Reply on: shaggy #242262:
Účtovne idú výnosy z tržieb Arrive. Ale výnosy sú nižšie ako náklady a keďže Arriva nejazdí tam a vtedy kedy chce (ako bežný podnikateľ) ale jazdí kam jej to nakáže kraj, kraj posiela Arrive transfer (asi štvrťročne?). Transfer je nákladom kraja a výnosom Arrivy, takže končí v zisku. Kraj z tohto žiadny výnos nemá, ale keďže výška transferu nepriamoúmerná k počtu cestujúcim, čím viac cestujúcich, tým menší náklad pre kraj a tým lepší hospodársky výsledok pre kraj.
Pokuta bude výnos pre BSK, ktorý (predpokladám) je mimoriadnym výnosom, s ktorým sa v rozpočte nepočíta. Pokuta navyše nie je určená na prevádzku BSK, ale ako "výchovný" mechanizmus. Preto by bolo fér, keby tento výnos kraj hneď pretavil do nákladu v podobe "ospravedlnenia" pre cestujúcich. Ak to skrátim, vlastne by Arriva zaplatila pokutu svojim zákazníkom za nedodanie adekvátnej služby.
Ike
Ak by som si zaplatil v cestovnej kancelárii dovolenku (už som to dlho nerobil, ale na účel príkladu) a tá by bola mizerná, nie je prozákazníckym riešením preplatiť mi ďalšiu dovolenku - rovnako mizernú.
Tá kompenzácia je sama o sebe super, aj dobre navrhnutá, ale význam má, až keď sa jazdí v 100% rozsahu, inak je to výsmech.
Kúpil si si hnilé hrušky? To ma mrzí. Tak na, tu máš ďalšie kilo hnilých hrušiek grátis.
Riešenie je ASAP zabezpečiť 95%+ výpravu a potom kompenzovať. Každý deň tohto marazmu znamená zvýšené tržby autobazárom a prepadajáci sa modal split.