3. TARIFNÉ PÁSMO - POSTREHY A NÁVRHY
Nedávno (dátum a číslo vozu linky 53 zámerne neuvádzam) som cestoval z Pezinka autobusom SAD cez Slovenský Grob s príchodom do Chorvátskeho Grobu na námestie o 15:03 h.
Odtiaľ ide v pracovné dni 15:09 h. do Bratislavy linka č. 53. Prekvapilo ma, že vodič na každej zastávke v 3. tarifnom pásme otvoril všetky 3 dvere a vôbec ho nezaujímalo, či si ľudia označia alebo neoznačia lístok. Samozrejme, označil som si iba a tuším ešte 1 pán, ktorý nastupoval až na zastávke "Horný dvor". Zaujíma ma teda, či do 3. tarifného pásma chodia revízori.
Podľa mňa by bolo ideálne, keby sa v tom 3. tarifnom pásme mohli okrem lístkov použiť aj električenky s BID (príplatok 50,- Sk k obyčajnej, resp. 25,- Sk k zľavnenej za mesiac). Pre ľudí, ktorí to využívajú pravidelne by to bol určite prínos. Čo myslíte, je to finančne reálne aj z pohľadu DPB?
Prekvapilo ma ešte, že všetci ľudia nastupujúci v Slovenskom Grobe, ktorí cestovali do Bratislavy si kupovali od vodiča SAD lístok až do BA. Určite by časovo aj finančne ušetrili, keby prestúpili v Chorvátskom Grobe na 53-ku tak ako ja ? Škoda, že takto neoficiálne napojený spoj SAD na linku č. 53 je len tento jeden popoludňajší v pracovné dni. ?
Ďalej ma prekvapilo, že to predĺženie si zaplatil práve Chorvátsky Grob a nie Slovenský Grob. Veď určite má Slovenký grob väčšie príjmy z daní vďaka reštauračným a ubytovacícm zariadeniam presláveným husacinou.
Podľa mňa by bolo dobré, keby aspoň teraz "v jesennej sezóne" trošku zainvestoval Slovenský Grob. 53-ka by mohla z Čiernej vody ísť do Chorvátskeho Grobu, pokračovala do Slovenského Grobu a bez prestávky išla späť do Bratislavy. Obyvatelia Slovenského Grobu cestujúci do Bratislavy cez Bernolákovo a Ivánku pri Dunaji by sa iste veľmi potešili. A ľudia, ktorí si pri jedle z reštaurácie radi trochu vypijú by sa mohli pohodlne a rýchlo odviezť MHD naspäť do Bratislavy. ?
El Sergio:No tie drôty na tom parkovisku sú tam oficiálne na manipulačné otáčanie trombelusov pri výlukách a mimoriadnostiach,zatiaľ čo neoficiálne nato,aby si tam ing.K.K. mohol fotiť trombelusy.Nie,nikdy som sa na Vlárskej neotáčal s 213,vždy len s 212:-P.Požadované podrobnosti sa pokúsim zistiť v pondelok.
El Sergio:No zrušili to až keď stavali trať na Vlársku,ešte 1994 som sa na nej točil a bolo to tam na to,že sa tam kedysi nejaká linka otáčala.Ale aká a kedy,to si už fakt nepamätám ale ak by si chcel,tak môžem zistiť.
Ja to beriem cisto z tradicionalistickeho hladiska. ?
Aj ked tusim vsetky mesta siroko-daleko(okrem Vysokych Tatiter)maju normalny rozchod,mne sa paci 1000mm viac.Je to taky mily,sympaticky rozchodik,no nie? ?
A okrem toho by mi za nim bolo smutno... ?
To Kollarko ma tiez napadlo(inak doteraz neviem naco su tam tie troleje... ? ).Ale ze by na Kramaroch bola otocka?O tom velmi presvedceny nie som.Kde PRESNE? ?
Tak prepac, vidim, ze je v tebe aj dobry clovek ☺ Potom, ked budes tam, kde jazdi metro, spomen si na BA, najvacsiu to dedinu na Slovensku, kde casom bude nosnym systemom asi IGK... ?
Na sme.sk je zase diskusia ohladne MHD, ako ste uz urcite zaregistrovali. Zaujimal by ma Vas nazor na rozchod v BA. Viem, ze sa to uz velakrat riesilo, ale ja v uzko rozchode vobec problem nevidim.
Pochodil som uz vela miest v zahranici a tie s uzkym rozchodom nim vobec netrpeli, naopak takyto rozchod setril vela miesta. A nezda sa mi, ze by na sirsom rozchode jazdili elektricky v nejakom mieste rychlejsie. V nemecku je bezny uzky rozchod a elektricky tam jazdia aj 60 km/h, co zdaleka predci niektore miesta so sirokym rozchodom.
El Sergio