Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nevie mi niekto povedať koľko dostáva peňazí DPB za to ,že prenajíma svoje vozidlá na natáčanie reklám? Lebo v poslednom roku si stále požičiavajú jeho vozidlá či už na natáčanie filmov,reklám atď... Príkladom je T-mobile, Všeobecná zdravotná poisťovňa (Tá mala tuším tu reklamu) tuším aj Orange... ?
Reply on: 810zssk #81217:
Na začiatok by som navrhoval 39 a 21 ? ?
Reply on: miso1234 #81216:
Navrhujem tipovaciu sutaz.. ktora linka bude pre malo vozov / vodicov zrusena ako prva? 😃
V prípade zlepšenia sa situácie s vodičmi MHD budeme môcť opäť zabezpečovať aj záložné vozidlá // kým sa toto stane , tak skorej už aj dialnica do KE bude ?

a vsadím sa, že od semtembra sa kvôli nedostatku všetkého obmedzia niektoré grafikony
Reply on: vrakmajster #81183:
nevadí, škrkať z grafikonov sa dá vždy
Reply on: Mikimaus #81211:
Neúdržbe vodičov? Si prečítaj poriadne tú informáciu ? .
Reply on: Ondro #81209:
Sorry. Prekladám:
1) Na priechodoch pre chodcov musia vozidlá s výnimkou koľajových umožniť prekročenie vozovky chodcom, vodičom invalidných vozíkov a invalidných motorových vozíkov, ktorí viditeľne majú v úmysle vozovku prekročiť. Preto sa musia približovať len primeranou rýchlosťou. V prípade potreby musia aj zastaviť.
(2) Pokiaľ sa premávka zastavuje, nesmú vozidlá vchádzať na priechod pre chodcov, ak by na ňom museli zastaviť.
(3) Na priechodoch pre chodcov je zakázané predchádzanie.
(4) Pokiaľ vedie značenie cez cestičku pre cyklistov alebo inú časť vozovky, platia tieto predpisy zodpovedajúcio taktiež.
Reply on: irizar #81207:
V rokoch 200 až 2004 tam veľa SK a PL Gastarbeiterov nebolo.
Reply on: KLF #81210:
Slava IGK ? Vypadok 40 busov..to je znacne percento..vlastne niet sa co divit pri tej neudrzbe ?
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=4851

Muhahahaha ? ? ? ? ? brutalne sa smejem! 😉 Nechcem byt skodoradostny, ale tak im (DPB) treba! Mozu byt radi, ze za tu almuznicku im tam este ktosi jazdi! A ten ktosi este doma krmi aj zenu a deti...
Reply on: S499.1023 #81206:
a po cinsky to nemas? lebo tomuto moc nerozumiem. napriklad v USA to tak bolo definovane a neveril by si ake to bolo dobre. A to tam chlapci mali niekedy limit po meste aj 80 (50mph).
Reply on: S499.1023 #81203:
"Z hľadiska dopravnej technológie by samozrejme bolo korektné pred priechodom to stiahnuť do jedného pruhu a za ním opäť rozdeliť - na priebežný a dobočovací." Neviem ako je ta cesta v Zline frekventovana, ale teoreticky by si si takto koledoval akurat o zapchu a poriadne kolony. Viac ma fascinuje, ze ked vsetci vedia, ze ten prechod je rizikovy, ze tam stale nie su semafory/podchod/nadchod... ale ved na co-ak sa nieco stane, moze za to vodic...
Reply on: S499.1023 #81204:
Zvláštne, že ja som v anglicku ako chodec nikdy nemal problém. Vždy ma pustilo hneď prvé auto, niekedy ešte skôr ako som sa dostal k prechodu., na rozdiel od BA, kde niekedy čakám aj tri minúty a napokon musím prešprintovať. Si si istý že si tam nenarazil na slovenských alebo poľských gastarbeiterov?
Reply on: Ondro #81205:
§ 26 Fußgängerüberwege
(1) An Fußgängerüberwegen haben Fahrzeuge mit Ausnahme von Schienenfahrzeugen den
Fußgängern sowie Fahrern von Krankenfahrstühlen oder Rollstühlen, welche den Überweg
erkennbar benutzen wollen, das Überqueren der Fahrbahn zu ermöglichen. Dann dürfen sie
nur mit mäßiger Geschwindigkeit heranfahren; wenn nötig, müssen sie warten.
(2) Stockt der Verkehr, so dürfen Fahrzeuge nicht auf den Überweg fahren, wenn sie auf
ihm warten müßten.
(3) An Überwegen darf nicht überholt werden.
(4) Führt die Markierung über einen Radweg oder einen anderen Straßenteil, so gelten
diese Vorschriften entsprechend.

