Nie, Košicko-Bohumínska železnica sa stavala 4 a 1/4 roka, Petržalská električka zatiaľ len necelé 4 (od odovzdania staveniska zhotoviteľovi 18. 11. 2021.
Ty si sa pekne opustil. Nikto od teba nechce postupy, ale zjavne si v problematike zorientovany keď sem chodíš a každý pričetny človek nad 30 rokov vie, že stavebné konanie na jednoduchu stavbu typu rekonštrukcia strechy alebo stavba domu trvá neuveriteľne dlho a vyžaduje množstvo administratívnej záťaže, tak si asi vieš extrapolovat, že pri stavbe električkovej trate to bude násobne dlhšie a náročnejšie a netrepneš hlúposť typu, že namiesto čiar mali položiť koľaje.
Aha cize kompletna zmena organizacie dopravy na ulici sa moze spravit bez priprav, pripomienok ludi, suhlasu KDI a podobne, ze? (specialne pre teba: sarkazmus)
A urcite si nebudem kvoli diskusii studovat tu materialy aby som ti odpovedal uradnicinou perfektne - nemam na to cas ani chut - rovnako ale nemam problem priznat chybu, a casto tu nahadzujem teoreticke otazky lebo viem ze mi tu niekto odpovie normalne ako Viko, ale za to, ze nie som profesionalny "kuchar" nebudem ticho, lebo co sa ma normalny clovek kafrat do remesla kucharovi? Ty o mojej primarnej praci by si tiez vedel kulove a myslel si "vsak to je jednoduche", ale mudroval by si ako 99% ludi - to by som ti kludne garantoval, lebo som nestretol nikoho mimo svojho oboru, co by nemal aspon "a neslo by to takto?" pripomienku - za 13 rokov praxe.
Ak su zakony a pravidla tak komplikovane, ze na nich treba plny uvazok, pravnicku skolu a doktorat, do toho milion pripomienok, studii, EIA, stavebnych povoleni, odvolani, dovolani, zalob, sudov, atd... tak je nieco zle a treba ich zjednodusit a upravit.
Kosicko - Bohuminsku zeleznicu sme postavili za ten cas, co trva postavenie 2 etapy v Petrzalke. Chapem, ze podmienky za Rakusko-Uhorska boli zle, ale teraz mame opacny extrem a to musis uznat aj ty. A znova nemam cas, chut ani energiu si studovat veci kvoli nejakej diskusii pre internet - robit s tym nebudem a zbytocne zabijem svoj cas na to.
K jednosmerke:
"Vzhľadom na význam značky sa prostredníctvom Z 321 Jednosmerná cesta označujú výlučne jednosmerné cesty, nie jednosmerné vozovky smerovo rozdelených ciest."
Takže si spokojný s neschopnosťou mesta, kde projektant koľkokrát ani nevie dodržať najzákladnejšie časti normy a dodá výsledok, že študnet, čo to práve študuje, by to zvládol lepšie? Alebo stačí prístup Cyklokoalície, kde zarezali sme autá, čo nás po nejak norme, ak sa nezmestí vodič do pruhu užšieho ako má byť, tak je neschopák a má vrátiť vodičák, ak mu chýba koľkokrát aj pol metra, ale skús spraviť o 5cm užšiu cyklotrasu (z 1,5m šírky) a uvidíš ten bordel, alebo dáš stĺpik, kde byť nemá a podobne.
Matej tu prispieva koľko? 10 rokov? To fakt nevie, že stavebné konanie, ktorému predchádza zistovacie konanie a príprava projektovej dokumentácie na viacerých úrovniach a pri ktorom je milión účastníkov ktorí sú apriori proti výstavbe, trvá niekoľko rokov?
Ale to nie je len o položení železa do zeme. Nové koľaje majú povoľovací proces novej dráhy, úprava šírkového usporiadania je omnoho menšia (a teda rýchlejšia) papierovačka.
ja len pevne verim ze raz pride nejaka trochu snehovejsia zima a mechanizmy odhrnajuce sneh sa postaraju aj o tento bordel co umiestnuju sucasni palalasi po cestach....
Ideálne to nebolo ani predtým. Ale toto nové riešenie mi príde priam stvorené na vznik nehôd. Cyklopruh mal byť určite oddelený zvýšeným obrubníkom, ale ideálne mal viesť až za parkovacími miestami. Takto tam vlastne vznikli dva súbežné pruhy pre autá oddelené cyklopruhom. Keď nasneží alebo čiary vyblednú, tak podľa mňa nebude jasné, ktorý pruh platí pre ktorý smer. Tá modrá značka označujúca jednosmernú premávku môže evokovať, že smerom na Račiansku mám ísť v tom úplne pravom pruhu a že v smere na Vajnorskú vedú dva pruhy.
Cize taketo nieco spravit, ako predpripravu na trat, je nad sily a schopnosti magistratu, co vie pouzivat iba bielu farbu, a aj to nie dobre a presne?
Predsa o to menej prace by mali potom v buducnosti, mohlo to byt na ceste zaroven ako buspruh (nemusi byt nutne kazda trat plne segregovana ako to mame doteraz), a pri najhorsom by tam mohli spravit obratisko okolo parku Halkova, alebo potiahnut ku OD Slimak, a uz by chybala iba Tomasikova a vedel by si L50 plne nahradit elektrickou.
Čo bolo zlé na pôvodnom riešení ulice? Sorry, ale toto považuješ za vhodný stav ulice hlavného mesta EÚ v 21. storočí? Veď tam by si napchal šesť áut vedľa seba. Na takej ceste potom každý lieta 70 km/h.
Neviem osobne zhodnotiť tie úpravy, keďže som tam nebol, ale z tej jednej fotky to vyzerá veľmi pekne opravené. Preasfaltované, opravená zastávka, obrubník, pribudli ostrovčeky. To, že pribudol cyklopruh, je už iba detail a bonus – určite sa nerobila oprava ulice len kvôli cyklopruhu. A áno, osobne by som to oddelenie cyklopruhu dočasným obrubníkom riešil trvalým obrubníkom a ideálne na začiatku aj širším ostrovčekom (v mieste medzi červeným autom v protismere a odbočením do parkovacej uličky by som ten široký priestor medzi protismernými pruhmi presunul medzi jazdný pruh a cyklopruh).
danlo