Reply on: shaggy #242262:
Účtovne idú výnosy z tržieb Arrive. Ale výnosy sú nižšie ako náklady a keďže Arriva nejazdí tam a vtedy kedy chce (ako bežný podnikateľ) ale jazdí kam jej to nakáže kraj, kraj posiela Arrive transfer (asi štvrťročne?). Transfer je nákladom kraja a výnosom Arrivy, takže končí v zisku. Kraj z tohto žiadny výnos nemá, ale keďže výška transferu nepriamoúmerná k počtu cestujúcim, čím viac cestujúcich, tým menší náklad pre kraj a tým lepší hospodársky výsledok pre kraj.
Pokuta bude výnos pre BSK, ktorý (predpokladám) je mimoriadnym výnosom, s ktorým sa v rozpočte nepočíta. Pokuta navyše nie je určená na prevádzku BSK, ale ako "výchovný" mechanizmus. Preto by bolo fér, keby tento výnos kraj hneď pretavil do nákladu v podobe "ospravedlnenia" pre cestujúcich. Ak to skrátim, vlastne by Arriva zaplatila pokutu svojim zákazníkom za nedodanie adekvátnej služby.
Cancer
84/1 obsluhuje aj zastávku Depo a odtial ide bez zastavenia na svoju riadnu konečnú, ale 88/1 ide z vozovne bez obslúženia zastávky Depo na konečnú a až odtial berie cestujúcich. Alebo ešte lepšie 99/2 a 99/3, prípadne porovnaj tú 99/3 s 84/1.
Aj pred premenovaním to bolo Voz. x a Vozovňa x – teda nemyslím, že ide o to skrátiť to ale rozlíšiť čas výjazdu z areálu vozovne a čas odchodu z prvej zastávky na trase (ktorou môže, ale nemusí byť Depo).