenou trasy cez uzol Blumentál. Počet spojov aj ich časové polohy ostávajú zachované.
  • Linke 37 pribudli nové zachádzky vybraných spojov na Strmé vŕšky, v pracovných dňoch v intervale 60 minút, počas voľných dní v intervale 120 minút.
  • Linka 59 má prispôsobenú rannú kapacitu podľa aktuálneho dopytu škôl Na pántoch. Zároveň boli zrušené spoje na konci rannej špičky, ktoré z dôvodu zápch na Račianskej ul. mali pravidelne meškania v desiatkach minút. Doterajší posilový spoj linky 59 z Rače po Vazovovu bude premávať len po Račianske mýto, teda bez možnosti prestupu na linku 94, pretože na Vazovovej boli zrušené všetky zastávky autobusov.
  • Linka 63 má zvýšený počet garantovaných nízkopodlažných spojov.
  • Linke 70 pribudla zastávka Vlčie hrdlo-zastávka v smere do Podunajských Biskupíc a zároveň boli ranné odchody pred piatou hodinou zo ŽST Podunajské Biskupice upravené kvôli zlepšeniu prípoja od prvého ranného vlaku z Dunajskej Stredy. Zmena bola realizovaná v prevádzkových a logistických možnostiach grafikonu s prihliadnutím na pravidelnosť odchodov a nastavenie intervalu.
  • Linka 82 má po skončení divadelných prázdnin opäť predĺženú večernú prevádzku v pôvodnom rozsahu.
  • Linke 87 pribudla zastávka Vlčie hrdlo-zastávka v smere do Ružinova a zároveň boli zavedené výjazdy a dojazdy s cestujúcimi cez Dolnozemskú ulicu pri spojoch začínajúcich a končiacich vo vozovni Petržalka.
  • Linka 90 má rozšírený preklad s linkou 801 v pracovných dňoch o jeden ranný spoj smerom do Areálu vodných športov aj k Novému SND. V súvislosti so zmenou výpravy počas víkendov bol zrušený spoj o 9:55 od Nového SND po Žehriansku a predĺžený spoj o 19:04 z Areálu vodných športov k Novému SND.
  • Linky 91 a 191 majú menšie posuny v odchodoch v ranných hodinách, čím sa zlepší preklad spojov začínajúcich na zastávke Jasovská smer Most SNP so spojmi idúcimi z Rusoviec a Čunova.
  • Linka 93 má cestovný poriadok prispôsobený zmenenému cestovnému poriadku linky 94 v súvislosti so zmenou jej trasy cez uzol Blumentál.
  • Na linke 130 je garantované nasadenie nízkopodlažného vozidla (na všetkých spojoch).
  • Na linke X5 nastali len zmeny v jazdných dobách jednotlivých spojov.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Author #27:
Vidím že si pri zdroji.... tak tie tvoje info pokial sú pravdivé by mohli byť tiež v správe uvedené.

Tá L6 mala tú skrátenú verziu doteraz iba v prázdninovom režime. Ešte ti tam chýba že nepravidelný int. poobede z Vinohradov je mierne posunutá až do cca.15,40 kvôli kombinovanej výprave.

