Reply on: bigmac #27010:
Asi si len zle rozumel, ja som mal na mysli nove (rozumej v dnesnych casoch produkovane nizkopodlazne) vozy, s pevnou montazou kolies/naprav a nizkopodlaznou vanou medzi kolesami (vid stredny clanok RT6), nie vozy typu T ktore maju otocne podvozky a plnohodnotne napravy, a ktore som uz zospodu videl, neboj 
Re #27009 S499.1023: Nesmierne si ma potesil tym, ze nikto u drahovych vozidiel nechce pouzivat samonosne kysne - toho som sa totiz obaval, ze by to nejakeho zvrateneho konstruktera napadlo

Beus
Ale inac, sam sebe si tak trochu protirecis, ked v jednom prispevku pises, ze dvojnapravaky jazdili dlhe roky bez problemov, a v dalsom ze im praskali ramy pojazdov a lamali sa kasne, co mi ako bezproblemova prevadzka nepripada...:)
S tym rozpadavanim som zrejme mylne generalizoval vlastnosti niektorych dnesnych vozov (cize koncepcne starych tak 20-30 rokov) aj na nove tramvaje, ale kedze s nimi nemam skusenosti, mozem sa mylit, hoci si myslim ze to ukaze skor cas - karoseria pocas jazdy dost pracuje, a ked vydrzi takto pracovat 10-20 a viac rokov bez rozpadnutia, potom sa bude dat povedat ze je dobra.
A podla mojho skromneho nazoru koncepcia samonosnej karoserie je omyl prirody, a budem si to mysliet dovtedy, kym ma niekto nepresvedci ze sa mylim, ale zatial sa o to nikto nepokusil
Ale inac este raz sorry vsetkym za moje nevedomosti, mam sa este co ucit a sam to dobre viem, hoci to nie vzdy tak vyzera.