Reply on: Tomi #26489:
Ak budes mat cas, skus sa pozriet, ci ucko klub #26478) a strelnica #26473) nie je jedno a to iste. Podla popisu vnutorneho usporiadania od galyoshi by to tak celkom mohlo byt. Vstup do strelnice je (bol) priamo za stavbou Vodnej veze (z pohladu od Dunaja) a da sa tam dostat aj autom z odbocky z cesty doprava smerom ku styrom panelakom. Moj odhad: ci uz su strelnica a ucko jeden, alebo dva byvale kryty, je celkom mozne, ze niekedy boli prepojene a ze cely komplex bol spojeny so starym protileteckym krytom. Jednotlive prepojenia boli zaslepene pravdepodobne z dovodu oddelenia jednotlivych priestorov (rozni podnikatelia), alebo z bezpectnostnych priestorov, kvuoli zavalom ... Chodba, ktoru spomina DuPe mohla byt kludne sucastou noveho krytu (ucko, strelnica) - pokial mam dobre informacie, tak stalinovo muzeum malo byt postavene niekde nad sucasnou Zidovskou ulicou, nedaleko pravoslavneho kostolika (opravte ma, ak nemam dobre info). A chodby strelnice (ucka), a podla popisu DuPe ("vlavo od krytu") - mohla by to byt jedna a ta ista chodba - ale pristupna z dvoch stran - a mohla by viest akurat popod tieto prietory. Akurat ze by mohla byt nepriechodzia z dovodu zamurovania. A mohla by byt totozna so zavalenou chodbou, co ste nasli vy. Toto vsetko su len moje spekulacie, podlozene silnym nedostatkom overenych informacii a dohadami.
p.s.: sorry za off-topic, ale tato problematika ma silne zaujima (som povahou "prieskumnik"). Ak nieco najdete, mozeme podebatit prostrednictvom privatneho mailu vado@pobox.sk.
Papyr
Okrem toho vraj slovensky drazny urad sa vyziva vo svojom uradovani, takze cakajte prietahy.
Ked uz sa bavime o vhodnosti alebo nevhodnosti jednotlivych typov vozidiel pre Bratislavu, uvedomte si jedno: Ani Trollino, ani 24/25 Tr este nemaju za sebou tolko rokov prevadzky, aby sa dalo povedat - toto je trolejbus, ktory vydrzi 20 rokov bez udrzby a toto je trolejbus, ktory sa do piatich rokov rozpadne. Su na to prilis mlade. Nieco z toho sa da odvodit z existujucich autobusovych verzii, ale nie vsetko. Preto by som nehanil 24/25 Tr ani neprechvaloval Solaris, ale pockal si na prax. Idealne by bolo objednat od kazdeho typu desat kusov a po roku-dvoch vyhodnotit, ktory typ bol na udrzbu nenarocnejsi a ten potom kupovat vo velkych seriach. Ale to je asi prilis logicke myslenie na bratislavske pomery, kde VSETCI, a to sa tyka aj dopravnych fandov, AUTOMATICKY POCITAJU s tym, ze udrzba bude stat za hovno este roky rokuce. Lenze bezudrzbove kastle typu 9Tr alebo I-280 sa uz nevyrabaju a uz nebudu. Holt sa bude musiet aj Bratislava prisposobit celemu vyspelemu svetu a zacat s poriadnou udrzbou. Cely vyspely svet sa totiz neznizi kvoli par debilom v DPB na ich uroven.
(Jedine, ze by sa ostrovskej Skode podarilo vyrabat este stare 14 a 15 Tr v nejakom dcerskom zavode niekde na vychod od Uzhorodu a Bratislava by ich kupovala