pretoze L79 vypravuje 2 DPA a do lamaca jazdi 3 DPA, okrem toho uz chcem vidiet ako lamac vytrhne z biedy ta jedna jedina karosa (alebo serbel415) ktora obsluhuje linu 79
[tym som ale nechcel povedat ze na linku 79 nepatri SOR ]
Take lahke nevies? Lebo sa to tak nikdy nerobilo a cestujuci by to nepochopili a boli by s tym komplikacie a neviem co este si najdu, aby odovodnili, preco to nejde
Ale je to prinajmenšom paradox v tom, že sa jedná o vetu, ktorú viem vysloviť a ako taká má význam a zmysel. Akurát sa nedá gramaticky správne napísať.
No lenže linka 51 je menej potrebná ako 79. Keď chceš ísť niekam, kde premáva 51, dostaneš sa tam rôznymi inými spôsobmi. No na určité časti trasy 79 sa dostaneš obtiažnejšie. Ale myslím si, že cez víkend by na 79 mohli vypravovať aj niečo menšie než 12-metrový autobus.
Takze aj v Bratislave mate prazdne autobusy? No to pridem na navstevu! Ja si totiz pamatam z Bratislavy nanajvys tak poloprazdne busy, a aj to len niekedy
vír/výr: To že existujú dve slová s rôznym významom ale rovnakou výslovnosťou nás ešte neoprávňuje použiť jedno slovo na ich súhrnné označenie. Keď uvažujeme nad vetou "Po chvíli obidva výíry zmizli" (výraz výíry čítaj ako: "víri"), vieme jasne definovať význam výrazov po, chvíľa, obidva a zmiznúť (http://www.forma.sk/onlines/slex/index.asp). Čo znamená ale štvrté slovo? Je to krútňava alebo sova? Nedá sa to jasne povedať. Vyššie spomínaná veta je slovná hračka založená na totožnom význame slov, je to ale logický nezmysel, pretože miešame do jedného označenia dve nesúvisiace slová. Skúste si preložiť túto vetu do nejakého cudzieho jazyka - aké slovo môžete použiť? Napr. "After while both ... "
Ono to s tymi vyletuvsimi zberacmi nie je az taka blbost, ale nahodou sa pred vozom zrazu zjavi dochodkyna a co potom? Vodic urcite radsej zrazi ju ako keby mal mat problemy s naslednym tahanim vozu pod vedenie ?
Nie, nechcem. V linke 79 som inak teraz cez vikend videl na useku Dudvazska - ZST P. Biskupice nula cestujucich. Tiez to asi nebude uplne zriedkavy jav.
Teraz mi napadla taká blbosť, že možno by stačilo, keby vedenie bolo pred otočkou trochu urvané, aby zberače vypadli, tým by ich stiahli strhováky, trolejbus by sa v malej rýchlosti ešte v zotrvačnosti otočil a potom by vodič ručne nasadil zberače. Keď som raz videl výluku, pri ktorej sa otáčali trolejbusy o 120° bez vedenia, tak nie je vylúčené nič.
Andy