Vzhľadom na ako sú jednotlivé stanice lokalizované by si takáto linka našla len úzku skupinu cestujúcich. Keď už, tak by som to riešil predĺžením Os vlakov od Trnavy až do DNV.
Malo by podla vas zmysel zaviest trvalu vlakovu linku MHD po trase ZST Devinska Nova Ves - ZST Lamac - Hlavna Stanica - ZST Vinohrady - ZST Raca a spat? Lebo je dost ludi co pracuju na druhom konci mesta ako byvaju a tuto trasu by to vedelo (ak vezmeme do uvahy jazdnu dobu osobnych vlakov) urobit teoreticky aj do pol hodky, zatial co 5-ka ide z Race do Dubravky cez 50 minut..
Dušan Habarda - Mestská hromadná doprava. - Bratislava : Alfa, 1988. (budem mať zoskenované)
Habarda, Dušan - Grenčík, Juraj - Pojazdy mestských koľajových vozidiel. - Vyd. 1. - Žilina : Žilinská univerzita, 2005.
Habarda, Dušan - Modernizácia mestskej koľajovej dopravy. - Žilina : Žilinská univerzita, 2003.
Habarda, Dušan - Mestská a cestná doprava I - V.
Holub, Ladislav - Vychodil, Petr - Čermák, Jiří - Atlas trolejbusů. - Praha : NDS, 1986. (mám zoskenovaný)
Ešte existujú na Žilinskej univerzite (tuším stavebná fakulta) skriptá ohľadne stavby tratí (aj električkových), ale neviem ako sa volajú.
Áno, navarovanie oblúkov v obratisku s tou električkou naozaj nesúvisí, keďže ona do Ružinova nebude môcť ísť nie kvôli obratisku, ale kvôli katastrofálnemu stavu trate na Miletičovej
Nepozná niekto z vás prosím nejaké odborné knihy a časopisy - ich názvy (prístupné napr. v knižnici) alebo nejaké materiály (nielen na internete) s tématikou MHD - kde by som ich mohol nájsť?
Konkrétne ohľadne MOŽNOSTÍ RIEŠENIA PROBLÉMOV MHD V BRATISLAVE, a teda aj jej BUDÚCNOSTI, ale aj o BID. Môžete mi odpovedať aj e-mailom. Vopred vďaka.
Beus: priznám sa, že som nepochopil správne znenie tej novinky, pretože sa tam naozaj píše o tom, že nepôjde cez tunel a do Ružinova, ale tiež sa píše o oprave tratí na viacerých miestach, vrátane Astronomickej a to je v Ružinove, takže ma to poplietlo, ale táto oprava zrejme nemá nič spoločné s touto elinou... teraz mi to je už jasné... ?
:: jedna otázka na dobrú noc: ? ako to vyzerá s tým testovaním tej nízkopodlažnej eliny v súvislosti s tou výlukou cez tunel v smere do mesta??? bude chodiť po nábreží?? thanx...
:: jeden názor na dobrú noc: dosť dlho ma štve električková zastávka na Račianskom mýte (v oboch smeroch) nástupné ostrovčeky (ak ich tak vôbec možno nazvať) sú úzke, nastupovanie do eliny je pre starších obtiažne, ale čo ma najviac štve, že tu nie je ani na jednej strane prístrešok pred dažďom, aj napriek, že je tu v špičke vyššia frekvencia električiek, bežne sa stáva, že treba čakať 5 aj viac minút... a to pri silnejšom daždi nie je sranda, čakať tu natlačení s parazólmi ako krepí... a to samozrejme nie je všetko, pretože voda stojí aj na nastupišti aj na koľajách, takže ľudia člapkajú po vode ako male deti... a to samozrejme nie je všetko, pretože voda je aj na ceste, a tie krepé autá vedia tak krásne ošpliechať každého, kto stojí bližšie pri zábradlí... ďalej, ak prichádza elina smerom do Rače, doslova sa vlečie a vytláča cestujúcich na "ostrovček", aj touto pomalou jazdou zbytočne naberá na meškaní... opačným smerom do mesta zase vystupujúcim ľudom prekážajú ďalší cestujúci, ktorí čakajú aby mohli nastúpiť... hrozné!!! a ani ten prechod pre chodcov nie je ktovie ako dobre vyriešení...
:: nechystá sa nejaká zmena k pozitívnemu? našťastie je tohto roku suchá jeseň, zatiaľ... toto je podľa mňa najhoršia električková zastávka v BA!!! dobrú noc... ?
...a centrum by skolabovalo, pretože by sa tam z tých dookola sa točiacich električiek prichádzajúcich zo všetkých smerov utvoril súvislý, viac-menej nehybný rad ?
Hehe, že "hypermoderná električka" v Bratislave... (viď dnešné správy na Markíze) ? no na bratislavské pomery určite. Sa mi páčil ten hlod, že BA má rozchod 1000 mm a v ČR taký nemajú, preto to musia skúšať u vás ? Ktože to hovoril, GR DPB? ? Ale záverečné zábery boli trefné..
Riesil by som to inak.. na kazdu konecnu DVE linky - jednu do centra (okruzna Obchodna - Vazovova - Spitalska - Namestie SNP a spat, pripadne naopak.. v sedle by niektore spoje jazdili len v skratenom useku /napr. linka na Zlate Piesky len v useku Jurajov Dvor - Centrum a spat) a jednu na Hlavnu Stanicu.. To by bolo (aj s Petrzalkou) 10 liniek.. + mozme pridat niektore navyse, napriklad by som urcite zachoval sucasnu 5-ku.. pokial by sa podarilo spoje dobre naviazat tak by to mohlo celkom fungovat tak ze by clovek na dopravu odkialkoviek kamkolvek (hovorime o miestach kam jazdia elektricky) pouzil max. 2 spoje..
Mne sa publikovaných 44 miest na sedenie nezdá veľa. To je rovnaké, ako 2 x T3 (1+1). Ak chce byť MHD v budúcnosti konkurencieschopná, malo by sa myslieť aj na pohodlie. Asi to chce 40 metrov a aspoň 60 miest na sedenie (+ zmenu predpisov).
Sorry, pomylil som si Hl.St. a Nove mesto.. Pozri sa kolko ludi chodi teraz na Nove Mesto. Ked som tam isiel naposledy isli okrem mna 3-ja. Ani jeden nemal kufor ani dieta. Naspat rovnako... kludne by sa dali spravit 2x za hodku zachadzky, to nie je problem...
Re #69143 S499.1023: tym si ma potesil, z vonku to vyzeralo opacne
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SDX