Bezbariérová doprava

Premávka nízkopodlažných vozidiel

Na väčšine autobusových a trolejbusových liniek sú v cestovných poriadkoch vyznačené spoje obsluhované nízkopodlažnými (resp. čiastočne nízkopodlažnými) vozidlami. Okrem vyznačených spojov sú nízkopodlažné vozidlá zväčša vypravované aj na ostatných spojoch týchto liniek, no ich nasadzovanie nie je garantované (tzn. môžu sa tam objaviť aj vysokopodlažné vozidlá). V prípade nedostatku prevádzkyschopných nízkopodlažných vozidiel môžu byť aj na garantovaných nízkopodlažných spojoch vypravené vysokopodlažné autobusy.

V električkovej doprave sú k 27. máju 2019 garantované nízkopodlažné spoje zabezpečené na linkách 1, 3, 4 a 9. Na linkách 1, 3 a 9 sú všetky spoje nízkopodlažné počas celého týždňa, rovnako ako na linke 4 počas voľných dní. V pracovných dňoch je na väčšine radiál zabezpečený bezbariérový spoj minimálne každých 8 minút (v Dúbravke a na Vajnorskej každých 16 minút) a počas voľných dní ide na všetkých radiálach nízkopodlažná električka minimálne každých 15 minút.


Preprava invalidného vozíka vo vozidlách MHD



Cestujúci na invalidnom vozíku môže do vozidla nastúpiť len s vedomím vodiča. Dvere určené pre nástup/výstup takéhoto cestujúceho a miesto vo vozidle určené pre invalidný vozík sú označené príslušným piktogramom. Cestujúci musí vo vozidle zaistiť zabrzdenie vozíka proti pohybu a súčasne ho upevniť bezpečnostným pásom, ak je ním vozidlo vybavené (novšie nízkopodlažné vozidlá). V prípade, že je vozidlo vybavené výklopnou plošinou pre uľahčenie nástupu/výstupu s invalidným vozíkom, je vodič podľa prepravného poriadku povinný túto plošinu použiť a zároveň pomôcť cestujúcemu pri nástupe/výstupe. Cestujúci majú zakázané svojvoľne manipulovať s výklopnou plošinou. Cestujúci oznamuje vodičovi úmysel nastúpiť/vystupiť s invalidným vozikom s použitím výklopnej plošiny stlačením tlačidla s piktogramom invalidného vozíka, ak je takýmto tlačidlom vozidlo vybavené.


Bezbariérové školské spoje

Dopravný podnik Bratislava zabezpečuje počas školského roka bezbariérovú školskú dopravu do škôl a zariadení sociálnych služieb na Dúbravskej ceste, Mokrohájskej ceste a Lipského ulici tromi špeciálnymi linkami premávajúcimi ráno a popoludní. Na týchto spojoch premávajú nízkopodlažné autobusy v špeciálnej úprave na prepravu väčšieho počtu cestujúcich na invalidných vozíkoch.

  • Školský spoj č. 2 zabezpečuje dopravu z/do Karlovej Vsi, Dúbravky a Devínskej Novej Vsi.
  • Školský spoj č. 4 zabezpečuje dopravu z/do Petržalky a Trnávky.
  • Školský spoj č. 5 zabezpečuje dopravu z/do Ružinova, Podunajských Biskupíc a Vrakune.

Podmienky prepravy záujemcom poskytnú jednotlivé zariadenia (Gaudeamus ZKR, Mokrohájska 3; Spojená škola, Mokrohájska 3; IPR, Mokrohájska 1; DSS Rosa, Dúbravská cesta; DSS prof. K. Matulaya, Lipského). Ďalšie informácie a cestovné poriadky sú dostupné na stránke www.mokrohajska.sk.


1st Jul 2015, updated 25th May 2019
-mhd-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

S499.102312.3.2019 9:01 #12 Re:
Reply on #11 od 810zssk:
Hlavne neviem, kde sa tam zmieňujú predné dvere, tam bolo vždy uvedené "určenými dverami". A teraz to kvoli Jane Kočíkovej študovať nebudem, či sa to nezmenilo.
810zssk12.3.2019 0:19 #11 Re:
Reply on #10 od Jana_Koci:
Pise sa tam o ustnom oznameni? Nepamatam si presne ako je to tam napisane, ale standardom je si suhlas vyziadat (a vodicom potvrdit) vizualne (posunkom).
Jana_Koci11.3.2019 20:12 #10 Re:
Čoskoro začnem cestovať aj s detským kočíkom. Všimla som si upozornenia, ktoré "bežia" na monitoroch v autobuse (napr. 37 alebo 36), že by som mala najskôr ústne oznámiť vodičovi autobusu úmysel nastúpiť s kočíkom do vozidla, zástavku na ktorej vystupujem a po súhlase vodiča nastúpiť s kočíkom prednými dverami. Napr. pri autobuse č. 36 nie je možné nastúpiť prednými dverami, lebo dnešné kočíky sú vyrábané skoro v rovnakej šírke, ako je šírka "uličky" smerujúca od predným dverí k miestu pre kočíky v autobuse.

