Ja som mal tiež česť s tymito autobusmi cestovať a podľa mňa sú naozaj skvelé . Jasne...šak každému sa páčia nejaké iné tvary ?. Musím povedať, že mne sa ten dijazn celkom páči a interier tiež. Je pravda, že tie autobusy čo išli do Rumunska boli dosť o ničom. Ale pri normálnej výbave tie busy majú fakt dobrý interier a hlavne pohodlné sedačky. Čo sa moc o Solarisoch nedá povedať. Ale čo je nejdôležitejšie je motor. Mercedes má 100% lepší, spolahlivejší a možno aj úspornejší (záleží od výkonu) motor ako Solaris, alebo Citelis. Ten sa dá porovnať (ten mercedes - Citaro) možno tak s MAN...čo sú tiež dobré busy. ?
Vieš, jedna vec je to, čo je napísané na papiery, a druhá to aká je skutočnosť. Ja si myslím, že ten schod čo je pri 3 a 4 dverách si všimne asi každý. Je jedno, že je jeden, ale proste tam je a prečo by sme mali kúpiť práve to, keď môžme nakúpiť autobusy, ktoré majú aj na papieroch, že sú nízkopodlažné, aj tak je to v skutočnosťi. A k tej dĺžke, je pravda, že obidva sú približne rovnako dlhé, ale Citelis má interier zmenšený vďaka motoru, ktorý zaberá dosť miesta, narozdiel od Citara, kde je motor uložený horizontálne a cestujúci sedia nad ním tým je tam väčší priestor pre cestujúcich, ale je to na úkor toho, že cez 4 dvere sa musí nastupovať po schodoch, alebo Solaris ho má aspoň strčený v rohu a tiež nezabará zbytočne veľa miesta, ale za to zase niekedy začne horieť, ale šak na to si časom zvykneme ? . Interier v Citelise si neviem ani ináč predstaviť, ten autobus, alebo skôr karoséria je až moc mohutná veľká (dúfam, že chápete čo tým myslíím). A v Bratislave máme hlavne problém s tým, že autobusy chodia preplnené a Citelis by nám moc v tomto nepomol. ?
Mne sa tie SORy nepozdávajú vôbec, najmä ich interiér ktorý má plno sedadiel pozdĺžne a ešte k tomu na schodíku. Tie 100% NP sú odporné vozy, nečudo že ich nikde nekupujú v desiatkach kusov. Bohvie aké majú výrobné kapacity.
tak lepsie ako tagovanie interierov a exterierov....
ale robi skodu sam sebe... lebo po hentakej srande moze s tou osuchanou sklznicou tu snehovudosku akurat hodit do kontajnera
a u nas je to nerealizovatelne lebo by sa ani nestihol rozbehnut a uz by musel brzdit
Už sme o tom diskutovali a povedal som jednoznačne áno ? . Prototyp síce mal ešte nejaké nedotiahnutosti v interiéri ale verím tomu, že do série to vychytajú. A plánujú aj výrobu CNG a trolejbusov, takže by to malo potrebám DPB plne vyhovieť.
Nórsko, Oslo: http://www.youtube.com/watch?v=jwP5eRGfGwE
tento druh zábavy, hoc je nebezpečný, má aspoň nejakú myšlienku a kaskadér neohrozuje ostatných ani neničí majetok DP, iba sa trochu netradične baví...
(už to vidím, ako to budú skúšať detiská so skejtmi na Ružinovskej...) ?
No kedysi nejaku mali aj na Obchodnej v DPB. No najksôr skús JR modelára na Špitálskej (určite tam majú minimálne časopisy o MHD, knihy tam majú tiež ale skôr o vlakoch a modelových koľajiskách), alebo na Mudrochovej v modelárstve, alebo ptom prípadne na dobierku.
Ike
ale robi skodu sam sebe... lebo po hentakej srande moze s tou osuchanou sklznicou tu snehovudosku akurat hodit do kontajnera
a u nas je to nerealizovatelne lebo by sa ani nestihol rozbehnut a uz by musel brzdit