Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tento týždeň som strávil v Holandsku. Zaujalo ma to, že celý štát (rozlohou menší od Slovenska, počtom obyvateľov asi 3x Slovensko) je jednoliatym integrovaným dopravným systémom. A lístky sa (turistovi) kupujú ľahko - pri nástupe a výstupe priložím platobnú kartu k označovaču, ktorý zobrazí IN alebo OUT na potvrdenie akcie. Na druhý deň nejaká centrála so skratkou OV strhne precestovanú sumu z mojej karty. Podmienkou je 1. používať stále tu istú kartu a 2. každý cetujúci používa vlastnú kartu - nie je vôbec potrebné niečo voliť na označovači, všetko je automaticky. Deti v školskom veku cestujú s OV chipkaart, takisto aj previdelný cestujúci s "električenkami" robia check in a out s OV kartou. Toto funguje pre všetkých štátnych a súkromných dopravcov ako NS, Arriva, HTM, GVB,...

Ďalšia pozoruhodnosť je, že kým v Haagu som do vozidiel HTM mohol nastúpiť a vystúpiť ktorýmikoľvek dvermi, v Amsterdame do autobusu (kĺbového) GVB som mohol nastúpiť len prednými dvermi, aby vodič mal kontrolu, kto si nepípne kartu.(pípanie pri výstupe je potom v záujme cestujúceho, pretože inak sa účtuje cestovné až na konečnú). A šok som zažil v amsterdamskej električke, kde som mohol nastúpiť prvými a predposlednými dverami húsenice a pri tých predposledných bola búda so sprievodkyňou, ktorá mala úlohu bachárky a kontrolovala pípnutie karty. Check in a check out sa zjavne týka všetkých, aj tých s časovými lístkami.

Na železničných staniciach je to jednoduché, pretože vstup a výstup je len cez turniket, ten sa otvorí len po pípnutí karty alebo lístka.

Takže na jednej strane je cestovanie jednoduché, netrebe na to predplatené lístky ani aplíkácie a na kartu funguje každý označovač, ale na druhej strane sú isté reštrikcie na obranu proti čiernym pasažierom.

Doprava je všade pomerne pravidelná a bez tlačenice. Takmer nikdy som ešte nestál, vždy som našiel sedadlo.
Reply on: Ma178rek #254471:
Vo Francúzsku je v autoškole pravidlom, že inštruktor púšťa autorádio. Ide o to, aby si budúci vodiči zvykli, že počas jazdy nebude okolo nich kostolné ticho.
Reply on: 810zssk #254484:
Verím, že interpreti, ktorí toto robia, majú v pekle špeciálnu mučiareň 🤣

