To je škoda,že nie.
Postavenie trolejového vedenia nie je síce lacná záležitosť,ale má to potom veľa benefitov a obzvlášť v dnešnej dobe,kedy energie nafta,plyn budú u nás veľmi drahé.
Elektrickú energiu si vyrábame sebestačne a máme jej na Slovensku dosť.
Trolejbusová trať Brnianska-Tesco Lamač by mala zmysel a využitie.
No to je pravda. Ako viac trás by sa zišlo ale ja osobne som skôr fanúšik toho že zatiaľ majme to, čo máme, no udržiavať to v top stave tak, aby tam električky mohli ísť kľudne aj 60. Potom fajn by bolo už zaviesť trochu lepšiu preferenciu na semaforoch založenú nie na tom že palubný počítač si to vyžiada, ale tak, že by bolo pred križovatkou a za križovatkou čidlo a vždy keď ide električka, by zastavilo auta asi na 10-20 sekúnd lebo toto je prednejšie riešenie a aj spoľahlivejšie. Na príklad križovatka by bola naprogramovaná tak, že ani by nerátala s električkou, no keď električka prejde čídlo, mala by okamžite zelenú a naopak keď prejde to na druhej strane tak zapne naspäť autá.
Potom dvoležité by bolo ešte mať aj lepšie trasované linky autobusov, tak aby to s tou elektrickou aj nejak nadväzovalo, nie iba tak že nejak to dáme a je to.
A keď sme sa dostali k tým linkám, to čo píše Ma178rek by bolo super.
Ja by som videl systém liniek takto:
(Rátam už aj s trasou košická-pribinova)
L1 ->Hl Stn. - stu - vysoká - prior - šafarikovo nám. - Petržalka
(Toto je len môj návrh, síce som písal že na každú radikáli max 2 linky, no petrzalku by som dal trochu ako výnimku a boli by tam 3 lebo viem si predstaviť že tu by boli dosť veľké návaly. Potom prečo by som dal tie linky ktoré som pozmenil tak? No L1 spája stré centrum s Petržalkou, L2 by spájala petrzalku a Ružinov s novým centrom, L7 by spojila časť starého centra mesta, s novším centrom Raču.
Ďalej na šafarikovom nám. trnavskom mýte je možné prestúpiť z L4 teda z karlovky-Dúbravky a zlatých pieskov na L7 pripadne z toho Šafárikovho nam aj na L2)
Ale toto už je sci-fi zatiaľ
Moje slova, realne by to mohlo aj fungovat a ako spominal janci ze elektricky nahradzaju v Bratislave metro a preto by malo byt menej spojov a na kazdom useku max 2 linky, tak akoze netvarme sa ale metro tu pravdepodobne nikdy nebude a elektricky ho nikdy na maximum nenahradia. Ja by som si porovnal Bratislavu s Brnom - tam maju zhruba 2krat tolko kilometrove trate pre elektricky a omnoho viacej spojov. Preco taketo nieco nespravit aj tu, pomalicky predlzovat jednotlive radialy a stavat nove a nie robit naraz velke projekty. Mozno keby sa mesto zameralo viacej na elektrickovu dopravu by to mohlo vyzerat podobne ako v Brne. Ale nato by vlastne muselo mat mesto mat peniaze a chut.
Osobne preferujem ponechanie L7 a možnost točenie cez Obchodnú- Tunel- Most SNP- Jesenského- Námestie SNP a cez obchodnú naspäť na Vinohrady/Rača ..
Linku 1 predĺžiť do Petrzalky
Linku 3 nechať tak ako je
Linka 7 nemá vhodné obratisko v centre ale takto by ponúkla nové zaujímavé spojenie
Prípadne urobiť to tak že linka 1/7 by sa počas špičiek prejazdovali pri moste SNP a mimo špičky by ostala 1 v terajšej trase (v podstate by bola vedená stále v trase Hlavná stanica -NLŠ a linka 7 Racianska-kapucinska-Most SNP) nárast vozidiel by nebol až taký veľký na predĺženú 7 3-4 vozidla a detto aj pre linku 3 nejakých 5 vozidiel)
Nevýhoda tohto by bola že by zjavne pár poradí na L1/7 bolo obsluženych K2..
Ako rekonštrukciu dunajskej vnímam pozitívne keď si to už spomínal. No ale ja stále nevychádzal z údivu že prečo keď idem s električkou po nábreží mám pocit že nie som v hlavnom meste Slovenska ale niekde v sovietskom zväze?
