na margo dojazdov. viem, ze sa mhd houuuno rozumiem, ale predsa len z pohladu bezneho cestujuceho, ktoreho mhd zaujima. ak aj vynecham ohlad na to, ze turisti tvoria nemalu cast cestujucich, tak aj toto: aj bratislavcan (nie navstevnik BA) niekedy proste dobieha na bus, ponahla sa (zijeme vo `velkomeste` a little big city, rychlost je sucastou). takze studovat este vzdy cestovny poriadok, ked dobiehamm ci to nie je nahodou dojazdova linka, mi pride minimalne velmi "user unfriendly". takze nejake to oznacenie hviezdickou a pod by nebolo od veci. ale najma, este stale chyba hlasenie v nemalom pocte vozidiel. casto som v prahe a tam proste ked vecer sadnem, bezne pocujem hlasit napr. v elektricke "pristi zastavka....vlak jede do vozovny...." a vo vnutri vozidla na tabulke povodnej trasy visi oznam o tom, ze suprava ide do vozovne. inac to ma tiez prekvapuje. preco su tam ochotni (musia) soferi pekne tento oznam vyvesit. robil by to niekto u nas?
ok, to len tak mi napadlo. proste tvrdit, ze cestujuci su `blbi` ked necitaju. sorry, ani ja vzdy necitam. proste nestihnem, zabudnem, obcas si niet co precitat...
ok, to len tak mi napadlo. proste tvrdit, ze cestujuci su `blbi` ked necitaju. sorry, ani ja vzdy necitam. proste nestihnem, zabudnem, obcas si niet co precitat...
Mike
Situácia sa málo zlepšila začiatkom 90tych rokoch, vznikli záložné vozidlá a zaviedlo sa hradenie výpadkov. Na dnešné pomery to bolo celom o.k. Ja si ako malý pamätám viacero výpadkov prúdu u električiek, náhradné autobusy chodili cca v dvojminútových intervaloch. Proste na ND sa operatívne stiahlo veľmi veľa busov.
V globále ale nebol stav vozového parku bohvie aký ale bol pravidelne obmieňaný.
Čiže takpovediac banalizované - chodili každú chvíľu šroty.
Dnes? Chodia každú chvíľu šroty iba do Petržalky, aj to vďaka 5.9. Inde chodia šroty s redšími intervalmi. Občas dojde aj nejaké seriózne vozidlo MHD v akom - takom štandarde, a to hlavne električka, alebo trolejbus. Pri týchto dvoch typoch dopr. prostriedkov je oproti minulosti zníženie prepr. kapacity kompenzované zvýšením kvality vozidiel. U autobusov je oproti minulosti taktiež znížená kapacita (aj keď tu to neplatí generálne), ale je aj zhoršený, resp. stále úbohý stav vozidiel.
Aspoň u električiek sa dosiahla presnosť a pravidelnosť, ale tá tu je už od roku 1993. Posledné nové električky prišli v roku 1997 v počte 10ks, a ešte na prlome rokov 2005/2006 v počte 2ks. ? ☺ ?