Na Račianskej by však bodla jej výprava ráno cca. 7:00-8,30 už z Rače. Oproti Račianskemu cintorínu vzniklo neoficiálne parkovisko P+R ,kde sa hromadne presadá do električiek. Odparkované autá sú tam prevažne z okresov PK a SC.
Reply on: david1 #26:
Vyborne, tak pokial si objavil skratenie vecernej doby preadzky 6ky (inak uz od 14.7.), ktore suvisi, aj ked dodatocne, s tym, ze kedysi bola drzana do 21.h zo Safka >KV kvoli Eurovei, urcite si objavil aj viacere drobne pozitivne upravy u E, ako napr:
-skorsi zaciatok rannej prevazky 6ky z KV
-zahusteny interval 4ky zo ZLP na 1/2 v case cca 5:00-5:30 kvoli prestupom a prac.zmenam na (Starej) Vajnorskej
-neskorsie dojazdy s cestujucimi z niektorych radial (napr. od Polusu)
-celkovo drzanie intervalu elektriciek aj u vecernych dojazdov
-skorsi prvy spoj 2ky (5:06 zo ZST NM) v rezime denne kvoli skorsiemu prichodu RJ
-skratenie jazdnej doby E na vybranych medzizastavkovych usekoch v sekundach vdaka opatreniam (zlepsenie koordinacie CSS napr. na Vajnorskej, oprava vybranych usekov s obmedzenymi rychlostami, ci trvale vypnutie CSS v KV ) a tym aj rychlejsie cestovanie..
ja som ešte našiel akrátenie prevádzky na L6 o pol hodinu večer.
K L56 tá má bohužial rovnaký ciel RAČA aj keď končí na Tbiliskej alebo ide až na Záhumenice k OC Rača. je to dosť neprehladné hlavne v špičkách ,keď vznikajú meškania kvôli zápcham pri Vajnorskom kruháku.
Reply on: Petto #21:
No tie Bory budú zaujímavé. Bola by ale blbosť dať tam linku 21, no neviem prísť na žiadne rozumné riešenie, ktoré by si nevyžadovalo navýšenie vzkm a výpravy. Ja by som asi navrhol predĺženie linky 130 z Lamača cez Bory do DNV (Na hriadkach). Jazdila by celotýždenne a posilnil by sa jej interval. A možno by tam v špičke mohla stáť aj 92.
Reply on: gejza #22:
Hornbach sa teraz ale mozno "zvezie" s dopravou z BORY MALL ?
Reply on: TomJ #3:
Ako je vytazena odpoludnajsia posila na 59?

Tak minimalne podla rozvrhu by tam malo vtedy koncit v priemere cca 125 studakov zo SOS hotelovych sluzieb a obchodu a podstatna cast studakov (>100) zo SOS elektrotechnickej + viacere firmy koncia v oblasti pracovnu zmenu o 14.h. Preto tam ten skrateny spoj existuje.
Reply on: Petto #21:
"AVION si volakedy platil linku na spojenie s Petrzalkou, potom sa vravelo ze si zaplatil 96tku predlzenie + vikend. Preto sa obavam,ze ak BORY MALL zo zaciatku nezaspolufinancuje dopravu tak DPB sa na neho zvysoka vy**** ako to byva jeho zvykom. "

.... tak pokiaľ bude HORNBACH rovnako "ústretový" k svojim zákazníkom prichádzajúcim MHD tak ako v Ružinove, potom žiadna MHD v tej lokalite nehrozí ....
Reply on: moulen #20:
Na ziadne nove linky v prac.dni nie su aktualne vozidla. Vsimol som si ze medzi MERKURY market a HORNBACHom je uz obojsmerna zastavka aj s tym cervenym povrchom a napisom BUS. Pri sprevadzkovani BORY MALL by som tam jednoznacne potiahol cez vikend 83tku aspon 2x-3x za hodinu pre obyvatelov Dubravky, KV. V pracovne dni asi jedine len 23tku, lebo tiez mi pride 21tka nonsens. Otazne je spojenie DNV a Bory Mall. Z 20/120,21,23,28 92 nemam ponatia. Asi fakt len nova linka napr. 22 aspon na trase Na hriadkach - Bory Mall s kinderkami a hodinovym/polhodinovym taktom cez cely tyzden.
AVION si volakedy platil linku na spojenie s Petrzalkou, potom sa vravelo ze si zaplatil 96tku predlzenie + vikend. Preto sa obavam,ze ak BORY MALL zo zaciatku nezaspolufinancuje dopravu tak DPB sa na neho zvysoka vy**** ako to byva jeho zvykom.
Reply on: Petto #15:
Nemáte niekto info, akymi linkami budu tieto nové zastávky na Boroch obsluhovane? Bojím sa, ze to vyriešia L21, čím po zaradení zastávok Bory-razcestie a Vapenka príde k ďalšiemu predĺženiu trvania cesty a zasa na to doplatia obyvatelia DNV, pre ktorych to je nosná linka na spojenie s mestom. Prekvapili by ma, ak by to riešili cez L25 tak, že v slabej premávke by mala interval 30 min a v silnej 15 min, cim by z mesta po
Patronku doplnala L21. Konečnú by mala na Boroch, vybrané spoje by zachadzali az k VW podla sucasnych casov. Zároveň by sa presmerovala L120 z Dubravky cez Bory a Lamač k Tescu, prip. Vojenskej nemocnici alebo az na Patronku, čím by bolo zabezpečené spojenie DNV s Bormi, cez vikend by to mohla zvládnuť
L21.
Reply on: Padrex #18:
Ved pod dlhodobo som myslel trvalo,v prvej vete som napisal ze to je trvaly stav. Akokolvek, dik za info, bol som v tom ze uz tam ten obrat aspon nejak provizorne funguje.
Reply on: 810zssk #17:
..ja to viem,inak vraj nie dlhodobo ale trvalo..a kruhac este nieje dokonceny neprejdes nim dokola...cize stale cez Lamac 21,25
Reply on: Padrex #14:
To je trvaly stav, lave odbocenie bude uzavrete dlhodobo. Vozidla do DNV odbocia doprava a otocia sa na vznikajucom kruhaci - ale netusim v akom stave je ten, teda ci sa tam uz da nejako aspon provizorne otocit.
Reply on: Petto #15:
*zakricim
Reply on: TomJ #13:
To je sice fajn, ze popisali zmeny nazvov zastavok,ale v dalsej casti napisat len
- nový názov Bory Mall“
- nový názov „Pri Vápenickom potoku“
- nový názov „Ota Holúska“
- nový názov „Dúbravský potok juh“
- nový názov „Dúbravský potok sever“

