Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #253720:
Čiže potom je vlastne celá vitrína (vrátane tej tabule zobrazujúcej online odchody) na zastávke zbytočná - lebo všetko si viem nájsť v telefóne - aj informácie o výlukách, aj cestovné poriadky, aj schémy liniek, aj tarifu, dokonca aj online odchody... veď kto nemá chytrý telefón, nech sa vezie taxíkom alebo môže zostať doma 🙂
Reply on: Ike #253720:
"Ak si odmyslíme davy deduškov, ktorí ešte nevideli počítač a majú NMT telefón, tak nevidím dôvod prečo by sa cestujúci chcel k takejto mape predierať a na papieri formáte A3 niečo hľadať."

Neviem ako papier, ale mne sa ta obrazkova mapa pacila na imhd, zoom ako taky pomerne stacil. Ci nieco este treba strkat do vitrin, neriesim.

"Ako som už spomínal, iné je mať tú mapu online a aspoň zoomovatelnu. Aj keď to dnes spĺňa vrstva verejná doprava v openstreetmapach, ktorá je navyše dynamická. "

Suhlasim, openstreetmap je fajn. Neda sa tam nejako upravit farebna schema? Viem, ze pri google mapach by som si taku otazku ani nedovolil polozit, ale tam som vzdy prepol na satelitnu verziu, ktora na OSM dost chyba.
Reply on: Viko #253719:
"Navyše netuším, prečo za tie roky nedokázali z mobilnej do webovej verzie preniesť vysvietenie trás liniek"

Toto. Aj si zapnes vrstvu verejna doprava, aj na teba hadze bobok.
Reply on: Viko #253719:
Google mapy pokojne ber ako genericky termín pre hocijakú online mapu.

Pointa je v tom že na statickej tlačenej mape MHD siete vyvesenej na zastávke nenájdeš ani adresy, ani prevádzky, ani otváracie hodiny ani ostatné komunikácie.

Naopak, v smartfóne, ktorý drží pomaly každý cestujúci na zastávke, nájdeš na Google mapách (a iných podobných platformách, aby si ma nechytal za slovíčka) pomaly všetko čo si želáš s relatívne presným odhadom času pri pešej chôdzi.

Ak si odmyslíme davy deduškov, ktorí ešte nevideli počítač a majú NMT telefón, tak nevidím dôvod prečo by sa cestujúci chcel k takejto mape predierať a na papieri formáte A3 niečo hľadať.

Ako som už spomínal, iné je mať tú mapu online a aspoň zoomovatelnu. Aj keď to dnes spĺňa vrstva verejná doprava v openstreetmapach, ktorá je navyše dynamická.
Reply on: Ike #253699:
Zas by som nerobil z google mapy svätý grál. Jej jediný bonus vidím v tom, že ako dlhé roky defaultná vec je nabitá informáciami o prevádzkach, hoci je des to promovanie/miznutie špendlíkov v rôznych mierkach. Celkovo je aj po nedávnej zmene farieb stále pre mňa málo prehľadná. Navyše netuším, prečo za tie roky nedokázali z mobilnej do webovej verzie preniesť vysvietenie trás liniek, a podobné základné pomôcky plánovania.

Na hľadanie ciest verejnou dopravou sa mi viac odsvedčil Citymapper, na plánovanie peších presunov zasa mapy.cz.
Reply on: Adam3 #253709:
Ja považujem hneď po mapách Vladimíra Šimka za najdokonalejšie mapy (koľajovej) MHD z veľkej časti sveta mapy Roberta Schwandla: https://urbanrail.net/eu/sk/kosice/kosice.htm
Reply on: TomJ #253715:
Tam si viem predstavit, ako cloveka, co Kosice nepozna, mozu miast tie paralelne elektrickove vetvy, napr. vetva k veterine, resp. k botanickej zahrade, prip. na opacnom konci smer k soche Jana Pavla II, resp. na Slanecku... Teda nie, ze by to uz kohokolvek trapilo, ked sa tam odtorpedovali niektore linky a autobusu sa prakticky neda vyhnut (napr. Optima).
Reply on: Adam3 #253709:
V case, ked ja som bol dieta, stranka imhd.sk este nebola na svete a vacsina ludi este doma nemala pocitac ani internet alebo ak vobec, tak len velmi pomaly a brutalne drahy, takze si to mohli dovolit len skutocne bohati ludia. Ale ta mapa ma sprevadzala prakticky celou VS a dodnes sa vraciam k verzii z roku 2022, kedze na takych 75% sa na nu stale da spolahnut, len si treba spomenut hlavne na tie linky, ktore sa medzicasom zrusili, no a teraz od spustenia Petrzalskej elektricky je uz pase aj Petrzalka (busy).
Mestske drahy ponukaju pekny pohlad aj na to, kde su ake navestidla a kedy doslo k poslednej obnove usekov. Za mna je to informaciami nabita mapa, aj ked priznavam, ze nie prave pre bezneho cestujuceho, ktoremu to moze byt jedno.
Reply on: Ike #253707:
Ja som tiež zástanca klasických máp. Nežiadam, aby boli vytlačené na zastávkach, ale mohli by byť dostupné aspoň online. Ako tu predo mnou niekto spomínal, schémy ti neposkytnú reálnu predstavu o vzdialenostiach a niekedy ani nesedia svetové strany. Napríklad schéma električiek v Košiciach mi robila problém, lebo je naklonená a dosť dlho mi trvalo, kým som si na Google mapách našiel, ktorá časť schémy prislúcha ktorej ulici.
Reply on: Ike #253699:
Nuz tak ta mapa linkoveho vedenia bola podla mna mega dobre citatelna. Hlavne vidis ciary, kadial tie linky chodia, co na Google mapach nevidis, a vies sa zorientovat o to rychlejsie.
Reply on: Ike #253697:
Tak pri tych odhadoch by som si nebol az tak isty. Nikto netvrdi, ze je to "must be", ale je to take to "nice to have", lebo to dost vyrazne setri cas (aspon mne).
Reply on: Ike #253695:
Schema je asi lepsia do mobilu, ale napr. ja som na mobile dokazal otvorit velku mapu a nazoomovat ju do oblasti, ktora ma zaujimala a v pohode sa to dalo vsetko citat.
Reply on: Ike #253689:
Nesuhlasim, kedze niekedy mas potrebu dostat sa niekam, pricom to niekam na mape rovno vidis a hned aj linky, ktore tam jazdia pekne prehladne, pricom nemusis rozmyslat, kde v skutocnosti je nejaka zastavka na scheme. Niekomu to na kazdodenne prestupovanie asi staci (ale to si uz aj zapamatas), no prave na take tie nepravidelne cesty je povodna linkova mapa najlepsia.

