No vidim, ze debata o rozchode pekne rozviri vasne. Uz musim ist, mam nadpracovane hadam aj 3 hodiny, zajtra mozem pokracovat v osocovani rozchodov. Pekny zvysok dna, a bezstarostnu jazdu. ?
V USA som bol sice iba v new yorku, ale kolega, co tam dlhodobo zije, hovoril mi o tom, bolo to v roku 2000-2001, mesto uz neviem, niekde pri hraniciach s kanadou.
ano teraz som sa docital na tej webstranke. Ovsem do viedne chodim az od nejakeho 94eho roku, a nenarodil som sa pred druhou svetovou, a nie som taky fanusik MHD, ale zaujimaju ma novinky, co v tom pripade nie je taka novinka, ale nevedel som o tom skoro 30 rokov.
Vzdy som chcel byt rusnovodic ?
Je to skor socialisticky system zmiesane s americkym, pricom lava ruka nevie co robi prava.
Neviem si predsavit ciastocnu modernizaciu, nove eliny na starych kolajach, vsak Siemensky sa rozpadnu po ujeti 100km, a budeme mat problemy ako v Budapesti, ze nove Combina nesli asi 5 mesiacov, raz kvoli snehu, raz kvoli neotvaratelnym dveram, ktore sa zasekavali, kvoli castemu otvaraniu. Zapad nie je pripraveny na Bratislavske podmienky, ako kvalita ciest a drah, atd, preto by bola lepsia celkova modernizacia.
Už pred druhou svetovou vojnou jazdili vo Viedni nákladné električky, napríklad v roku 1943 prepravili 10.646 vagónov, postupne sa ale táto preprava utlmovala, až ju v roku 1976 zrušili celkom. Od augusta 2005 nákladnú električkovú prepravu za veľkého jasania zelených znova obnovili.
Ano, ale to s otazkou rozchodu nesuvisi. To za prve. A za druhe, "socialisticky" model by som skor videl napriklad v Ostrave ci v Presove (na Zapade napriklad v Salzburgu, Lyone, Bergene, San Franciscu), kde radnice robia vsetko preto, aby MHD bola co najviac user-friendly a aby ju co najviac ludi pouzivalo. Vysoke percento novych nizkopodlaznych vozidiel, cistota vo vozidlach, priatelska tarifa, priatelski zamestnanci, presne odchody... Z toho, co som zatial poznal v Bratislave, mi prave bratislavska MHD pripada ako ten "americky" system - snaha za kazdu cenu ludi z MHD vyhnat a nahnat ich do aut. Coz si europske mesto, s uzkym historickym jadrom, nemoze dovolit bez vytvorenia velikanskych zapch...
V USA su mesta, kde nie je mhd, lebo mestska rada to zrusila s odovodnenim, ze neprinasa zisk, tak nam netreba. A kazdy teraz chodi autami. To je ten kapitalisticky nazor na MHD. Ten socialisticky je napr. v BA, za lacne peniaze, lacne vozidla, ktore jazdia na drahu a kapitalisticku naftu ci plyn. Pricom dodavky elektriny su spolahlivejsie ako ropy. Ked ma byt modernizacia, tak uplna, a nie ciastocna, par kvazi doubusov, duoelektriciek a neviem coho s velkou reklamou.
Za tie peniaze, ktore by stala vystavba noveho rozchodu, sa daju sucasne trate na starom rozchode opravit do bezchybnosti a este zvysi aj na nove vozidla. Problem je ten, ze tie peniaze proste nie su - ci nechcu byt.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kiko
Neviem si predsavit ciastocnu modernizaciu, nove eliny na starych kolajach, vsak Siemensky sa rozpadnu po ujeti 100km, a budeme mat problemy ako v Budapesti, ze nove Combina nesli asi 5 mesiacov, raz kvoli snehu, raz kvoli neotvaratelnym dveram, ktore sa zasekavali, kvoli castemu otvaraniu. Zapad nie je pripraveny na Bratislavske podmienky, ako kvalita ciest a drah, atd, preto by bola lepsia celkova modernizacia.