Pár zaujímavostí zo stredajšej diskusie o plánovaní a doprave:
Cílkovým snom je metro. Tvrdí, že električka do Petržalky nie je dočasná a bude fungovať aj po postavení železničného spojenia.
Už v úvode sa mu podarilo vyvolať u niektorých divákov smiech, keď po tom, ako básnil o tom, ako mesto preferuje električky a podporuje budovanie bus pruhov, pridal čerešničku v podobe plánu na razantnú obnovu vozidlového parku DPB. Po pár rýpavých otázkach, za čo, sme sa dozvedeli, že DPB vozidlá nemusí kupovať, ale si ich môže prenajať. Bezočivo tvrdil, že na nákup nových autobusov je v rozpočte 500 miliónov a 200 na električky a 100 na trolejbusy je navyše, hoci v návrhu rozpočtu je na všetky dopravné prostriedky po 200 mil. na roky 2008 a 2009, 100 mil. na rok 2010 a zhasla fajka. (http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11015967)
Cieľom zadrôtovania otočky na Molecovej je, aby mohli na Dlhých dieloch premávať normálne trolejbusy, pretože konečne Cílek priznal, že časté štartovanie pomocného pohonu spôsobuje technické problémy. Kde DPB trolejbusy vezme, keď nestačia ani na súčasnú výpravu 201, 202 a 212, sme sa nedozvedeli.
Zlatým klincom programu bola reakcia Kratochvílovej na otázku z publika, či a ako bude oblasť Landererovej a okolia, kde je už v plnom prúde mohutná výstavba, napojená hromadnou dopravou na centrum. Odpovedala totiž v tom zmysle, že čo chceme, veď križovatky sú už postavené tak, že ich nebude treba prerábať. Pifko sa nezdržal komentára, že to bolo typickou ukážkou myslenia na magistráte – ak sa povie „doprava“, automaticky rozmýšľajú o IAD.
Cílkovým snom je metro. Tvrdí, že električka do Petržalky nie je dočasná a bude fungovať aj po postavení železničného spojenia.
Už v úvode sa mu podarilo vyvolať u niektorých divákov smiech, keď po tom, ako básnil o tom, ako mesto preferuje električky a podporuje budovanie bus pruhov, pridal čerešničku v podobe plánu na razantnú obnovu vozidlového parku DPB. Po pár rýpavých otázkach, za čo, sme sa dozvedeli, že DPB vozidlá nemusí kupovať, ale si ich môže prenajať. Bezočivo tvrdil, že na nákup nových autobusov je v rozpočte 500 miliónov a 200 na električky a 100 na trolejbusy je navyše, hoci v návrhu rozpočtu je na všetky dopravné prostriedky po 200 mil. na roky 2008 a 2009, 100 mil. na rok 2010 a zhasla fajka. (http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11015967)
Cieľom zadrôtovania otočky na Molecovej je, aby mohli na Dlhých dieloch premávať normálne trolejbusy, pretože konečne Cílek priznal, že časté štartovanie pomocného pohonu spôsobuje technické problémy. Kde DPB trolejbusy vezme, keď nestačia ani na súčasnú výpravu 201, 202 a 212, sme sa nedozvedeli.
Zlatým klincom programu bola reakcia Kratochvílovej na otázku z publika, či a ako bude oblasť Landererovej a okolia, kde je už v plnom prúde mohutná výstavba, napojená hromadnou dopravou na centrum. Odpovedala totiž v tom zmysle, že čo chceme, veď križovatky sú už postavené tak, že ich nebude treba prerábať. Pifko sa nezdržal komentára, že to bolo typickou ukážkou myslenia na magistráte – ak sa povie „doprava“, automaticky rozmýšľajú o IAD.
Martin Fundárek