Dnes t.j. 11.03.2019 som čítala PREPRAVNÝ PORIADOK INTEGROVANÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU V BRATISLAVSKOM KRAJI verzia 3.5 - platná od 01.10.2018 a v čl. A 10 je uvedený iný postup. Navrhujem informáciu, ktorá je premietaná cestujúcim v dopravných prostriedkoch MHD zjednotiť s aktuálnym znením prepravného poriadku.
dupe6.2.2019 12:35  +1#9 Re:
Reply on #7 od dany:
Je mozne, idealne na mobile, vyuzit aj virtualnu zastavkovu tabulu, kde je vidiet nielen nizkopodlaznost, ale aj aky typ vozidla pride v realnom case.

https://m.imhd.sk/ba/online-zastavkova-tabula?z=229&skin=2
lumbert6.2.2019 11:59 #8 Re:
Reply on #7 od dany:
Pri pozornejšom a dôkladnejšom skúmaní by ste zistili, že odchody nízkopodlažných spojov sú vyznačené červenou farbou. 🙂
dany6.2.2019 11:34 #7 Re:
Dobry den, bolo by fajn pridat do cestovnych poriadkov na web stranke imhd.sk aj piktogram ci ide o nizkopodlazne vozidlo. Presne tak ako je to mozne vidiet na cestovnych poriadkoch na zastavkach. Bude tato informacia pridana aj na webe prosim?👍
lapčo10.4.2015 14:49 #6 Re:
Reply on #1 od filip zatroch:
súhlasím s tebou ale:
1. ako a kto by cestoval týmito spojmi keby žiaci boli v škole?
2. cetovné poriadky by sa dali zriadiť ,ale má to háčik nechválili by ich ,pretože nie je to viac opodstatnené
3. spoje by chodili pravidelne v špičkách ako dnes len by sa im upravili čísla nie č. 2,4,5 lebo je to mätúce pre cetujúcich ktorý nechodia pravidelne mhd , ale L 22 , 34 a by chodili na stanice to by boli víkendové a koncové piatkové spoje a cez týždeň by jazdili L 36 tá by chodila ako č.2 ,L81 tá by chodila ako č.4 ,L 85 by chodila ako č.5
4. musela by byť zabezpečovaná nízkopodlažními vozidlami na to vyhradenými ,ktorých je málo takže by chodli aj iné typy busov a to by už prinieslo kompletný chaos pre cestujúcich mylsím že by si po čase zvikli ale trvalo by to ,nehovorím že to nie je možné je ,ale základná je otázka č.1
lapčo5.1.2015 14:28 #5 Re:
Reply on #3 od Roberto:
ked sme u tohooznačovania samotný DPB má v tom bordel nezdá sa ti ,tak čo riešiš jasné že to trochu nesedí ale mne ide o obnovu týchto liniek z mokrej ,príp. z Tesca Lamač ,ved aj hendikepovaní chcú sa dostať do obchodov si nakúpiť a tak . Momentálne z Mokrej nezáchádza ani jedna linka do Tesca a nejazdí na kramáre takže musia šľapať( vozičkári sa dotlačiť) ako blbci k vojenskej kde zistia ,že 212 je vysokopodlažák a 211 im ide raz za uherský rok ,kedže trpí častými výpadkami spojov a hlavne v zime ? ?
Roberto11.7.2014 20:10 #4 Re:
ešte aktualizované dnes 22 by bolo vhodné prepísať na 120
Roberto11.7.2014 19:45  +1#3 Re:
Reply on #2 od lapčo:
a sedelo by Ti oblastné číslovanie ?
lapčo11.7.2014 18:31 #2 Re:
ja by som navrhoval lepšie riešenie študenské buebariérové linky priamo z Mokrej 3 a to na autobusovú a vlakovú stanicu t.j. L22 na HL. žel. stanicu a L34 na aoutobusovú stanicu v pravidelných intervaloch každý deň a v nedeľu by čakali na autobusové spoje a Rýchliky ?
filip zatroch12.8.2012 14:19  +1#1 Re:
Preco nespravite cestovne poriadky aj pre skolske spoje?