t.j. bez lokácie, linky len tak, tak to má rovnaku vypovednu lehotu, asi ako ked na namesti zakrycim "zemiakove pyre"
Reply on: 810zssk #12:
..zjazd je otvoreny avsak bez moznosti odbocenia dolava do Devinskej?
Takže 21 a 25 už chodia po diaľnici aj do DNV?

Inak, DPB mení "názvoslovie zastávok" a má tam aj nejaké nové, asi pripravované zastávky na Boroch.
http://www.dpb.sk/o-podniku/zmeny-a-obmedzenia-v-mhd/zmena-nazvu-zastavok-a-nazvoslovia-v-doprave-25f/
Reply on: TomJ #9:
Pokial viem, zjazd uz je otvoreny.
Reply on: Yzerman22 #10:
Ano, ale to uz je dlhsie.
Reply on: 810zssk #8:
Prapôvodne tam tuším chodili všetky spoje v čase 8-23 celotýždenne, ale pri nejakej príležitosti to zredukovali do dnešnej podoby. Mám dojem, že to bolo vtedy keď išli linky 35 58 151 len na špičkovú prevádzku (2011 marec??).
Inak ako to vyzerá s výlukou v Rači a uzávierkou zjazdu z diaľnice smer DNV? Nemali byť tieto výluky do konca prázdnin ukončené?
Reply on: Pajo #7:
56 ma normalne zachovanych 30 minut, hodina je iba pre zachadzky na Zahumenice a tam bola aj doteraz (co je tiez take cudne riesenie, ale budis).
Zabudli ste na 60 minutovy interval linky 56 cez vikend v smere z Race. Tomu sa povie LUXUS ?
Reply on: slavius #5:
Celu 39 by uz mohli poslat do vecnych lovist a posilnili by sa 31 a 61
Reply on: Solider #4:
No veru, v sedle je na 39/61/63 pekne krivý interval 😃
Linka 63 naďalej v sedle s atraktívnym intervalom 30 minút, ktorý je dokonca dlhší, než cez víkend. A tie zmeny 41 a 147, ktoré boli avizované, budú až od októbra?
Prečo ten spoj linky 59, čo bude po novom končiť na Račku s cestujúcimi normálne okolo NBS k Blumentálu a tak späť do Rače? A btw, je vôbec tento spoj (plus spoj z Račka do Rače o 14.45 potrebný? Má niekto prehľad ako jazdia vyťažené?
Ja len nechapem naco DPB ma predstavu len niektorych gar. NP odchodov vozidiel na klbovych linkach vypravenych z Trnavky. Vsak tam uz su dlhsie len SORy NB18, cize cela 21,31,39,61,70,84 atd mozu byt garantovane komplet . CNG Vrakos sa uz pred prazdninami zbavili.
Výjazdovým spojom L87 sa asi nebude príliš dobre vychádzať z Betliarskej smerom do Ovsišťa, odbočka na Dolnozemskú je totiž presne oproti zastávke 😃