Inak Grécko relatívne donedávna nepoužívalo značku daj prednosť v jazde ale všade dávali stopky. Áno, aj na pripájací pruh na diaľnicu. Tiež som takto zopár grekom otestoval brzdy 🤣
Reply on: Ike #254474:
Ja som takto dnes ráno skoro spôsobil bum v Nicosiii z reverzného dovodu. Išiel som cez kruháč, ako všade na juhu tam fungujú v high speed režime a proste sa musíš prispôsobiť, inak tam budeš do večera. Zrovna som sa chystal vychádzať z vnútorného pruhu (pri čom mám podľa miestnych pravidiel prednosť, ale vždy som insecure tak si to úzkostlivo kontrolujem), keď som zrazu počul nejakú sirénu. Tak som trochu prudšie pribrzdil, za sebou počul nejaké škrípanie auta ktoré muselo slušne fleknúť tiež, a následne som pochopil že tá siréna išla z pesničky v rádiu 😂
Reply on: csepka_3 #254479:
Ty si s tým začal, Paľo!
Reply on: csepka_3 #254472:
Republika, Paľo, Republika? Nalož im to, Paľo, ako Miňo Mazurek tej rodinke na stanici!
Reply on: david11 #254477:
Minibus by ale zasa 20 minút z hodiny jazdil a 40 minút by stál na konečnej v Čunove. A na 90 by aj v trase po Rusovce bolo treba 2 vozy, takže by sa vlastne výprava navýšila.
Reply on: david11 #254477:
Pocas pretekov tam naposledy bola L190.
Reply on: 810zssk #254473:
Celkom trápny komentár, ja som len napísal to, čo som zistil pri rozhovore s takýmto kolegom počas čakania na služobný spoj, kedy mal to slúchadlo v uchu a zaujala ma zvláštna melódia, ktorá nahlas prenikala do ticha a zaujímalo ma, čo počúva. Je to pre vás neprípustné alebo z akého dôvodu si dovoľujete takéto útoky a nálepkovanie mojej osoby?
Reply on: david11 #254477:
To by som úplne netvrdil, síce tam pravidelne nechodievam, ale vždy keď som s 90 od Danubiany šiel, tak boli obsadené takmer všetky sedadlá v NS 12 (v júni, septembri a vlani aj koncom októbra - išlo o víkendy, keď tam v okolí žiadna akcia nebola, cez týždeň zrejme až taký dopyt nebude).
Reply on: Peon #254467:
Sú tam v sedle prejazdy z L192.
Určite by stačil minibus čo by tam zachádzal z konečnej v Čunove.
Počas pretekov by sa zaviedla x90 z centra.
Reply on: bobitwo #254469:
Išiel som s ňou veľakrát poobede v špičke a za Jasovskou nás išlo max.15 ľudí smer Danubiana.
Reply on: Ike #254474:
Presne takto som mieril ...
Akože legendárny spievajúci šofér z 31/39 bol super ale tak rádio by v kabíne malo hrať primerane a nie tak že hucat na celý interiér...

Ja osobne keď chodím na bicykli mám 1 slúchadlo aby som neobmedzoval ľudí okolo lebo s hudbou sa ide lepšie ...
Keď som ale v meste to mám tichšie aby som viac vnímal okolie
Reply on: Ma178rek #254471:
Hlučné autorádio problém je. O tom som sa presvedčil raz, keď som mal asi rok vodičský preukaz a išiel som večer okolo 22.30 autom cez Patrónku. Mal som vypeckované Adagio for Strings od Tiesta tak, že auto skákalo a ako správny príslušník kohorty, ktorá mala vtedy posledný rok prívlastok tínedžer, som zamachroval ukážkovým odpichom.

Len tá sanitka, ktorá mi asi 2 m pred kapotou skrížila cestu ma jemne vyhodila z duševnej pohody.
Reply on: csepka_3 #254472:
Nechcem ukazovať prstom, ale ja som sa jedného pýtal prečo csepka_3 píše na imhd takéto nezmysly a povedal mi že to je preto že počúva miestnych náckov z domoviny, alebo kresťanské modlitby.
Reply on: Ike #254465:
Nechcem ukazovať prstom, ale slúchadlá si vo veľkom tlačia do uší práve vodiči z cudziny. Jedného som sa pýtal prečo, lebo tam počúvajú svoje pesničky z domoviny, alebo moslimské modlitby.
Reply on: tbus #254470:
To určite áno ale slúchadlá nie...
Hoc je zaujímavé že vlastne autorádio principiálne je to isté ale tým že to nejde priamo do ucha tak to je dovolené...
Reply on: S499.1023 #254468:
Protiprievanová vata v uchu sa môže?
Reply on: david11 #254466:
V rámci špičky 90 využíva veľa ľudí z Čunova a Rusovies, keďže je to výrazne rýchlejšie ako 91/191 a prestupovať na Jasovskej na 98. 98 ide Jasovská - Ekonomická univerzita 23 minút, 90 ide Jasovská - Ekonomická univerzita 6 minút. Čo je dosť rozdiel. Dokonca aj z okolia Jasovskej 98 cestuje dosť ľudí l Ekonomickej.
Reply on: Ike #254465:
Pokiaľ viem, tak je to explicitne zakázané.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.