Finančnú podporu dostala aj trolejbusová trať na Trenčianskej ulici

Trolejbusy budú jazdiť až na koniec Trenčianskej ulice, kde však bývajú dopravné zápchy.

Nenávratný finančný príspevok (NFP) z Európskeho fondu regionálneho rozvoja získal aj daľší projekt hlavného mesta SR Bratislavy, ktorého cieľom je predĺženie trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici. Trolejbusová trať by mala byť predĺžená zo súčasného obratiska Ružová dolina po Trenčianskej ulici až k predajni Lidl.

Celkové náklady na realizáciu projektu sú plánované vo výške 544 550 € s DPH, pričom oprávnené výdavky predstavujú sumu 435 664 €, z ktorých 95 %, t.j. 413 882 € je predmetom NFP. Samotná výstavba predĺženia trolejbusovej trate by mala byť podľa harmonogramu uvedeného v zmluve o NFP realizovaná po ukončení výberového konania na zhotoviteľa stavby v termíne november 2013 až máj 2014.

Doplnené 7.6.2013 17:21:

Časť Trenčianskej ulice, ktorou povedie predĺžená trolejbusová trať, je svedkom dopravných zápch v čase prepravných špičiek, čo dokumentuje aj ilustračná fotografia. Zaujímalo nás preto, či bude v súvislosti s novou trolejbusovou traťou riešená aj preferencia vozidiel MHD. Otázku sme smerovali na komunikačné oddelenia magistrátu aj dopravného podniku, no ani jedno z nich nereagovalo.

V prípade neriešenia preferencie trolejbusy uviaznu v dopravnej zápche. To v konečnom dôsledku bude znamenať nutnosť zvýšenia počtu trolejbusov v premávke, ktoré bude neúmerné ku krátkej dĺžke novej trate, alebo sa zhorší pravidelnosť dopravy.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #34:
Zastávka môže byť zriadená aj na poli?
Reply on: Mike #32:
Podľa akého predpisu nemôže MHD jazdiť po poli?
Reply on: Mike #32:
Hmmm ... ja som si tak nejak vždy myslel, že kolaudácia je niečo oficiálnejšie ako nejaký +- akt 🙂
Reply on: slavius #30:
Áno, ale keďže tam DPB zaviedol linku MHD, ktorá nemôže chodiť po poli, ale premáva po ceste, tak nejako +- tým aktom sa tá komunikácia zlegalizovala...
Reply on: slavius #30:
aj keby bola, divim sa, ze DPB si tam stale rozbija autobusy...ja uz ani autom tadial nejazdim...
Reply on: Tedomík #27:
A tá cesta na Gruntoch je už zlegalizovaná? Ešte keď plánovali 139 tak riešili, že ten tankodróm nie je skolaudovaná cesta, nemá vlastníka, nemá ju kto udržiavať/opraviť...
Nie je niekde zaveseny projekt? ?
Reply on: Tedomík #27:
Po tankodrome cez Grunty ? Nedajboze 30,31 Tr - to ich chces vyradit po 3 rokoch premavky ?
Reply on: luky133 #25:
Nečaká to kým sa nezmenia Grunty?
Aby to jazdilo po trase Dlháče - Grunty - Cintorín - RTVS - ZOO - ŽST Patrónka 😃 (už do vtedy snáď bude) - Kramáre - Ohavná? Ptm zas sa bude hovoriť, že po kým není hl.st. hotova to je zbytocne 😃
Reply on: luky133 #25:
ved tam nemusi byt trolej v podjazde. Pred nim na zastavke da palice dole a pri ZOO ich hodi naspat. ?
Reply on: slavius #16:
Na 32 sa budú stále vyhovárať na príliš nízky podjazd v Mlynskej doline... Zaujímavé, že v Čechách dokážu jazdiť trolejbusy úplne normálne aj v nižších podjazdoch (samozrejme s menšou rýchlosťou ako je bežné). Ale na Slovensku by to predsa nebolo možné.... ?
Tento projekt spraví posunie bratislavskú MHD na úroveň Západu.
Mám trochu odlišný názor. Podľa mňa pomôže predĺženie trate tam bývajúcim obyvatelom k dostupnosti MHD do centra. Teraz majú v blízkosti iba L98 a špičkovú 74 na Bajkalskej alebo peší presun na Gagarinovu.
Jednoducho po kúskoch "cicajú" EU z € na "modernizáciu"tratí v BA. Predĺženie na letisko či do Lamača by bolo naraz veľké sústo.
Reply on: Ámos #21:
Koncepcie? ? ? ? Dlhodobej? ? ? ? ?
Reply on: Mike #20:
a ja uz som cakal, ze sa to robi na zaklade nejakej dlhodobej koncepcie ?
zabudol som, ze sme v Bratislave a robi sa to len preto, aby sa prefinancovali peniaze a cast nejakej vilky pri bratislavskych vinohradoch.
Reply on: Ámos #17:
To ťažko... zrejme ako vždy linkové vedenie nikto nerieši. To je iba pracovný názov že trasa linky 63.. skutočné linkové vedenie po zatrolejovaní daných úsekov môže byť kľudne úplne iné...
Reply on: Solider #18:
a dobre robil. ekonomickost takto vynalozenych prostriedkov pri sucasnych rozsireni je uz aj teraz otazna
Reply on: Ámos #17:
Ja by som povedal, že zvyšok nič. O drátoch do Lamača zrejme nikto ani neuvažoval.
Reply on: Mike #14:
a zvysok diesel agregat alebo ako?
A 32(/139) zatrolejovať náhodou neplánujú taktiež? 🙂