Kde je taká povinnosť definovaná? To je o dodržiavaní "ducha zákona". Nemec si proste nebude vymýšľať p94oviny ako šuakofónny SDX, aby svoju povinnosť nejako osúložil.
Reply on: S499.1023 #81199:
hej ale v civilizovanych krajinach je povinnost zastavit pred prechodom definovana, ze vodic je povinny pocinat si tak, aby bol schopny zastavit pred prechodom za kazdych okolnosti co u nas nie je.... ale uvital by som to a to vravim ako vodic.
Reply on: tulenique #81202:
Hej, hej, plný súhlas. Paradoxne, najpodobnejšie chovanie vodičov ako u nás je v UK. Tam sú priechody s blikajúcim žltým svetlom, kde má chodec prednosť a bez neho, kde ju nemá. A tie by gtam ani neuseli byť, bo taký Anglán je schopný vybehnúť aj do protismeru, aby sa mohol človeku obtrieť zrkasdlom o riť.
Na druhej strane často opovrhovaní Taliani síce na chodca budú trúbiť, blikať, gestikulovať, ukazovať cornutta, vykrikovať z okna ale nezrazia ho.
Reply on: qwix #81201:
Zhodou okolností budem zajtra v Zlíne služobne, tak si to naschvál pôjdem pozrieť. Ale je to dosť pravdepodobné. Je fakt, že na takéto križovatky, kde sa priebežný jazdný pruh bez varovania mení v odbočovací, sa dá naraziť aj v Prahe aj na Západe. Lenže morálka nemeckého vodiča je taká, že sa nebude snažiť nikoho predbehnúť a nebude sa rútiť ako momot na priechod pre chodcov ale zapne pravý blinker a najneskôr za druhým autom sa zaradí. Z hľadiska dopravnej technológie by samozrejme bolo korektné pred priechodom to stiahnuť do jedného pruhu a za ním opäť rozdeliť - na priebežný a dobočovací.
Reply on: qwix #81201:
No ono asi nie je zapad ako zapad. Moje skusenosti (A, F, D, B, NL, a prakvapivo i juzne Spanielsko) dokazuju ze chodci takmer uplne pocitaju s tym ze dostanu na prechode prednost, a podla toho sa aj spravaju.

Ono to ma jednu dost podstatnu vyhodu. Ak chodec vstupi na prechod vo chvili ked sa k nemu priblizuju auta primeranou rychlostou (nie 90 km/h), tak tymto autam vacsinou staci pribrzdit (nie je nevyhnutne aby uplne zastali) aby mohol chodec prejst.

Mna u nas najviac mrzi, ze chodci nevstupia na prechod do momentu kym auto nezastane pred prechodom. Doprava by bola plynulejsia, ak by chodec zacal prechadzat skor.

Ale chapem ze pokial bude bezne ze auta na prechode nezastavuju, tak to nemozem od chodcov ani ocakavat a ani ziadat.

Doplnim, ze v meste sa vacsinou (90%) pohybujem ako chodec, a v ostatnych pripadoch ako vodic. Na druhej strane auto casto vyuzivam na rozne cesty po Europe...
Reply on: S499.1023 #81199:
moje skusenosti so zapadom su prave opacne... a to, ze chodec, hoci ma 99,9% istotu, ze auto mu na prechode zastavi (tych 0,1% je ze k prechodu sa priblizi slovak alebo poliak), tak som nikdy nevidel, aby vstupil do cesty bez toho, aby si overil, ze auto bezpecne zastavi. kazdopadne- ako chodec chcem na ceste prezit, a preto budem vzdy radsej opatrnejsi (tu, aj na Zapade)...

inak k tomu videu - na nejakom fore som cital, ze to tam je neskutocne debilne vymyslene. Par metrov za tym prechodom je totiz krizovatka, kde lavy pruh moze ist len rovno a pravy len doprava. Cize je tam tendencia menit pruhy tesne pred prechodom, na prechode, za prechodom. A kopa nehod tam vznika (ako napr. tato), ze jeden pruh spomali, a niekto z toho druheho sa ho snazi predbehnut a zaradit sa do neho. A zrazu prechod a BUM! Co tym chcem povedat, ze na Zapade urcite nenajdes krizovatky a prechody stavane tak "bezpecne", ze si o nehodu len pytaju! Ale tu je to bezne... a vinnikom je samozrejme vodic, a to ze musel kluckovat medzi jamami na ceste, sledovat 1000 nezmyselnych znaciek a na poslednu chvilu sa preradovat nikoho netrapi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.