Podľa STN 73 6110 - Projektovanie miestnych ciest je minimálna šírka pruhov v meste pre vozidlá 2,5m. Ak sa má na tej ceste nachádzať autobus, alebo majú jazdiť nákladné vozidlá, minimálna šírka pruhu je 3,0m. Nájdeš to aj v TP 73 6110.
Takže by som rád videl normu, ktorá hovorí, že ak mi v meste má jazdiť autobus v tom pruhu, že je možné tam mať 2,75m šírku pruhu. Rád sa nechám poučiť.
Ten projekt samozrejme dodržuje požiadavky technických predpisov - nikde nebol navrhnutý pruh pre autá užší ako 2,75 m. Neviem ktoré normy myslíš... A som nespokojný s neschopnosťou mesta v iných častiach mesta, kde sa stále dookola prioritizuje IAD pred vhodnejšími módmi dopravy aj napriek tomu, že sa vie, že je to pre mesto likvidačné.
Ja si myslím že by nám tých právnikov v politike prospelo viac, keďže hlavnou prácou politikov je tvoriť a vykonávať zákony. Bolo by teda veľmi fajn keby právu aj rozumeli, potom by legislatívny proces vyzeral trochu inak než keď tu zákony píšu polovníci.
A čím to je, že je to tak vo všetkých krajinách? Sprisahanie je rozsiahle? Poznám takého Frantu Šišku, ako si ty, čo povedal, že nebude platiť drahých právnikov, napísal si kúpnu zmluvu na byt podľa nejakého vzoru z internetu a potom chodil nariekajúci.
Veď to. Nič. Príprava výstavby električkovej trate bola časovo náročná v každom období v porovnaní s inými jednoduchými stavbami. Viac menej vždy reflektovala úroveň vlastníckeho práva. Na to netreba byť právnik a dokonca netreba poznať ani jeden zákon. Je to proste logické.
Slovenský jazyk sa učí vo všeobecnej škole. Ak poznám význam slov, tak by som mal byť schopný napísať nájomnú zmluvu, zmluvu o dielo, alebo zamestnať človeka. Ale v NRSR robia všetko preto to, aby som musel využiť služby tretej osoby.
Čo má nejaký preukaz spôsobilosti na nejakú činnosť s touto témou spoločné?
Nie, Košicko-Bohumínska železnica sa stavala 4 a 1/4 roka, Petržalská električka zatiaľ len necelé 4 (od odovzdania staveniska zhotoviteľovi 18. 11. 2021.
Ty si sa pekne opustil. Nikto od teba nechce postupy, ale zjavne si v problematike zorientovany keď sem chodíš a každý pričetny človek nad 30 rokov vie, že stavebné konanie na jednoduchu stavbu typu rekonštrukcia strechy alebo stavba domu trvá neuveriteľne dlho a vyžaduje množstvo administratívnej záťaže, tak si asi vieš extrapolovat, že pri stavbe električkovej trate to bude násobne dlhšie a náročnejšie a netrepneš hlúposť typu, že namiesto čiar mali položiť koľaje.
Aha cize kompletna zmena organizacie dopravy na ulici sa moze spravit bez priprav, pripomienok ludi, suhlasu KDI a podobne, ze? (specialne pre teba: sarkazmus)
A urcite si nebudem kvoli diskusii studovat tu materialy aby som ti odpovedal uradnicinou perfektne - nemam na to cas ani chut - rovnako ale nemam problem priznat chybu, a casto tu nahadzujem teoreticke otazky lebo viem ze mi tu niekto odpovie normalne ako Viko, ale za to, ze nie som profesionalny "kuchar" nebudem ticho, lebo co sa ma normalny clovek kafrat do remesla kucharovi? Ty o mojej primarnej praci by si tiez vedel kulove a myslel si "vsak to je jednoduche", ale mudroval by si ako 99% ludi - to by som ti kludne garantoval, lebo som nestretol nikoho mimo svojho oboru, co by nemal aspon "a neslo by to takto?" pripomienku - za 13 rokov praxe.
Ak su zakony a pravidla tak komplikovane, ze na nich treba plny uvazok, pravnicku skolu a doktorat, do toho milion pripomienok, studii, EIA, stavebnych povoleni, odvolani, dovolani, zalob, sudov, atd... tak je nieco zle a treba ich zjednodusit a upravit.
Kosicko - Bohuminsku zeleznicu sme postavili za ten cas, co trva postavenie 2 etapy v Petrzalke. Chapem, ze podmienky za Rakusko-Uhorska boli zle, ale teraz mame opacny extrem a to musis uznat aj ty. A znova nemam cas, chut ani energiu si studovat veci kvoli nejakej diskusii pre internet - robit s tym nebudem a zbytocne zabijem svoj cas na to.
Ike