Prvý z nových kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr SOR sa do premávky s cestujúcimi zaradí v priebehu júla tohto roka. Dopravný podnik ho plánuje nasadiť na najvyťaženejšie linky 201 a 202, o čom nás informovala hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
V súčasnosti na zatiaľ jedinom dodanom vozidle #6801 prebieha zaškoľovanie vodičov na tento typ trolejbusov. Príchod ďalších vozidiel je plánovaný v druhej polovici júla.
Aktualizované 31.7.2014: Z dôvodu prebiehajúcich zaškoľovaní vodičov a dielenských pracovníkov nebol trolejbus v júli zaradený do premávky a aktuálny predpoklad uvedenia do prevádzky je najneskôr do septembra 2014.
Trolejbus Škoda 31 Tr SOR disponuje 50 miestami pre sediacich cestujúcich (o 6 viac oproti doteraz používaným trolejbusom Škoda 15 Tr) a oficiálne udávanou kapacitou pre 110 stojacich cestujúcich. Spolu by tak podľa oficiálnych údajov mal odviezť 160 cestujúcich. V tejto súvislosti uskutočnil zaujímavý experiment žilinský dopravný podnik, ktorý skúmal naplnenosť vozidiel pri rôznych počtoch cestujúcich. Do rovnakého typu trolejbusu sa mu podarilo napratať až 166 študentov, no o pohodlnosti cestovania či bezpečnom výhľade vodiča nemohlo byť ani reči. Kultúrne cestovanie týmto typom trolejbusu je možné dosiahnuť pri celkovom počte 110 cestujúcich.
Dispozičné riešenie interiéru nových trolejbusov si bude vyžadovať zvýšenú vzájomnú ohľaduplnosť cestujúcich. Pri tejto príležitosti pripomíname cestujúcim s batohmi povinnosť ich zloženia z chrbta pri nástupe do vozidla. Vzhľadom na absenciu dostatočného priestoru pre bezpečnú prepravu bicykla - na rozdiel od autobusov s rovnakou karosériou - bude možné prepravovať bicykle len s ťažkosťami a len v prípade, ak nebude vo vozidle umiestnený detský kočík alebo invalidný vozíček.
Upozorňujeme tiež, že tlačidlá na dopytové otváranie dverí budú v interiéri trolejbusu umiestnené len na madlách pri dverách, no nie na dverách samotných, čím sa tento trolejbus líši od svojho autobusového brata.
Ike