To ani neni dlhý úsek. Prakticky je to “maličkosť”
Tá Stn nove mesto ma až tak nehnevá no stále je to kratučký úsek, ktorý smaď nešlo zrekonštruovať pri rekonštrukcii zlatých pieskov?
Toto sú “drobnosti” ktoré by však padlo vhod opraviť. Aj Ružinov treba opraviť to to už je o inom a tam nemám nejakú negatívnu kritiku zatiaľ.
Bratislava ako hlavné mesto je podfinancované, s tým súhlasím a samozrejme sa to prejaví aj na rozvoji infraštruktúry. Avšak električková sieť v Bratislave by sa podstatne zlepšila dobudovaním chýbajúcich prepojení jednotlivých radiál (napr. opätovné prepojenie trate na miletičovej s vajnorskou, prepojenie ružinovskej radiály a vajnorskej radiály cez tomášikovu a pod...). Takisto mesto by vedelo investovať do výstavby nových obratísk, ktoré poslúžia v prípade mimoriadností. Ale namiesto realistických riešení nás zásobuje megalomanskými projektmi ako je trať na letisko... (a zatiaľ je problém s výkonom bežnej údržby).
Rovnako neverím, že mesto by nenašlo financie na sanáciu havarijného stavu trate na nábreží a na Stn. Nové Mesto. Len takéto projekty nevyzerajú tak dobre na ig ako fotečky červenej cyklotrasy na nábreží, prípadne na dunajskej.
Ako hlavná príčina tohto problému je nedostatok peňazí. Síce papierovo v BA žije 475 tis. obyvateľov, realita je taká že to mesto musí obslúžiť omnoho viac ľudí, napríklad 650 tis (toto číslo je len príklad, nehovorím že presne toľko ľudí žije v BA) ale má na to len peniaze ako by malo obslúžiť tých 475 tis. čo nie je problém riadenia mesta či dopravného podniku ale systému počítania obyvateľov ktorý ba mal rátať aj s tým že ľudia môžu žiť inde ako majú trvalý pobyt a teda peniaze za niektorých ľudí nejde mestu ale dedinke kde sa daný človek ocitne raz za uhorský rok. S jednolinkovým systémom s tebou súhlasím lebo pre potreby BA je to praktickejšia varianta. Ja by som to prirovnal k tomu že elektricky nahrádzajú v Bratislave metro a prakticky sú aj tak navrhnuté ich linky. Metro tiež nemá 20 liniek. Ja som osobne za to aby na každú radikáli išla jedna linka a v prípade že ju využíva viac ľudí tak 2. Ale čo nechápem, je že prečo DP nepracuje na ich zrýchlení. No pracuje ale povedzme si narovinu že moc im to nejde
"Casom sa budu stavat a otvarat nove radialy" - nechcem ti brať ilúzie, ale za posledných 30 rokov sa otvorila až 1... A nezdá sa, že by mesto malo zasadný záujem o rozvoj električkovej dopravy. Namiesto rozvoja tu máme trate v rôznom štádiu rozkladu.
Súčasný jednolinkový systém má síce svoje muchy, ale je to to najlepšie, čo toto mesto môže mať s prihliadnutím na rozsah siete.
Vseobecne si myslim ze znizovanie poctu liniek a navysovanie och intervalov je horsie ako keby bolo v meste viacero liniek s nizsimi intetvalmy. Casom sa budu stavat a otvarat nove radialy a nove linky budu musiet vznikat tym padom budu musiet byt znizene intervaly inych liniek aby sa tam nove zmestili.
Niečo pre pamätníkov - pred 20 rokmi mi zrušili dohodnutý pohovor na brigádu vylepovača CP. Už som potenciálnemu nadriadenému, ktorý je dávno v dôchodku, odpustil, a potenciálny kolega, ktorý žiaľ už nie je medzi nami, mi pár krát umožnil si zavylepovať s ním.
Nevidim dovod v ruseni linky7, chapem ze mesto chce najviac vyuzit novu trat v petrzalke a co najviac zvysit intervaly ale v buducnosti s vystavbou a otvorenim novych trati (napr. pribinova kosicka) budu musiet vzniknut nove spoje koli ktorym potom budu musiet byt znizene intervaly ostatnych spojov. Preco naprklikad namiesto rusenia linky 7 nepridat novu linku ktora by obsluhovala petrzalku spolu s linkou 3. (priklad: linka 2 ktora by jazdila z petrzalky na hlavnu stanicu ako kedysi jazdila linka 1). Niekto nazor?
Andy