Reply on: Ike #99006:
Sudruhovia v 70 rokoch zvolili inu dopravno-urbanisticku koncepciu a bohuzial nemali cas ju doviest do koncsa (ano, BA metro a doplnkova doprava trolejbusmi). Keby nezna revolucia prisla co i len o rok (mozno o pol roka) neskor, nemali by sme ziadne dilemy, boli by obe vetvy BA metra...Podobne boli zvolene riesenia aj inych casti mesta.
Treba si uvedomit, ze elektricka nie je jediny a vsespasitelsky subsystem doipravy a v podmienkach (urbanistickych i ekonomickych) je pre BA riesenim jedine diverzifikacia dopravy (v case i priestore i v zmysle dopravnych subsystemov). Nic ine fungovat nebude.
Ano, suhlasim, ze treba ratat s vyhladom na na 50 rokov, ale zaroven treba mat financie na vykrytie financnych nakladov na taketo riesenie. Bohuzial, to nie je nas pripad.
Nie, NS MHD mame budovat uz a prave teraz. Ale prave preto, ze ho bude treba, zabudnime na ulety typu elina do Petrzalky a sustredme energiu a vzacne financne zdroje na dlhodobe riesenia a nie na kratkodobe (elektricka je docasnym riesenhim aj podla mesta!).
Ike
Ty pozadujes degradaciu elinovej siete na ukor zeleznicnej v regionalnej dimenzii... to je ale neunosne... (a sory, riadna sprostost) Zeleznicna doprava moze byt nosna v regionalnej dimenzii (relacie okresne mesta a mesta BSK - BA), ale v centre a v sirsom centre a vobec v BA v sirsom centre, treba vyuzit elektricku pre tolko spominane dovody (pomer cena vystavby/kapacita).
Chybou elinovej siete v BA je prave to, ze je dost chaba... Elinova siet v BA uz davno mala byt ako vo viedni - preferencia a trat pomaly v kazdej ulici vramci petrzalky...
A este sa vratim k tomu administrativnemu centru dochadzky na Nivach...
rovnako sa zastavava a zatraktivnuje prava strana dunaja a myslim ze vacsina petrzalcanov bude postupne mat miesto dochadzky tu.
A centrum je centrum, stale tam bude chodit dost ludi...