Reply on: qwix #39543:
Ano, nejak tak, teda nerozblika, ale rozsvieti
a tie vonkajsie ani to, tie ked nie su aktivne, tak nic neurobia, a ked su, tak rovno otvoria
a aktivuju sa (ak to ma vodic zapnute) v momente ked tachograf oznami nulovu rychlost (cize napr. pri stati na krizovatke, alebo pri urvatom tachografovom kabli pocas celej jazdy) 
A to nudzove zvonka - mozno na to, ze ak su vsetci doriadeni tak, ze nikto nema sil nielen rozbit sklo kladivkom, ktore tam nie je, ale ani len pootocit tu cervenu packu nad dverami, ktora tam nie je, lebo by to cestujuci zneuzili
Ale pravdupovediac, funkcnost a zapojenie tychto vonkajsich tlacitok mi vobec nie su jasne 
Dozab: Ano, poznam, myslimze sme sa aj stretli uz

Inak, fakt uchvatny voz, ten Ik293
Tiez som nevedel, ze take realne existovalo
ale bol by IMHO krajsi, keby vychadzal z Ik283, nie z Ik280
Ja mam (na papieri) tiez Ik295 a 298 (moje znacenie, vtedy som nevedel ze take aj bolo), ale aj SM22, B751, 706RTO-2K, 10.5Tr, 16Tr, ... (vsetko duplacsuklos)
Ámos Keynes
Ak by si chcel mať aj tú vrchnú zastávku nie v oblúku tak by si potreboval zabrať viac priestoru respektíve mať vjazd a výjazd inde. Napríklad vjazd električie zo Žabotovej a výjazd tak ako je navrhnutý teraz.Ale žiadať od investora aby dal na oblužnosť MHD viac priestoru ako je nevyhnutné je nereálne a pravdupovediac zbytočné.
Môžme byť radi, že ten priestor sa zveladí bez nároku na mestský rozpočet a takisto DPB a cestujúci dostanú nový terminál a električka nebude brzdená semaformi pri prekonávaní Šancovej.