Reply on: Ike #57732:
Škoda, mě to nejde otevřít, ale nechce se mi věřit té Paříži- není to blbost? To je přece odjakživa království Renaultu a maximálně si tam "vrzne" nějaký ten Heulieuz, ale Ikarus?!Jinak o Americe vím, v San francisku to dokonce jezdilo jako trolejbus, ale podílela se na tom nějaká firma NABI a vypadalo to hodně jinak, než jsme ze střední Evropy zvyklí! Nějaké Ikarusy taky jezdí v Tunisku, o emirátech jsem nevěděl, ale věřím tomu. Ale levostraný Ikarus 280, to se mi opravdu nějak nezdá...
tr3mp
"(3) Osoba sediaca na sedadle vozidla povinne vybavenom bezpeènostným pásom je povinná byť poèas jazdy týmto pásom riadne pripútaná."
Èo je však miesto POVINNE vybavené bezpeènostným pásom? Je to každé miesto vybavené bezpeènostným pásom? Potom by predsa staèila formulácia "... sedadle vozidla vybavenom ..." - bez slova povinne. Na miestach, ktoré nie sú povinne vybavené bezpeènostnými pásmi (ale sú nimi vybavené nad rámec zákonnej povinnosti) sa teda netreba pripútať.
O tom, ktoré miesta sú povinne vybavené bezpeènostnými pásmi nieèo naznaèuje SMERNICA 2003/20/ES EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY z 8. apríla 2003, ktorou sa mení a dopåòa smernica Rady 91/671/EHS o aproximácii právnych predpisov èlenských štátov týkajúca sa povinného používania bezpeènostných pásov vo vozidlách s hmotnosťou menšou než 3, 5 t:
"Vo svojej rezolúcii z 13. marca 1984 Európsky parlament prednostne rozhodol o povinnom používaní bezpeènostných pásov na všetkých cestách bez oh¾adu nato, èi ide o cesty mestské alebo mimomestské. Vo svojej rezolúcii z 18. februára 1986 zdôraznil potrebu povinného používania bezpeènostných pásov všetkými cestujúcimi vrátane detí, s výnimkou vozidiel verejnej osobnej dopravy."
Ak viete niekto viac, dajte vedieť.
? ?