Reply on: drink #97977:
Bohuzial tu nejde celkom len o peniaze. Pokial sa postavi tunel Ten-T17 (a to v poslednom obdobi zazneli hlasy ze taka stavba vzhladom na jej predpokladane vytazenie je zbytocne draha), tak nedokaze poskytnut taku kapacitu ako elektricka napojena na mestsku siet. Dovodom je, ze v tuneli budu jazdit aj rychliky a nakladne vlaky (ostatne to je dovod, preco EU vlastne chce tunel dotovat) a tak sa nebude dat zabezpecit nejaky rozumnejsi interval. Pokial ludom v Petrzalke, ktori doteraz mali linky 95 a 93 v takom intervale aky maju teraz nahradite busy vlakovymi supravami co budu jazdit raz za pol hodinu a budu pustat rychliky atd, tak sa vam na to vy... Preto idealnym systemom by bolo prevadzkovanie elektricky napojenej na sucasnu siet a ako doplnok napr. vlakove supravy ako "S-Bahn" do tunela, ktore by tvorili nejake dieselelektricke jednotky na styl potkanov rady 840. Do toho ak by sa zaradila trolejbusovo-autobusova doplnkova doprava (trolejbusmi hlavne vetvy, autobusmi pripoje do vzdialenejsich casti ako rusovce atd, pripadne tam, kam je elektricka zbytocna + vykrytie zahustenia spojov pocas spicky), mozeme mat uzasnu dopravu v Petrzalke, kde bude aj v pripade nudze viac alternativ + bude doprava ekologicka a moderna.
810zssk