Jeden postreh o peniazoch:
1. problem je niekde vo vlade. Koncepcia rozvoja dialnic na Slovensku pocita s vystavbou dialnice Zilina - Ruzomberok v najblyzsich desatrociach. Problematicky usek v oblasti obidvoch Fatier bude stat miliardy korun. Podla studie by vybudovanie prepojenia Banska Bystrica - Ruzomberok stalo necelu polovicu vynalozenych prostriedkov (neoverene) a stavat sa bude (nasledne niekedy po vybudovani ZA - Ruzomberok).
2. Vo chvili, ked na dopravne stavby na celom slovensku chybaju miliardy korun, sa vlada rozhodne investovat do najdrahsieho mozneho riesenia.
Zaver: problem je teda v tom, ze peniaze s celoslovenskou posobnostou rozdeluje vlada, peniaze urcene na vystavbu v mestach rozdeluje samosprava. A tam sa koryto vymyka vlade spod kontroly. Prec s decentralizaciou !!! ?
1. problem je niekde vo vlade. Koncepcia rozvoja dialnic na Slovensku pocita s vystavbou dialnice Zilina - Ruzomberok v najblyzsich desatrociach. Problematicky usek v oblasti obidvoch Fatier bude stat miliardy korun. Podla studie by vybudovanie prepojenia Banska Bystrica - Ruzomberok stalo necelu polovicu vynalozenych prostriedkov (neoverene) a stavat sa bude (nasledne niekedy po vybudovani ZA - Ruzomberok).
2. Vo chvili, ked na dopravne stavby na celom slovensku chybaju miliardy korun, sa vlada rozhodne investovat do najdrahsieho mozneho riesenia.
Zaver: problem je teda v tom, ze peniaze s celoslovenskou posobnostou rozdeluje vlada, peniaze urcene na vystavbu v mestach rozdeluje samosprava. A tam sa koryto vymyka vlade spod kontroly. Prec s decentralizaciou !!! ?
Ámos Keynes
Re #46285 inTony: Ako to bude v sedle.
Ružinov: Dnes 8 + 9 + 14 s 12min. intervalom - výsledný 4 min. potom 3 + 9 s 8 min intervalom výsledný 4 min. (Zníženie výkonov špičke majú za následok posilnenie L9 v rannej špičke, ktoré dnes funguje)
Dúbravka: Dnes 1 + 5 + 12 s 12min. intervalom - výsledný 4 min. Potom 5 + 9 s 8 min. intervalom výsledný 4 min.
Rača : Dnes 3 + 5 + 11 s 12min. intervalom - výsledný 4 min. Potom 3 + 5 s 8 min. intervalom výsledný 4 min.
Špičku bude posilňovať L12 v K.V a L17 v K.V. a Rači
Re #46306 Beus: Súhlasím, len ja by som aj pre linky ktoré končia v centre dal označenie centrum.
Napríklad:
90 CENTRUM
Šafarikovo nám.
Presne z rovnakého dôvodu ako ich dávať keď idú na sídliská,... Bratislavčan vie kde je šafko turista však nie a turista chce v prvomrade vedieť kde je centrum.
A čo s vrchným riadkom na bočnom transparente? Len názov konečnej? Alebo tam dať rolovať - PETRŽALKA / Lúky - Vyšehradská
Re #46312 Sommelier: Ja by som skôr predpokladal alebo navrhoval zrušiť vlakovú časť na prístavnom moste. Tej vybudovať nový hneď vedľa alebo jej vybodovať tunel. Na spodné "poschodie" mostu dať vnútromestkú dopravu a na vrchnom "poschodí" by ostal len dialničný tranzit. Čo ty na to? Neviem či to je technicky možné, ale ak by to šlo...
Re #46343 milannco: So S499.1023 sa dá len súhlasiť. Veď napríklad štvrtina električiek je z rokov 1991 - 1998. To naozaj máme električky vymieňať po 14 rokoch, lebo ich dizajn je už nemoderný?
Z T3 je 78% mladších ako 20 rokov a tie, ktoré sú staršie ako 20 rokov, je ich 30, je 14 po modernizácii, aj keď možno nie všetky sú zdarené. U K2 je po modernizácii 62% vozňov, T6ky ich ešte nepotrebujú.
Trolejbusy - áno bolo by treba zopár nových, ale len kvôli zabezpečení NP vozov. Inak keby bolo robených viac GO resp. prestavieb na TrM nie je s nimi taký problém aj keď sú staré. Dnes sa ma kamarátka pýtala, že prečo má nový trolejbus staré sedačky. Myslela na tie naše 14TrM. Keby to malo aj sedačky nové tak cestujúci si úplne myslí, že je to nový voz.
Jedine čo je na tom fakt zle sú busy.