Zastávky na znamenie a dopytové otváranie dverí

V bratislavskej MHD sú niektoré autobusové a trolejbusové zastávky charakteru na znamenie, čo znamená, že vozidlo na nich zastaví, len ak na nej niekto nastupuje alebo vystupuje.

Vystupujúci cestujúci musí pred zastávkou na znamenie dať vo vozidle včas znamenie vodičovi tlačidlom STOP, pri nastupovaní na zastávke na znamenie je cestujúci povinný stáť na zastávke tak, aby ho vodič prichádzajúceho vozidla mohol včas vidieť. Aj keď to nie je povinné, v prípade, ak na takejto zastávke zastavuje viacero liniek, odporúčame tiež signalizovať vodičovi úmysel nastúpiť/nenastúpiť zdvihnutím ruky, prípadne príslušným posunkom.

Všetky električky, trolejbusy a väčšina autobusov sú vybavené aj dopytovým otváraním dverí. Dopytové otváranie dverí znamená to, že cestujúci musí pred zastávkou stlačiť tlačidlo Dvere, aby sa dvere otvorili.

  • V električkách a trolejbusoch treba pred každou zastávkou stlačiť tlačidlo Dvere, inak sa dvere neotvoria. To isté treba spraviť aj pri nástupe.
  • V autobusoch, v ktorých sa nachádza tlačidlo Dvere, je potrebné stlačiť toto tlačidlo na to, aby sa otvorili príslušné dvere. Tlačidlo zároveň slúži vodičovi aj na signalizáciu znamenia vodičovi pred zastávkou na znamenie. Ostatné tlačidlá (väčšinou označené nápisom STOP) znamenajú signalizáciu výstupu na zastávke na znamenie. Pri nastupovaní do autobusu je potrebné stlačiť tlačidlo na dverách, resp. vedľa dverí po jeho rozsvietení.
  • Na nočných linkách (autobusy, trolejbusy) sú všetky zastávky na znamenie, preto treba vždy signalizovať úmysel vystúpiť tlačidlom STOP alebo DVERE.

10th Feb 2015
-mhd-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

gejza20.9.2019 17:46 #12 Re:
Reply on #11 od Solider:
ďakujem .... a je tento dokument nejakým spôsobom záväzný, resp. existuje nejaký typ sankcie za jeho ignorovanie ?
Solider20.9.2019 13:03 #11 Re:
Reply on #9 od gejza:
Bolo to len súčasťou tzv. štandardov Koncepcie rozvoja MHD a tieto štandardy sa dlhé roky veselo ignorujú 🙂
mku8120.9.2019 11:41 #10 Re:
Reply on #8 od Melange:
takze vodic miesto toho aby sledoval cestu, ma hladat pohladom na zastavke, ci tam nahodou niekto nie je kto by nastupil? a ked si bezdomovec zdriemne na lavicke v pristresku, tak ma vodic zastavit, zobudit ho a spytat sa, ci nahodou neplanoval nastupit? nechapem, co je na tom zlozite, postavit sa tak, aby ma bolo vidno, ja osobne aj mavam, aj ked viem, ze nemusim
gejza19.9.2019 17:57 #9 Re:
Reply on #8 od Melange:
a nemala by byť tá reklamná plocha na opačnej strane prístrešku ? tuším je to súčasťou nejakej legislatívy, nespomeniem si však akej ...
Melange19.9.2019 12:24 #8 Re:
Reply on #5 od Jadran:
"treba STÁŤ na zastávôčke tak aby ma vodič videl"
To je fajn pravidlo, ale v praxi žiaľ mnohé zastávkové prístrešky majú zľava citylight či ako sa to volá, proste reklamnú plochu, ktorá znemožňuje vidieť prichádzajúci spoj a samozrejme ani vodič nevidí čakajúceho na zastávke. Iste, dá sa vyjsť z prístreška, ale to nie je príliš príjemné, keď prší, alebo ak je veľmi horúco a svieti tam slnko.
Riešením by bolo, keby takéto zastávky neboli na znamenie, alebo samozrejme konštrukčná úprava, aby reklamné plochy neboli z ľavej stany.
S499.102318.9.2019 12:08  +1#7 Re:
Reply on #1 od N/A:
Pán sa živí krútením koláčom a je mu zaťažko používať mozogáň?
Jankomax18.9.2019 9:31 -4#6 Re:
Niektoré????? Čo sa týka zastávok autobusov, by som povedal , že drvivá väčšina.
A i také zastávky, kde potreba nástupu a výstupu dosahuje možno aj viac ako 90% spojov. Nemala by zastávka spĺňať určité kritériá? Trebárs menej ako 50%nà využiteľnosť zástavky.?????
Jadran23.9.2018 7:02  +2#5 Re:
Reply on #1 od N/A:
Nie sme v Amerike a tiež nežijeme v minulosti. Už sa to naučte, zastávôčka na znamenie - treba STÁŤ na zastávôčke tak aby ma vodič videl a vôbec nie je potrebné na prichádzajúci autobus mávať jak na prvého mája. Ak chcem vystúpiť z vozidla - zmačknem čarovné tlačítko a to VČAS, aby vodič stihol zastaviť bez prudkého brzdenia.
Kiež by sa to konečne zaviedlo ako základný princíp obsluhy každej jednej zastávky celoplošne a 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku. Ale to tu tak skoro nebude.
TomJ22.9.2018 19:19  +3#4 Re:
Reply on #3 od N/A:
Ako tu bolo spomenuté, horšie vidiaci ľudia by mávali na každý prichádzajúci spoj a vodiči by potom len boli nervózni, že zastavili a daný človek nakoniec ani nenastúpi. Takto musia zastaviť, lebo to majú v predpise a hotovo.
N/A22.9.2018 18:39 -5#3 Re:
Reply on #2 od 810zssk:
Post was hidden because of negative rank. [Show]
810zssk22.9.2018 15:06  +4#2 Re:
Reply on #1 od N/A:
Lebo nie vsetci maju orli zrak a vedia vcas identifikovat o aku linku ide. Prax zastavovania na zastavke aj bez mavania je pomerne bezna vo velkej casti Europy.
N/A22.9.2018 12:42 -8 +1#1 Re:
Post was hidden because of negative rank. [Show]