Mimochodom, teraz som pozeral schemu trolejbusov a som z nej totalny magor.
Reply on: kecho #253692:
Vopred velmi pekne dakujem. Ja som okrem technickych podrobnosti drah (v mape drahy, co teda priznavam nie je uplne potreba cestujuceho, skor sotousa) hladal aj spojenia cez tu velku mapu (linkove vedenia), kde boli cervenym elektricky, zelenym trolejbusy a modrym autobusy. Ten prepaleny farbickovy mordor musim jednak o dost dlhsie studovat, po druhe mi tam chyba kontext uzemia, ktore hned vidim a nemusim to prehladavat este cez Google a zvoleny nazov zastavky. Ta mapa je pekna, cista a ovela rychlejsie sa v nej clovek zorientuje.
Reply on: lostrail #253688:
To su dve top mapy mojho detstva. Presedel som nad nimi desiatky hodin, hlavne ked vysla prva verzia mapy mestskych drah, z toho som bol total uneseny. Potom vzdy s vydanim novej verzie som si ju otvoril spolu so starou a alt-tabovanim hladal medzi nimi rozdiel😃 Neskor vysli aj trolejbusove verzie z inych miest, no kosicka elektrickova verzia nikdy. A este by som velmi rad videl takto spracovane Brno a Prahu. Existuje sice toto: https://www.gleisplanweb.eu/show.php?Map=Prag&Index=1&Height=2350&Width=3425&Title=Straßenbahn%20Prag ale nie je to uplne ono voci tej imhd verzii 🙂
Reply on: Ike #253707:
Však si pozri tie mapy na imhd čo sa vydávali do pár rokov dozadu. Nie je to žiadna nečitateľná spleť čiar, je to veľmi dobre a ľahko použiteľné. Keby si to vytlačil na rozmer vitríny, bolo by to dobre použiteľné. Podotýkam že hovorím o využití priestoru kde dnes nie je absolútne nič užitočné.

A nejde o meranie vzdialeností, to nikto nikdy nerobil, ale o to že vidím čo je kde geograficky, či už v referencii k môjmu cieľu, alebo k inej zastávke kde môžem chcieť prestúpiť.

Ale teda primárne ide o to aby tá mapa aspoň existovala, to umiestňovanie do vitrín už bola len taká odbočka.
Reply on: 810zssk #253703:
Ešte beriem mapu okolia zastávky vyhľadateľnú vopred online.

Ale mne požiadavka na mapu celej siete v mierke pripomína požiadavku zachovať telefónne búdky alebo analógové vysielanie. Aj tie mali v čase rušenia svojích užívateľov.

Dnes v dobe smartfónov, úplne iného dopytu po informáciach a hlavne skutočnosti ako sa vie gen Z orientovať na tlačenej mape, mi pripadá tlačená statická mapa, ktorá aj tak nenaplní požiadavku väčšiny cestujúcich ako enormný luxus. Veď si otvorte openstreetmapy a dajte si do výrezu BSK. Úplne nič nehovoriaca a nečitateľná spleť čiar, pričom 98% plochy mapy sú nevyužité prázdne plochy. Niekto bude cez grafickú mierku merať vzdialenosti? Online to ešte zmysel má. Dá sa zoomovať a vyberať vrstvy. Ale v teréne?

Plus si predstavte ako by tam DPB zobrazil nejaké POI. Viete koľko by si účtoval za názvové tantiémy? 🤣
Reply on: Ike #253704:
"Inak čo mu bráni kúpiť si tlačený plán mesta? Ja doteraz nosím v aute autoatlas pre prípad. "
mal som v oblube autoatlasy od VKU, ale akosi k nejakym novsim (2010+) vydaniam sa uz dostat neviem....
Reply on: pressburger #253701:
Tak ked bude poprazdninovy grafikon plus aj v arrive skolsky rok, tak skusim v septembri po prestavke aktualizovat mapu.
Reply on: pressburger #253701:
Čiže tvoj otec nepozná Google mapy, ale na imhd si mapu v mierke nájde? A pokiaľ ide o terén, kde si takú mapu predstavuješ umiestniť. Lebo ja mám čo to dočinenia s kartografiou a mapa v mierke proste je priestorovo náročná a apriori horšie čitateľná.

Inak čo mu bráni kúpiť si tlačený plán mesta? Ja doteraz nosím v aute autoatlas pre prípad.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.